Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

F20B6 4x14 i 11,5 cisnienie

VI F20B6 ciśnienie na tłokach

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Krzycha

Krzycha
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:40, 16.09.2021

Witam,

stałem się (nie)szczęśliwym posiadaczem hondy vi 2.0 vtec 1998.

Silnik równiutko chodzi (przynajmniej według mnie) na benzynie oraz na gazie (olej 5w40).

Jednakże auto jest w dużej części do remontu tj.

rozrząd do wymiany + pompa wody + zawory do ustawienia (w trakcie wymieniania, także to już po klockach)

szyba pęknięta do wymiany

podłoga do zrobienia i próg do spawania (1500zł za piaskowanie i spawanie, gdybym robił to już na gotowe)

rura wydechowa dziurawa przy plecionce kolo kata + tylna część juz zupelnie przepalona

sonda lambda sie swieci - błąd 65

I teraz u mechanika wyszło ze jeden gar (chyba ostatni) ma cisnienie 11.5, próbę olejową przechodzi. I teraz pytanie, myślałem remontować to autko (jest w wersji ES), ale obawiam się że to + koszty remontu silnika przewyższy budżet. Zastanawiam się czy da się odratować te cisnienie na jednym garze, typu płukanka lub coś. Ewentualnie jakie koszty są remontu1, czy przy tym stanie opłaca sie go robić ( jesli juz rozbiorą żeby zobaczyć tłoki, to bym zapewne robil dalej)

 

 

dzieki za odpowiedzi 


  • 0

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 5101 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R18
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:FK2 Tourer
Reputacja: 295
Wzorowa

Napisano 21:53, 16.09.2021

Rozrząd z pompą wodą to się wymienia w każdym aucie, zawory w Hondzie ustawia regularnie szczególnie przy LPG.

 

O błędzie 65 znajdziesz na forum jak skorzystasz z tego:

 

http://www.accordklu...earch_in=forums

 

Obejrzyj dokładnie korozję w newralgicznych miejscach:

 

http://www.accordklu...i-gen-poradnik/

 

a potem myśl nad silnikiem o ile będzie sens dalej inwestować patrząc na stopień korozji....  dla mnie to ciśnienie jest w porządku bo powinno być nie niższe jak 10 z tego co pamiętam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4

 

:arrow:

Ślepy "Białas" FK2:

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

:arrow:

Katalog doboru OEM części :

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8307 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 89
Wzorowa

Napisano 07:31, 17.09.2021

Rozrząd z pompą 350zł

https://allegro.pl/o...cord-7855349422

Można by się pokusić o zmianę pompy na inną ale niekoniecznie. GMB wyje bardzo często 

 

Robota teraz nie wiem ale dla kogoś kto ma manuala i robi pierwszy raz to jest 6-7h jak koło pasowe zejdzie. Dla ogarniętego max 4h. Więc cenę roboty sobie wylicz w zależności od stawki mechanika.

Kompresję sprawdzajcie po regulacji zaworów. Obyś miał podparty zawór i nie trzyma ciśnienia a po regulacji okaże się że magicznie kompresja wróciła  :diabelgrin:

 

O korozji to już dostałeś info - podłużnice to standard ale sanki, mocowanie sanek i ściana grodziowa to newralgiczne punkty do sprawdzenia. 


  • 0
<div>Było: <a data-ipb='nomediaparse' href='<a href='http://www.accordklu...bie-aerodeck/''class='bbc_url' title=''>http://www.accordklu...a></div></a><br />
<div> </div><br />
<div>Jest: <a data-ipb='nomediaparse' href='<a href='http://www.accordklu...astępca-aero/''class='bbc_url' title=''>http://www.accordklu.../</a></div></a>

#4 93karol

93karol
  • Moderator
  • 2779 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 30
Super

Napisano 08:01, 17.09.2021

Kompresja 11.5 to nie jest wcale malo jak na ten silnik. Kwestia jaka roznica jest miedzy reszta cylindrów
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#5 Krzycha

Krzycha
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:09, 22.09.2021

Rozrząd + pompa od SKF, wymieniam świece do tego na NGK teoretycznie samochód dbamy przez poprzedniego właściciela. Filtry i oleje sam wymienię, a płukanka przy wymianie oleju warta jest czegoś ?
  • 0

#6 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 623 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 08:55, 23.09.2021

 Po prostu wymień olej na zgodny z instrukcją i warunkami użytkowania. Możesz płukać, ale ja bym se darował bo to nic nie daje, lepiej częściej zmieniać olej i silnik się oczyści.


  • 0

#7 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 5101 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R18
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:FK2 Tourer
Reputacja: 295
Wzorowa

Napisano 09:21, 23.09.2021

"Jednakże auto jest w dużej części do remontu tj.

rozrząd do wymiany + pompa wody + zawory do ustawienia (w trakcie wymieniania, także to już po klockach)

 

szyba pęknięta do wymiany

 

podłoga do zrobienia i próg do spawania (1500zł za piaskowanie i spawanie, gdybym robił to już na gotowe)

 

rura wydechowa dziurawa przy plecionce kolo kata + tylna część juz zupelnie przepalona

 

sonda lambda sie swieci - błąd 65"

 

 

 

 

" teoretycznie samochód dbamy przez poprzedniego właściciela"

 

 

 

Faktycznie z tego co czytam to czysto teoretycznie, gorzej z praktyką. 

 

Tylko nie wiem po co ładujesz w to pieniądze jak grodzi, kielichów, zastrzałów przy podłużnicy pewnie i tak już nie ma, bo pewnie podwozie w takim samym stanie jak reszta zadbana/seriwisowana.

Nie pamiętam kiedy widziałem ostatnio "zdrową" VI czy to polifta czy przedlifta.

 

Powyżej wszystko już napisałem, ale kto co lubi, mogę tylko ostrzec. 

 

Świecę też radzę zmienić na inne niż ngk, do tego cały układ zapłonowy na tio top, o zaworach nawet przypominał nie będę. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4

 

:arrow:

Ślepy "Białas" FK2:

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

:arrow:

Katalog doboru OEM części :

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, F20B6, ciśnienie na tłokach

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq