Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana sterownika poduszek

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#16 Adams47

Adams47
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Kutno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:31, 14.01.2022

Witam, to co radzicie , wymieniać zwijacz w kierownicy ( na co zwrócić uwage przy zakupie ) , czy wysyłać moduł SRS do elektronika

 

Czyli błąd nr 11. Jeśli masz oryginalny sterownik EU to oznacza przerwę (lub zwarcie) w obwodzie poduszki kierowcy - najczęściej padnięta taśma w zwijaczu kierownicy. 

Jeśli masz sterownik z UK (bo ktoś może już wymienił) to ten błąd dotyczy poduszki pasażera. Choć tutaj już nie wiem jak to jest jak ma się sterownik z UK w aucie EU. 

Niemniej jednak nie wskazuje to na uszkodzenie sterownika airbag. 

Błąd który nie da się skasować "na aucie" to błędy z serii 50+ , pojawiają się po wystrzale poduszek. Wówczas zgodnie z procedurą należy moduł wymienić, lub w praktyce oddać do "czyszczenia" mając nadzieję, że zadziała ponownie. 

 

Z wyjętym sterownikiem można jeździć. Choć oficjalnie ESM mówi że nie. 

Zakładam że jest orginalny sterownik jak i cała Hondzia ;) , to wygląda na to żeby zacząć od wymiany zwijacza w kierownicy ( na co zwrócić uwagę przy zakupie )


  • 0

#17 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:51, 14.01.2022

Zacznij właśnie od taśmy. Zdejmij poduszkę kierowcy i zobacz na jaką kostkę masz instalacje w kierownicy. Czy kostka biała czy niebieska i ilość pinów.
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#18 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 11:55, 14.01.2022

Moduł to na samym końcu. Zresztą, nic nie wskazuje że coś z nim jest nie tak. Szkoda go psuć. Możesz wypiać wtyk z modulu i zmierzyć obwód podszuek czy jest przejście. W ESM jest schemat. Sam zwijać z też można zmierzyć.
  • 0

#19 Adams47

Adams47
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Kutno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:09, 14.01.2022

Wielkie dzięki za podpowiedź , jak bedę miał chwile to się wezmę za to i w razie czego napiszę o rezultatach  :) pozdro.


  • 0

#20 Lukiii

Lukiii
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Cl
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:44, 14.01.2022

Ja u siebie po kolizji miałem wywalone poduchy i pasy, po ich wymianie i skasowaniu błędu "crash" ze sterownika kontrolka dalej się paliła, a diagnoza spinaczem wykazywała kilka błędów. Odpinając wymienione poduszki i wciskając w kostkę rezystor udało się ustalić, że uszkodzeny jest napinacz( diagnoza spinaczem pokazywała błędy nr 12,22,32) po wymianie pasa kontrolka od razu zgasła bez żadnego kasowania.

Użytkownik Lukiii edytował ten post 15:28, 14.01.2022

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq