Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Stag 200 Go fast zbyt bogata mieszanka

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Honda K24a3

Honda K24a3
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Cumbernauld Village
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:40, 04.11.2021

Witam wszystkich
Mi się pojawił dość dziwny problem z LPG
Od jakiegoś czasu wywala mi błąd PO172 System too rich Bank1. Tylko kiedy chodzi na postoju na wolnych obrotach na gazie, jeżeli przełączam na benzynę jak się zatrzymam i potem załączam gaz jak ruszam, to mogę wyjeździć cały zbiornik gazu i błąd się nie pojawi, robię serwis co 10 tys mil , filtr Ga,u wymieniam co 7 tys mil,na gazie ma zrobione 100tys mil, teraz cewki wymieniłem na oryginalne Hondy i nadal jest ten sam błąd na wolnych, ogólnie silnik chodzi jak Marzenie i jeździ bez zarzutu, czy ktoś może coś doradzić , czy może jeszcze trzeba coś wymieniać oprócz filtra gazu?

Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich
  • 0

#2 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:LU/LJA
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:57, 04.11.2021

Trzeba wyregulować gaz. Wersja komputera gazowego niezbyt ma tu znaczenie. Wymiana filtrów czy świec raczej nie zmieni mieszanki. Trzeba podłączyć komputer, włożyć sondę szerokopasmową w wydech i wystroić. 

Miałem ten problem podczas pierwszego strojenia na gazie (tylko na postoju) -> najpierw za uboga mieszanka, korekta, potem za bogata, kroekta -> ok

Nie jest to jakieś mega szkodliwe, jeżeli dzieje się tylko na postoju, nie ma wtedy wielkich obciążeń i można jeździć dopóki nie odwiedzisz gazownika. Pod warunkiem że pod obciążeniem/podczas jazdy mieszanka jest prawidłowa.


  • 0

#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8307 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 89
Wzorowa

Napisano 08:03, 04.11.2021

Zrobić mapę gazu od nowa, 

 

 

Trzeba wyregulować gaz. Wersja komputera gazowego niezbyt ma tu znaczenie. Wymiana filtrów czy świec raczej nie zmieni mieszanki. Trzeba podłączyć komputer, włożyć sondę szerokopasmową w wydech i wystroić. 

Miałem ten problem podczas pierwszego strojenia na gazie (tylko na postoju) -> najpierw za uboga mieszanka, korekta, potem za bogata, kroekta -> ok

Nie jest to jakieś mega szkodliwe, jeżeli dzieje się tylko na postoju, nie ma wtedy wielkich obciążeń i można jeździć dopóki nie odwiedzisz gazownika. Pod warunkiem że pod obciążeniem/podczas jazdy mieszanka jest prawidłowa.

Sonda się przyda ale również strojąc na korekty sondy lambda można to zrobić dobrze.


  • 0
<div>Było: <a data-ipb='nomediaparse' href='<a href='http://www.accordklu...bie-aerodeck/''class='bbc_url' title=''>http://www.accordklu...a></div></a><br />
<div> </div><br />
<div>Jest: <a data-ipb='nomediaparse' href='<a href='http://www.accordklu...astępca-aero/''class='bbc_url' title=''>http://www.accordklu.../</a></div></a>

#4 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 1227 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 41
Super

Napisano 08:57, 04.11.2021

któryś wtryskiwacz ci nie przepuszcza? jeżeli będzie tylko nieznacznie przepuszczał, to na wyższych obrotach/ większych obciążeniach będzie git, a na niskich po prostu zalewa go gazem, może reduktor też nie trzyma i podciśnieniem upuszcza do dolotu, efekt będzie taki sam jak w przypadku nietrzymającego wtrysku... jeżeli wtryski i reduktor są sprawne to tak jak masz wyżej napisane - zestroić na nowo instalację, zawory wyreguluj przed strojeniem i wymień filtry


Użytkownik rafisz edytował ten post 09:01, 04.11.2021

  • 0

#5 kratom

kratom
  • Klubowicz
  • 107 postów
  • Skąd:podlaskie-Szepietowo
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S/LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:50, 04.11.2021

Przepuszczający wtryskiwacz i/lub reduktor podciśnieniem to dodatkowo problem z uruchomieniem silnika po na przykład całonocnym postoju a jeśli tego nie ma to bardziej skłaniałbym się do ponownej regulacji.


  • 0
<p>Pozdrawiam.<br>
Tomek</p>

#6 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 1227 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 41
Super

Napisano 15:06, 04.11.2021

wszystko zależy od konkretnego przypadku, jak najbardziej może być tak jak piszesz ale tez niekoniecznie, ja miałem jeden przepuszczający wtrysk i pomimo tego problemu z rozruchem nie było, auto identyczne jak autora tematu, no i właśnie dlatego wspomniałem o tym, ogólnie trzeba sprawdzić całą instalację i jeżeli będzie git to na nowo wystroić


  • 0

#7 Honda K24a3

Honda K24a3
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Cumbernauld Village
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:16, 25.11.2021

Witam ponownie
Dzięki Wam Bardzo za pomoc i dobre rady, ja tu nie mam niestety gazownika ,czy może a to jakoś samemu dostroić?
Pozdrawiam
  • 0

#8 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:LU/LJA
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:54, 26.11.2021

Kabel do Sterownika LPG posiadasz? 
Jeżeli tak to można coś samemu zdrutować, typu wymiana wtryskiwaczy + autokalibracja, ale długo bym tak nie jeździł jak nie chcesz wypalić głowicy. 
Sam nic dobrego nie zrobisz na dłuższą metę bez odpowiedniej wiedzy


  • 0

#9 Honda K24a3

Honda K24a3
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Cumbernauld Village
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:25, 26.11.2021

Mogę zakupić taki kabel jak potrzeba , jeżdżę ogólnie tak że błąd się nie pojawia, a na gazie to maks 3000 obr daje, nie szarżuje, nie wiedziałem że może się wypalić głowica jak błąd się nie pojawia w czasie jazdy, a na postoju zawsze gaz wyłączam i na paliwie też sporo mil przejeżdżam , nie jeżdżę tylko na gazie, mam tu jakieś 15 mil od domu mechanika polaka, który jest bardzo dobry, tylko że instalacji gazowych nie instaluję, może on spróbuję mi to ogarnąć , mówił że całego dnia potrzebuje żeby to zrobić
  • 0

#10 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3026 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 38
Super

Napisano 09:25, 27.11.2021

Jeżeli wtryskiwacze zrobiły 160 tys km to na 200% do wymiany. Co to w ogóle za wtryskiwacze, jaki reduktor?

Nie znasz się na tym nie rób samemu. Mechanik się nie zna? Też niech tego nie robi i nie uczy się na Twoim aucie. Kasę weźmie a problemu nie rozwiąże. Na święta do Polski się nie wybierasz? W Anglii to znam namiary na dwa zakłady, ale to okolice Luton i Londynu.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#11 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2862 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 47
Super

Napisano 14:38, 27.11.2021

Zawory wyregulowane?
Słaby komputer, cudów nie będzie w k24, do f serii by jeszcze uszedł.
Napisz jakie wtryskiwacze i reduktor bo pewnie również słaba półka jak i komputer.

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 Honda K24a3

Honda K24a3
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Cumbernauld Village
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:48, 27.11.2021

Mam certyfikat instalacji LPG w Birmingham
Wtryskiwacze omvl s/L
Reduktor omvl CPR
Sterownik jak w tytule Stag 200 go fast
Zbiornik Bromech
Data montażu instalacji 1 luty 2016
Przy przebiegu 60tys mil, czyli jest 80tys mil na gazie , 10 tys na paliwie
Ja posiadam Auto od października 2017 i nie regulowałem zaworów nigdy
  • 0

#13 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8307 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 89
Wzorowa

Napisano 19:40, 27.11.2021

To najpierw zacznij od zaworów i to jak najszybciej.


  • 0
<div>Było: <a data-ipb='nomediaparse' href='<a href='http://www.accordklu...bie-aerodeck/''class='bbc_url' title=''>http://www.accordklu...a></div></a><br />
<div> </div><br />
<div>Jest: <a data-ipb='nomediaparse' href='<a href='http://www.accordklu...astępca-aero/''class='bbc_url' title=''>http://www.accordklu.../</a></div></a>

#14 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:LU/LJA
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:20, 28.11.2021

Zawory wyregulowane?
Słaby komputer, cudów nie będzie w k24, do f serii by jeszcze uszedł.
Napisz jakie wtryskiwacze i reduktor bo pewnie również słaba półka jak i komputer.

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka

Komputer może i nie z najwyższej półki, ale ma wszystko co potrzebne do wysterowania tej jednostki. Korekty po obrotach i temperaturze gazu są więce w zasadzie tu nie potrzeba. 
Gorzej z resztą, bo reduktor jest to 160 koni i wtryskiwacze też nie uchodzą za bardzo dobre. Zresztą przy takim przebiegu to na bank będą do wymiany. Więc regulacja zaworów a potem przydałaby się tutaj ręka fachowca nie z przypadku


  • 0

#15 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 1227 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 41
Super

Napisano 15:49, 28.11.2021

zawory w pierwszej kolejności, a później w zasadzie cały przód wymienić, reduktor - bo za słaby, wtryskiwacze - bo po takim przebiegu już są skończone... rurka od butli jaka - 6 czy 8 mm?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq