Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Accord V CD7 Zgasły kontrolki a chwile później silnik

V CD7 Å‚adowanie alternator

Najlepsza odpowiedź pepenu , 10:21, 28.10.2021

Sprawdz jakie masz napięcie przy rozruchu na aku

 

Problem zostal rozwiazany. Przyczyny byly dwie.

 

Bezpiecznik 50A (Ignition) byl zasniedzialy albo cos. Przekazywal napiecie, ale opornosc byla wyzsza wzgledem innych bezpiecznikow. Przy jego poruszeniu samochod odzyl. Piny zwarte na krotko i samochod odpalil

 

Problem ladowania zostal rozwiazany poprzez dopchniecie gornej wtyczki alternatora (tej 4pin), ktora byla luzna

Przejdź do postu


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 pepenu

pepenu
  • Nowy
  • 4 postów
  • SkÄ…d:Komorniki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:53, 25.10.2021

Witam, staÅ‚em sie niedawno posiadaczem Accord V Coupe CD7.  Dzisiaj podczas jazdy autem nagle padÅ‚o niemal cale zasilanie. ZgasÅ‚y Å›wiatÅ‚a, radio, wskazówki zegarów opadÅ‚y. Autem byÅ‚em w stanie bezpiecznie przejechać parÄ™ metrów znajdujÄ…c najbliższe miejsce do postoju. Silnik dziaÅ‚aÅ‚ dość normalnie jeszcze przez 5 minut. W aucie nie zapala sie kontrolka Å‚adowania choć wiem, ze ta dziaÅ‚a - jednak jak wspomniaÅ‚em po prostu zgasÅ‚o wszystko na zegarach.

 

Samochód od początku trapił problem ładowania. Miesiąc wcześniej wymieniłem alternator, ale na używany. Po tej naprawie auto jeździło normalnie nie licząc delikatnego poszarpania na zimnym i wolnych obrotach. W aucie jest nowy akumulator, pasek alternatora, świece, olej, rozrząd, kopułka i kable WN. Pasek po awarii jest cały i na miejscu. Bezpieczniki raczej ok. Akumulator jest rozładowany (11,8 V) i w tej chwili został podpięty pod prostownik.

 

Moje pytania oprócz oczywistego co się stało:

- czy ktos miał podobne symptomy/doświadczenia

- czy jest możliwość, ze jakiś element może wpływać na przyspieszone zużycie alternatora - wiem, ze wymiana na używkę nie jest najlepszym wyjściem ale jednak auto normalnie jeździło jakiś czas

- co warto sprawdzić jutro z rana jeśli podładuje akumulator?

 


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 07:26, 26.10.2021

Wymiana na używany alternator bez jego sprawdzenia chociażby stanu szczotek? 


  • 0

#3 pepenu

pepenu
  • Nowy
  • 4 postów
  • SkÄ…d:Komorniki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:45, 26.10.2021

po podpiecu naladowanego akumulatora mam symptomy wskazujace na uszkodzona kostke stacyjki. Swiatlo w aucie swieci, nie pojawia sie nic na zegarach, auto nie odpala. Auto bylo wczesniej na myjni.

 

Aternator byl wyjety z dzialajacego auta i spelniaj swoje zadanie. Generowal poprawny prad i napiecie

 

Pozostaje kupic teraz kostke i podmienic.


Użytkownik pepenu edytował ten post 07:49, 26.10.2021

  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 08:28, 26.10.2021

Jak kostka stacyjki miała by rozładować aku?

Wyjmuj kostkę, lutownica w dłoń to się dowiesz czy to jej wina, jeśli tak to kup nową bo lutowanie na długo nie wystarczy.


  • 0

#5 pepenu

pepenu
  • Nowy
  • 4 postów
  • SkÄ…d:Komorniki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:50, 26.10.2021

Jak kostka stacyjki miała by rozładować aku?

Wyjmuj kostkę, lutownica w dłoń to się dowiesz czy to jej wina, jeśli tak to kup nową bo lutowanie na długo nie wystarczy.

Wydaje mi sie, ze auto jechalo bez ladowania przez jakis czas a potem rozladowalem aku podczas holowania. Stacyjka ewidentnie nie dziala bo  samochod z naladowanym akumulatorem nie pokazuje nic na desce, sweci sie tylko oswietlenie wnetrza, awaryjki. Sprawdzone wszystkie bezpieczniki. A kostke kupilem nowa z mozliwoscia odeslania wiec nic nie trace.

 

Relacje mam dosc zbiezne z tematem: http://www.accordklu...stacyjki-f18b2/


Użytkownik pepenu edytował ten post 13:30, 26.10.2021

  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 13:29, 26.10.2021

Sprawdz jakie masz napięcie przy rozruchu na aku


  • 0

#7 pepenu

pepenu
  • Nowy
  • 4 postów
  • SkÄ…d:Komorniki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:21, 28.10.2021   Najlepsza odpowiedź

Sprawdz jakie masz napięcie przy rozruchu na aku

 

Problem zostal rozwiazany. Przyczyny byly dwie.

 

Bezpiecznik 50A (Ignition) byl zasniedzialy albo cos. Przekazywal napiecie, ale opornosc byla wyzsza wzgledem innych bezpiecznikow. Przy jego poruszeniu samochod odzyl. Piny zwarte na krotko i samochod odpalil

 

Problem ladowania zostal rozwiazany poprzez dopchniecie gornej wtyczki alternatora (tej 4pin), ktora byla luzna


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V, CD7, ładowanie, alternator

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq