Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wypalone zawory, duży pobór oleju, wymiana silnika?

VIII Zawory Wymiana silnika Tłoki R20A3 Pierścienie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 LukasQ

LukasQ
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Stargard
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:13, 28.11.2021

Witam.

 

Na początku września spotkała mnie nietypowa awaria - wypaliły się dwa zawory na pierwszym cylindrze. Jeden się ukruszył. Po naprawie, na którą składało się wymiana zaworów i uszczelniaczy, pobór oleju z 1l/1000 km wzrósł do ok. 2l/1 tys. km... Dodatkowo po około miesiącu od naprawy, zgormadzony nagar na świecy (wymienionej we wrześniu) był tak duży, że przestała działać i wymagała wymiany. Pozostałe póki co działają. Jak widać sytuacja nie jest ciekawa. Stoję przed wyborem. Remont czy zmiana silnika.  Na olx/allegro silników jak na lekarstwo. Jak wiadomo każdy z nich ma co najwyżej gwarancję rozruchową więc obawiam się, że trafie na silnik z podobną usterką dotyczącą poboru oleju. I tu pojawia się prośba do Was. Jeżeli wymiana to na jaki silnik. Który rok jakie oznaczenia? Może któryś z Was ma dostęp do zaufanego źródełka niezawodnych używanych i tanich silników ;D A może jednak naprawa. Ale tu kolejne problemy. Jak czytałem, w tych rocznikach dochodziło do sytuacji, którą opisywał kolega #gkill, tj. problemów z tłokami.

( http://www.accordklu...czy-zaworowych/ )

 

Nie wiem zresztą, czy powinienem szukać do skutku pierścieni do moich tłoków czy zmienić tłoki jak gkill. Czy pobór oleju powodują wadliwe tłoki czy pierścienie? 

 

Będę wdzięczny za pomoc. 

 

 


  • 0

#2 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 23:11, 28.11.2021

na początek pytanie - dlaczego ci się upaliły zawory, zostało to zdiagnozowane?

a co do silnika - używka to tak jak piszesz, kupujesz w zasadzie kota w worku, ale jeżeli się zdecydujesz to wyklucz roczniki 2011 i 2012, w tych latach były montowane te wadliwe tłoki + pierścienie, jeżeli chcesz naprawiać swój silnik to wymieniaj tłoki z pierścieniami na te poprawne, oczywiście wcześniej obowiązkowy pomiar owalizacji i jeżeli będzie ok to honowanie


  • 0

#3 LukasQ

LukasQ
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Stargard
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:56, 28.11.2021

na początek pytanie - dlaczego ci się upaliły zawory, zostało to zdiagnozowane?

a co do silnika - używka to tak jak piszesz, kupujesz w zasadzie kota w worku, ale jeżeli się zdecydujesz to wyklucz roczniki 2011 i 2012, w tych latach były montowane te wadliwe tłoki + pierścienie, jeżeli chcesz naprawiać swój silnik to wymieniaj tłoki z pierścieniami na te poprawne, oczywiście wcześniej obowiązkowy pomiar owalizacji i jeżeli będzie ok to honowanie

 

Dlaczego się upaliły nikt mi odpowiedzieć nie umie. I to skłania mnie do wymiany silnika. 


  • 0

#4 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:57, 30.11.2021

na początek pytanie - dlaczego ci się upaliły zawory, zostało to zdiagnozowane?

a co do silnika - używka to tak jak piszesz, kupujesz w zasadzie kota w worku, ale jeżeli się zdecydujesz to wyklucz roczniki 2011 i 2012, w tych latach były montowane te wadliwe tłoki + pierścienie, jeżeli chcesz naprawiać swój silnik to wymieniaj tłoki z pierścieniami na te poprawne, oczywiście wcześniej obowiązkowy pomiar owalizacji i jeżeli będzie ok to honowanie

Nigdy nie honowałem i honować nie będę, naprawdę w kiepskim stanie tuleja musi być by to robić, np porysowana to wtedy tak.


  • 0

#5 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 17:36, 30.11.2021

zapraszam do mnie. znajdzie sie silnik zdrowy 2.0 i mozliwy montaż. 


  • 0

#6 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 22:00, 30.11.2021

Nigdy nie honowałem i honować nie będę, naprawdę w kiepskim stanie tuleja musi być by to robić, np porysowana to wtedy tak.

 

było już o tym na forum, zobacz dlaczego należy zrobić honowanie przy montażu nowego pierścionka w tulei która ma tysiące km nalotu, zwróć uwagę na to co jest po 8 minucie, aczkolwiek cały odcinek warto obejżeć


Użytkownik rafisz edytował ten post 22:11, 30.11.2021

  • 0

#7 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 14:18, 01.12.2021

było już o tym na forum, zobacz dlaczego należy zrobić honowanie przy montażu nowego pierścionka w tulei która ma tysiące km nalotu, zwróć uwagę na to co jest po 8 minucie, aczkolwiek cały odcinek warto obejżeć

Ten film kiedyś widziałem. Jak się wkłada pierścienie w owalne tuleje to nic dziwnego, że na dotarciu i jeszcze przez jakiś czas bierze olej.

Z tego co mi wiadomo to manual przewiduje tylko honowanie w przypadku porysowanej tulei, więc po co być nadgorliwym, ale jeżeli ktoś uważa, że trzeba to jego sprawa. nadgorliwość gorsza od wiadomo czego antyszczepionkowca :)


Użytkownik gkill edytował ten post 14:20, 01.12.2021

  • 0

#8 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 14:06, 04.12.2021

Najlepszym rozwiązaniem jest drugi pewny silnik dawcy.Najlepiej z możliwością odpalenia.Naprawa zaworów i głowicy to proces w którym nie używa się oryginalnych części .Nikt Ci nie naprawi głowicy używając oryginalnych zaworów ,prowadnic,uszczelniaczy.No chyba że kupisz w ASO i dowieziesz szlifierzowi.Dodatkowo jeszcze musisz trafić na takiego szlifierza który Ci to faktycznie zamontuje.Skończyły się ,,angliki,, i widać braki w częściach.Można liczyć na rozbitka z silnikiem w środku.Naprawa tego silnika tak jak należy to złożony kosztowny proces.Mało kto ma o tym pojęcie.W nieodpowiednich rękach taki silnik po ,,naprawie,, będzie generował problemy


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 14:07, 04.12.2021

  • 0

#9 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 10:11, 05.12.2021

Uszczelniacze zawsze daje oem do szlifierza... Teraz remontujemy kompleksowo silnik R20 z crv 3gen, gdzie idzie lekki rozwiert i idą tłoki nadwymiar - nie dało się kupić zdrowego bloku, a używki które są na rynku to śmiech na sali - wszystko się da zrobić, tylko tak jak piszesz to kwestia budżetu i przeliczenia opłacalności
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#10 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:29, 05.12.2021

Ja mam w swoim uszczelniacze zaworowe Epman Racing i również je polecam.

Użytkownik gkill edytował ten post 10:29, 05.12.2021

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Zawory, Wymiana silnika, Tłoki, R20A3, Pierścienie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq