Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Twardy hamulec po nocy

VIII hamulec

Najlepsza odpowiedź rekebukus , 09:43, 01.12.2021

Wczoraj zabrałem się za ten zaworek co idzie na wężyku od kolektora. Zaworek był zablokowany ani dmuchnąć ani zaciągnąć. Po kilku próbach puściło i odblokowałem go. Dziś rano było już dobrze żadnego oporu nie poczułem nawet, fakt że na zewnątrz było 10 stopni. Najbliższa niska temp to zweryfikuje. Ale myślę że to było przyczyną bo blokowało ssanie powietrza..

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 rekebukus

rekebukus
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:UK Luton
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:46, 25.11.2021

Witam mam od jakiegoś miesiąca problem z twardym hamulcem. Po włączeniu auta po długim postoju np. 8h gdy ruszam albo cofam i wciskam hamulec jest  twardy jak skała. Muszę naprawdę kilka razy wcisnąć z całej siły aby auto się zatrzymało nawet przy minimalnej prędkości. Po kilku wciśnięciach zaczyna działac jego wspomaganie pedał robi się miękki, problem znika i już jest wszystko dobrze.  Wcześniej trwało to około 10-15 sek. Zauważyłem od kilku dni że problem narasta! Wczoraj po nocy jak było 3 stopnie  gdy rano odpaliłem auto i ruszyłem, to walczyłem z tym około 1 minuty! Aż wszystko zaczęło działać poprawnie. Wtedy już jest wszystko OK. Zauważyłem że dzieje się teraz to nawet po 3 godzinach postoju. Wydaje mi się że zimna temperatura na dworze pogarsza teraz ten problem. Płyn hamulcowy wymieniałem ostatnio jakieś 3,5 roku temu. Nie mam pojęcia co to może być. Jeden mechanik powiedział mi że z serwa  jakieś podciśnienie schodzi.Jakiś zaworek? jak to sprawdzić naprawić? Może coś koło serwa jakiś przewód dokręcić? Nie wiem co z tym robić! Czy sama wymiana płynu wystarczy? Dodam że  mam instalację lpg i gdzieś coś czytałem że w silnikach benzynowych serwo hamulcowe sterowane jest za pomocą podciśnienia z kolektora dolotowego i też może na to wpływać.


  • 0

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 5189 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R18
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:FK2 Tourer
Reputacja: 298
Wzorowa

Napisano 19:14, 25.11.2021

http://www.accordklu...ym-aucie/page-2

 

- Płyn hamulcowy to podstawa do zmiany

- Tak jest zawór zwrotny

- Przewody podciśnieniowe  lub uszczelka od serwa ma nieszczelność 

 

Najczęściej kończy się to zmianą całego serwa niestety. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4

 

:arrow:

Ślepy "Białas" FK2:

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

:arrow:

Katalog doboru OEM części :

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 rekebukus

rekebukus
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:UK Luton
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:36, 26.11.2021

Dzięki za odp. Zacznę od wymiany płynu, może to zadziała i problem zniknie. Jeśli nie to znalazłem na  aukcji  firmę która regeneruje te części i ma gotowe  po regeneracji z gwarancją na 6 miesięcy. Mają taką samą dostępną  jaką mam u siebie w aucie  (57110-TL2-G230-M1).

Napisali mi też taką wiadomość, jeśli komputer nie wyświetla mi żadnego błędu, to jest to problem hydrauliczny i wystarczy sam blok. Uniknę wtedy kodowania i zaoszczędzę pieniądze bo będzie ona współpracowała z jednostką sterującą którą mam w tej chwili..

 

Widzę też że jest tam kilka rurek które dochodzą do tej pompy od góry i z boku. A czy dobrym pomysłem byłoby, gdy wezmę kluczyk i dokręcę je odrobinę np. o 1/4 obrotu? Może tam jest ta nieszczelność? czy nie ma szans i nie ruszać tego? w sumie to i tak nie mam pojęcia które rurki są za to odpowiedzialne bo są tam dwie z boku i cztery od góry..


Użytkownik rekebukus edytował ten post 20:48, 26.11.2021

  • 0

#4 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 26
Super

Napisano 21:35, 26.11.2021

Wymiana płynu to według mojego doświadczenia raczej będzie zbędna. Prędzej problem z zaworkiem zwrotnym lub orign między pompa a serwem. W najgorszym przypadku sama pompa hamulcowa ( w co wątpię) lub pompa ABS/VSA lub samo serwo. Zaworek zwrotny można stresować najzwyklej ustami. Wystarczy go zdemontowac i dmuchnąć w niego i odwrotnie (spróbować wessac przez niego powietrze)
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#5 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 307 postów
  • Skąd:LU/LJA
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 23:16, 28.11.2021

Można też spróbować podregulowac pedał hamulca
  • 0

#6 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 26
Super

Napisano 07:03, 29.11.2021

Nie polecam
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#7 rekebukus

rekebukus
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:UK Luton
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:43, 01.12.2021   Najlepsza odpowiedź

Wczoraj zabrałem się za ten zaworek co idzie na wężyku od kolektora. Zaworek był zablokowany ani dmuchnąć ani zaciągnąć. Po kilku próbach puściło i odblokowałem go. Dziś rano było już dobrze żadnego oporu nie poczułem nawet, fakt że na zewnątrz było 10 stopni. Najbliższa niska temp to zweryfikuje. Ale myślę że to było przyczyną bo blokowało ssanie powietrza..


  • 0

#8 koniczuk

koniczuk
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Anglia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:kiedys bylo 140KM ;)
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:04, 09.12.2021

Witam,
Miałbyś możliwość zrobienia zdjęcia tego wężyka który był zablokowany?
U mnie pedał jest twardy przed włączeniem silnika niezależnie od temperatury na zewnątrz więc może u mnie też się coś przyblokowało.
Sorry chodziło mi o zaworek oczywiście 😉
  • 0
KONICZuk





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, hamulec

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq