Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Nierówne ułożenie osi

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 darianski2

darianski2
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:znienacka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:VII
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:15, 05.10.2021

Witam,
Wróciłem z warsztatu z następującymi elementami zawieszenia do wymiany:
- tuleje wahaczy przednie dolne duże (częściowo zerwane)

- rozklejone tuleje tylnych drążków (skośne) góra, dół, prawa i lewa
 

Auto sciąga na jedną stronę cały czas, + przy ruszaniu w lewo, przy hamowaniu w prawo.

Poza tym różnica wysokości karoserii od góry koła między prawym a lewnym kołem to:

- z przodu 1cm

- z tyłu 1,5cm

O ile dobrze pamiętam  różnica idzie wdłóź auta po skosie. czyli np lewy przód i prawy tył są wyżej analogicznie do przeciwnych stron osi.

Czy wymienione uszkodzone tuleje mają wpływ na położenie osi?
Warsztat sugerował wymienić tuleje i zrobić zbieżność i wtedy "zobaczyć"

Zastanawiam się czy to może być lekko krzywa rama (auto zaliczyło stłuczkę z przodu lekko od boku) i czy warto wyprowadzać auto czy raczej nastawiać się na zakup następnego.

Dzięki
 


Użytkownik darianski2 edytował ten post 21:17, 05.10.2021

  • 0

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 5101 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R18
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:FK2 Tourer
Reputacja: 295
Wzorowa

Napisano 21:25, 05.10.2021

Tuleje do zmiany obowiązkowo.

Wahacze są przykręcone do tzw wózka.
Różnica nie jest wielka, dlatego zrobiłbym tuleje i kompletna geometrię w pierwszej kolejności. Przy zmianie tulei warto zobaczyć czy sam wahacz nie jest krzywy. Następnie wózek obejrzeć. Sam wiesz jak mocno auto było uderzone, ale wtedy auto na ramę i sprawdzenie punktów bazowych.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4

 

:arrow:

Ślepy "Białas" FK2:

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

:arrow:

Katalog doboru OEM części :

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 darianski2

darianski2
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:znienacka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:VII
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:00, 11.10.2021

Przy okazji innych prac i okręceniu koła zlokalizowałem coś takiego:

tuleja1.jpg

Wygląda na coś co może mieć wpływ na wysokość stania koła..


  • 0

#4 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2862 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 47
Super

Napisano 20:38, 11.10.2021

"Tuleje wahaczy przednie dolne duże" masz w 1 poście.
Na wysokość nie ale na prowadzenie tak, są b.ważne.

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 darianski2

darianski2
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:znienacka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:VII
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:03, 25.10.2021

Wszystkie tuleje wymienione, zbieżność zrobiona, dalej sciąga ale nie aż tak, telepie autem im szybciej jade, powyżej 120 jest słabo.


  • 0

#6 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 5101 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R18
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:FK2 Tourer
Reputacja: 295
Wzorowa

Napisano 09:16, 25.10.2021

To zmień koła na inne, lub przełóż przednie na tył. Do tego poczytaj o wyważaniu z testem drogowym na hunterze i o pół osiach. Skoro geometrię masz w porządku to nic innego nie zostało jak to co napisałem.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4

 

:arrow:

Ślepy "Białas" FK2:

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

:arrow:

Katalog doboru OEM części :

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#7 Hank

Hank
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:06, 25.10.2021

To zmień koła na inne, lub przełóż przednie na tył. Do tego poczytaj o wyważaniu z testem drogowym na hunterze i o pół osiach. Skoro geometrię masz w porządku to nic innego nie zostało jak to co napisałem.

Potwierdzam. U mnie w poprzednim aucie miałem podobny temat. Pomogła zamiana kół między osiami.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq