Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Czujnik spalania stukowego brak mocy na lpg

VI sonda lamba czujnik spalania stukowego

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Sandacz

Sandacz
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:12, 04.12.2021

Od pewnego czasu mam dosyć uciążliwy problem z silnikiem. Auto na lpg ma znacznie mniejszą moc niż na pb przy czym strasznie szarpie przy niższych obrotach a czasem nawet zdarzają się żabie skoki. Oczywiście był obecny przy tym wszystkim check engine i przy wymianie filtrów lpg gazownik odczytał mi błędy. Był tam czujnik spalania stukowego i zawór egr. Udałem się z tym do mechanika i okazało się że zawór egr był tylko "chwilowym" błędem a czujnik został. Po jakimś czasie wymieniony został ten czujnik na zamiennik za 50 ziko, pojeździłem z 2 tyg i szarpanie wróciło wraz z błędem. Nie miałem zbytnio czasu żeby tym się lepiej zająć więc zostawiłem to na potem. Po przeprowadzce samochód zaczął się zachowywać jeszcze gorzej. Nierówna praca na postoju, migający check engine (2 razy tak się zdarzyło), nie zawsze palił na dotyk jak to było wcześniej, strzelanie z tłumika przy schodzeniu z obrotów no i jeszcze mniejsza moc a o szarpaniu nie wspomnę. Jak przyszło zrobić trasę 200km to przełączałem na pb ze względu na obawy, że coś poważniejszego się może stać. Udałem się do innego mechanika i tam wyświetlił im się błąd znowu od owego czujnika i od sondy lambda. Tam również zmienili mi czujnik na tani zamiennik ale jak go zamontowali to sonda zaczęła się zachowywać normalnie - z tego, co mi oznajmiono, więc sonda została stara.  Samochód jest teraz tydzień po wymianie tego czujnika, check się nie świeci ale szarpanie dalej występuje lecz trochę mniej inwazyjnie, moc też nie taka jak na pb. Obstawiam kwestię kilku dni kiedy żółta kontrolka znowu się zacznie do mnie uśmiechać zza kierownicy :) I teraz pytanie, czy będę zmuszony do zakupu oryginalnego czujnika za parę stów, czy może w czym innym tkwi problem? Na pb działa wszystko jak powinno - moc, równa praca, bez szarpania na niskich obrotach. Mieszanka lpg jest dobrze wyregulowana. Czy może to ten egr? Silnik F18B2. Z góry przepraszam za brak wiedzy, zielony jestem w temacie i zbyt nie wiem co z tym zrobić i jak się do tego zabierać.


  • 0

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 5189 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R18
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:FK2 Tourer
Reputacja: 298
Wzorowa

Napisano 19:20, 04.12.2021

W pierwszej kolejności skorzystać z wyszukiwarki i pisać w istniejących tematach.
Wszystko zostało już wyjaśnione.
Kolejny powielony temat będę premiował.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4

 

:arrow:

Ślepy "Białas" FK2:

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

:arrow:

Katalog doboru OEM części :

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, sonda, lamba, czujnik spalania stukowego

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq