Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

[VIII] Sciaganie w lewo i metaliczne szuranie w prawym kole. 2.2 Sedan.

VIII sciaganie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 knjaz.gromowladny

knjaz.gromowladny
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Reading
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:12, 28.09.2021

Witam serdecznie.
Temat dotyczy VIII Gen 2.2 Sedan (jak w tytule), a problemow mam z nim kilka.
Pierwszy to metaliczne szuranie w prawej stronie pojazdu TYLKO przy skrecie w prawo. Dzwiek jakby dochodzil z przodu (przednia os) pojazdu. Do tego pojazd sciaga na lewo mimo tego, ze byla robiona zbieznosc (w zalaczniku). No i jak to zwykle z bywa, na dodatek musi cos sie rozwalic, wiec... spalinami smierdzi w kabinie jak cholera. Samochod byl na rampie i mechanik powiedzial,ze nalezy wymienic - 4 shock absorbers
2 front lower arms i manifold. Prosze mi wybaczyc wstawke z eng., ale to uslyszala zona, kiedy byla na rampie i chcialbym zweryfikowac, czy dobrze tlumacze. Z tego co rozumiem, w prostym tlumaczeniu nalezy wymienic 4 amortyzatory, wachacz dolny lewy i prawy oraz kolektor (czego sie spodziewalem). Podobno za szuranie odpowiada krzywy wachacz, ale cos mi chodzi po glowie, ze zona sie nie zrozumiala i on odpowiada za sciaganie.
No i teraz dochodzimy do sedna - ktore to sa czesci? Mam na mysli numery OEM. Dlaczego amortyzatory? Samochod ma wylatane 100tys mil, czy mogly sie juz zuzyc? Nie sadze, ale to przeciez nie jest wyznacznik...
Kolejna sprawa to kolektor i ja rozumiem, ze chodzi o kolektor wylotowy, prawda? Gdzie taki moge znalezc? Moze jakis zamiennik? Moze spawanie wchodzi w rachube?
Wiem, ze warto przy okazji sprawdzic sworznie, jeden z nich, taki plaski z trzyramiennym wytloczniem wyglada na zuzyty, gdzies widzialem tutaj schemat przedniuego zawieszenia z numerami czesci, ale nie moge sobie za nic przypomniec gdzie. O ile pamietam, w trojkatnej czesci sa zamontowane trzy sworznie, w tym jeden dosc kluczowy, ktory wyglada jak granat F1 ;). Ktore to czesci??
Jakie amorki kupic? Czy firma KYB jest odpowiednia? Czy sa jakies lepsze, ktore nie zrujnuja mi budzetu?
No i ostatnie pytanie, gdzie moge w PL kupic dobrej jakosci takie czesci, bo podejrzewam z przesylka bedzie taniej z PL, jak kupowac tutaj (o ile sie dostanie, bo i z tym jest problem).

Pozdrawiam.

P.S. - jezeli gdzies jest podobny temat, to prosze o link, bo czesc forum przekopalem, ale skoro wciaz nie znalazlem tych numerow, to zapewne nie wszystkie tematy sa mi znane.

P.S. 2 - Ok, poszukalem w necie i znalazlem schematy:
Dol
https://japancars.ru...&nplblk=B__2710

Gora
https://japancars.ru...&nplblk=B__2700

Jak rozumiem, musze kupic czesci nr
51350-TA0-A00 <-- prawy wachacz dolny
51360-TA0-000 <-- lewy wachacz dolny
Czy one posiadaja juz w sobie sworznie wewnetrzne(taki jeden wyglada u mnie na zuzyty, jak juz wspomnialem)?
Rozumiem, ze dolny wachacz laczy sie ze zwrotnica zawiesznia za pomoca kluczowego sworznia zwrotnicy. Dobrze rozumiem?
18100-RL0-G00 <-- numer OEM kolektora
51220-TA0-A02 <-- sworznie zwrotnicy
51621-TL0-E01 <-- amortyzator przod lewy
51611-TL0-E01 <-- amortyzator przod prawy
9d121bb39de7187ebec62282a507af3f.jpg

Załączone pliki


Użytkownik knjaz.gromowladny edytował ten post 09:25, 29.09.2021

  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Moderator
  • 8262 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 88
Wzorowa

Napisano 09:00, 29.09.2021

Nie sworznie tylko tuleje metalowo gumowe jeśli chodzi o wahacz dolny i w przypadku górnego wahacza on ma 2 tuleje i sworzeń. 

Do tego nr 5

https://japancars.ru...&nplblk=B__2700

czyli sworzeń zwrotnicy do wymiany bo pewnie będzie już luz miał (kwestia weryfikacji).

 

 

Piszesz pewnie z UK a tam ciężko z normalnymi mechanikami. Normalnie to kupuje się same tuleje metalowo gumowe  i wymienia same gumy a dodatkowo sworzeń w górnym. 

Podpytaj w dziale regionalnym może jest ktoś z twojej okolicy co ma namiar na sensownego mechanika albo napisz np do wolka - on ogarnie oem wahacze dolne z demontażu, wymieni ci tuleje na oem, dorzuci do paczki górne nowe wahacze albo zregeneruje jakieś używki) a mechanik w UK tylko wymieni części.

 

Co do kolektora to dopytaj, ale w VII gen pękały i wtedy śmierdzi spalinami więc może i u ciebie też jest pęknięty.


  • 0

#3 knjaz.gromowladny

knjaz.gromowladny
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Reading
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:45, 29.09.2021

Ok, dziękuję za poprawienie mnie.
Teraz kolejna sprawa, to te amortyzatory. Czy nie wydaje się Wam podejrzana ta wymiana 4 amorków, kiedy ściąga samochód?

Tak, mieszkam w UK. Podobno to dobry mechanik. Niestety nie było mnie tam, kiedy hondzia była na rampie.

Tak sobie myślałem już wczoraj, że może wahacz(e) nie jest krzywy, ale tylko te tuleje są wyrobione. Stąd to ściąganie. Czy jest to możliwe?
Ja wiem, że bez spojrzenia trudno jest Wam wywnioskować, lecz chodzi mi o samą możliwość wystąpienia takiej sytuacji.
Jak patrzę na wydruk ze zbieżności, to widzę, że kąt camber jest po lewej stronie pozytywny, a po prawej negatywny. Może stąd to ściąganie?

Użytkownik knjaz.gromowladny edytował ten post 10:47, 29.09.2021

  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Moderator
  • 8262 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 88
Wzorowa

Napisano 16:09, 29.09.2021

Jeśli nigdzie nie walnąłeś to pewnie tylko tuleje.

 

 

O kątach z tyłu na forum całe elaboraty są. Z przodu możesz mieć tuleje pozrywane na dolnych i górnych wahaczach i już będzie efekt, tak więc z tymi amorkami bym się wstrzymał. Zwłaszcza, że dużo Ci nie brakuje żeby było w normie.

Jak dobry mechanik to po co tykał zbieżność  ( i pewnie kazał za nią zapłacić) jak luzy na wahaczach są?

Bo to co pokazujesz to pomiar przed i po ustawianiu zbieżności ?


  • 1

#5 knjaz.gromowladny

knjaz.gromowladny
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Reading
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:52, 29.09.2021

Te pomiary były robione kilka tygodni temu, a w ten poniedziałek żonka pojechała w inne miejsce, aby sprawdzić, co szura w prawym kole. Noni facet oowiedail, że to szuranie, to wahacz. A do tego trzeba wymienić amorki.
Jak to usłyszałem, to zdziwiło mnie to bardzo, aż wracając ode mnie do domu, podjechała drugi raz do niego aby się upewnić, co jej wcześniej powiedział. A ściąganie w lewo było od dawna i przed, i po sprawdzaniu zbieżności. Tym samochodem mało jeżdżę, więc trudno mi ocenić, czy mniej ściąga po poprawie zbieżności.

I teraz pytanie, czy wahacze krzywe, czy luzy tam są.
Coś mnie się wydaje, że sam tam muszę podjechać i go rozpytac o detale.

Używam Tapatalk :)

Użytkownik knjaz.gromowladny edytował ten post 16:53, 29.09.2021

  • 0

#6 knjaz.gromowladny

knjaz.gromowladny
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Reading
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:27, 05.10.2021

Ok, samochod odebrany i mam wyrok w jego sprawie :) Od razu dodam, ze mechanik ten sprawdzil mi to po godzinach, po znajomosci, wiec nawet smaochod nie wjechal na rampe. Zreszta chlop bez rampy powiedzial wiecej jak ten, ktory na rampie go podniosl.

To nie kolektor, ale ktorys z wezy od EGR jest nieszczelny, sa one dosc trudno dostepne, wiec bez dokladnego zajrzenia tam, nie wiadomo ktory to waz.

Tylne kola, albo prawe jest 6 mm cofniete, albo lewe jest popchniete o 7 mm. Jakby nie bylo, roznica jest 7mm, gdzie lewa strona jest krotsza. Dodam, ze ja sam mam wrazenie, ze szuranie jest z tylnej osi, a o tym mu specjalnie nie wspominalem.

 

Takze ten tego, rozpisalem sie, a nawet nie wiem, czy to bedzie komus pozniej potrzebne :)


  • 0

#7 knjaz.gromowladny

knjaz.gromowladny
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Reading
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:32, 13.10.2021

Samochód pojechał drugi raz na zbieżność. W załączniku podaje wczesniejsze i obecne wyniki.
No i oczywiście wciąż ściąga na lewo. Sprawdzone było zawieszenie i wszystko sztywno trzyma.
Jednak w porównaniu z moim drugim Accordem, VII gen, to ten na zakrętach jest bardziej miękki, nawet czasem bym powiedział, że zbyt miękki. No i to cholerne metaliczne szuranie w prawej stronie podczas skręcania w prawo.
Czy może na ściąganie wpływać drążek kierownicy? Wspomaganie w porównaniu z VII gen chodzi ciężko. Może to wspomaganie padło? 4451971a8f5852c0357f7fdc7f55fbb1.jpg855f87dd5df45362acd8ebaf6f9e6baa.jpg

Używam Tapatalk :)
  • 0

#8 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 1203 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 38
Super

Napisano 13:38, 14.10.2021

kąty pochylenia przednich kół masz źle, koła stoją coś w ten deseń \ - \ , może to mieć wpływ na ściąganie właśnie w lewą stronę bo lewe jest w plusie a prawe w minusie, aż dziw że ci tego majster nie powiedział, pytanie dlaczego tak jest... no i trzeba to naprawić, coś musi być krzywe, któryś wahacz, zwrotnica, może rama po jakimś strzale... duże tuleje w dolnym przednim wahaczu na bank zdrowe? kąty pochylenia tyłu też się różnią, może być poza zakresem byle było podobnie a u cienie jest ponad 1 stopień różnicy, to dużo, i też prawe bardziej pochylone niż lewe...


Użytkownik rafisz edytował ten post 13:41, 14.10.2021

  • 0

#9 knjaz.gromowladny

knjaz.gromowladny
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Reading
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:48, 14.10.2021

Masz na myśli tuleje numer 11?
Ty wiesz, że to była moja pierwsza myśl, kiedy zauważyłem to ściąganie? Podobno jest w stanie dobrym, ja sam mam rzadką możliwość zajrzenia do tego auta. Jakiś czas temu, kiedy zaglądałem miałem wrażenie, że jest w stanie do wymiany, ale później facet od zbieżności mówi, że są w stanie dobrym, a i w poprzednim miejscu, gdzie chciano wymienić amorki itp. powiedziano, że jest ok. Pomyślałem, że pewnie coś mnie się przewidziało. Teraz samochód jest na spawaniu rurki EGR, odbiorę go jutro, zdejmę koło i sprawdzę jak to wygląda. 9a4eb0df4f398485d804391c1a70ac6f.jpg

Używam Tapatalk :)
  • 0

#10 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 5011 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R18
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:FK2 Tourer
Reputacja: 292
Wzorowa

Napisano 16:33, 14.10.2021

http://www.accordklu...i/#entry1038444

 

Tutaj podobny temat tylko że do VII gena. 

 

Niech wyrównają kąty kół z tyłu. Ponad 1 stopień różnicy między TL a TP. 

 

Mam nadzieję że śruby mimośrodowe puszczą:

 

http://www.accordklu...trii/?p=1036208

 

 

 

Kolejna kwestia to wspomaganie Accord:

 

VII Gen : wspomaganie hydrauliczne

VIII Gen : wspomaganie elektryczne

 

I to wspomaganie elektryczne chodzi dużo lżej niż hydrauliczne jako że przesiadłem się właśnie z VII gena do IX civica w którym wspomaganie mam elektryczne tak jak w VIII genie accorda. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4

 

:arrow:

Ślepy "Białas" FK2:

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

:arrow:

Katalog doboru OEM części :

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#11 knjaz.gromowladny

knjaz.gromowladny
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Reading
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:51, 14.10.2021

http://www.accordklu...i/#entry1038444

Tutaj podobny temat tylko że do VII gena.

Niech wyrównają kąty kół z tyłu. Ponad 1 stopień różnicy między TL a TP.

Mam nadzieję że śruby mimośrodowe puszczą:

http://www.accordklu...trii/?p=1036208



Kolejna kwestia to wspomaganie Accord:

VII Gen : wspomaganie hydrauliczne
VIII Gen : wspomaganie elektryczne

I to wspomaganie elektryczne chodzi dużo lżej niż hydrauliczne jako że przesiadłem się właśnie z VII gena do IX civica w którym wspomaganie mam elektryczne tak jak w VIII genie accorda.

Oba tematy przeczytane już były, ale dziękuję za podpowiedź. :)
Jeżeli wspomaganie elek. chodzi lżej, to oznacza, że coś z nim jest nie tak, bo w moim VII chodzi odczuwalnie lżej od VIII która mam.

Używam Tapatalk :)
  • 0

#12 knjaz.gromowladny

knjaz.gromowladny
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Reading
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:23, 16.10.2021

Ok, rurka EGR A miała pęknięcie na samym środku. Zaspawane i już nie śmierdzi, nie świszczy przy zapalaniu i samochód lepiej się zbiera. Teraz zostało ściąganie i chrobotanie w kole, które będą ponownie sprawdzane we wtorek.
Tuleje są zdrowe tak przy okazji, więc może to łożysko pada?

Używam Tapatalk :)
  • 0

#13 przemkowal

przemkowal
  • Moderator
  • 8262 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 88
Wzorowa

Napisano 15:39, 16.10.2021

A podniosłeś w górę auto i pokreciłeś kołem? Może ściąga bo już się rozsypało łożysko?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#14 knjaz.gromowladny

knjaz.gromowladny
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Reading
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:43, 16.10.2021

Właśnie to samo mi powiedział mechanik, co rurkę spawał. Ze we wtorek jak przyjadę, to się go na rampe wrzuci i sprawdzi co szura w kole. Przy okazji sprawdzę jeszcze raz tuleje i wahacze. Także Panowie, jedna rzecz z głowy.
Aha, no i potwierdził to co wspomniałem powyżej, że wspomaganie ciężko chodzi.
Trzeba ratować Hondzie_trupka :)

Używam Tapatalk :)
  • 0

#15 przemkowal

przemkowal
  • Moderator
  • 8262 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 88
Wzorowa

Napisano 17:42, 16.10.2021

To sprawdźcie od razu czy nie ma luzu na dolnych sworzniach.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, sciaganie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq