Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Blokowanie kierownicy

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Fr-V

Fr-V
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Ostrowiec św.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Fr-V
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:32, 29.11.2021

Witam,

mam problem z samochodem honda FR-V 2.0 K20A9, samochód użytkuje żona mi nigdy ta sytuacja się nie przytrafiła chociaż byliśmy na wakacjach w zakopanym i trochę jeździliśmy. Podczas skrętu blokuje się kierownica zdarzyło się to 4-y razy w ciągu pół roku. Za pierwszym razem jak się to stało żona była tak roztrzęsiona, że nie mogłem dowiedzieć się co się stało. Tłumaczyłem sobie, że po prosty zgasł jej samochód i tym samym wspomaganie (chociaż wie, żeby nie jeździć na luzie). Za drugim razem stwierdziłem, że to coś innego z opisu wynikało, że nie da się ruszyć kierownicą więc pomyślałem, że zaczyna szwankować stacyjka i może zaskakuje blokada kierownicy. Dodam, że zgaszenie i zapalenie samochodu pomaga. Usunąłem sprężynę i unieruchomiłem bolec blokujący, wymieniłem też kostkę stacyjki. Myślałem, że problem rozwiązany aż zeszłego tygodnia. Zamieniliśmy się samochodami, ale mi się to nie zdarzyło, ale mechanicznie raczej nie ma możliwości się zablokować. Zastanawiam się jeszcze nad zaworem w pompie może on się przycina? Może ktoś z Was miał podobny problem.


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8344 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 90
Wzorowa

Napisano 10:02, 29.11.2021

Jeśli nie blokada kierownicy to pompa wspomagania lub pasek się ślizga i pompa staje. 


  • 0

#3 Fr-V

Fr-V
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Ostrowiec św.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Fr-V
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:55, 29.11.2021

Jeśli nie blokada kierownicy to pompa wspomagania lub pasek się ślizga i pompa staje. 

Paska w sumie nie wymieniałem, ale było by go słychać gdyby się ślizgał. Jeszcze nie dopisałem, że chwilę przed "zablokowaniem" kierownica zaczyna ciężej chodzić tak to opisuje żona. Myślałem, że może za mało jest płynu i przy zakręcie pompa się zapowietrza, zrobiłem test odciągnąłem płynu dużo poniżej minimum, żeby sprawdzić pojeździłem i nic kierownica działa normalnie.


  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8344 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 90
Wzorowa

Napisano 11:44, 29.11.2021

Ja tak miałem jak pompa stawała a dokładnie łożysko w niej. Pasek ślizgał się bez pisków.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq