Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Częściowo otwarta wyłączona przepustnica elektroniczna

VII Przepustnica przepustnica elektroniczna

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 palint

palint
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Wrocław / Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 21
Super

Napisano 19:31, 15.09.2021

Cześć

 

Piszę temat, bo zależy mi by jak najszybciej uzyskać odpowiedź.

 

Mam k20z2, czyli elektroniczną przepustnicę elektroniczną. Przy wyłączonym silniku przepustnica jest minimalnie uchylona, a nie całkowicie zamknięta, czy jest to normalne? Wydaje mi się, że pozycja spoczynkowa powinna być w pełni zamknięta.

Dzięki


  • 0

Mój Accord

// Dawid


#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:57, 15.09.2021

Ma być zamknięta " chyba"   :diabelgrin:

 

http://www.accordklu...a-przepustnicy/

 

http://www.accordklu...rzepustnicy-tp/

 

http://www.accordklu...y-i-iac/page-17

 

http://www.accordklu...y-pytam/page-17

 

itd: 

 

https://www.google.c...iw=1920&bih=937

 

 

 

 

 

Z drugiej strony sam już do końca "pewności" z tym zamknięciem nie mam....  Bo podesłałeś mi słusznie takie tematy:

 

http://www.accordklu...-11#entry511296

 

a tu : 

 

http://www.accordklu...e-2#entry500142

 

 

 

 

 

Przed zakupami i wydatkami na nową przepustnicę proponuję zrobić kalibrację, poszukaj kogoś w dziale regionalnym z HDS lub samemu kupił jakieś oprogramowanie jak np delphi:

 

http://www.accordklu...pustnica-k24z3/

 

http://www.accordklu...51#entry1036626


  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 palint

palint
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Wrocław / Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 21
Super

Napisano 09:42, 16.09.2021

Na forum ludzie niepewnie piszą, że kiedy układ nie posiada zaworu IAC, wtedy przepustnica jest minimalnie uchylona, by zastąpić jego zadanie. Ja chciałbym mieć jednak pewność, ale wydaje się to w pełni logiczne.

 

Na zrzucie w ESM znalazłem obrazek przepustnicy i też wydaje się lekko uchylona

 

m12zGMq.png

 

Wydaje mi się, że w takim przypadku przepustnice tradycyjne (przedlify) nie powinny mieć takiej wartości jak docelowe ustawienie przepustnicy na biegu jałowym w HDS, skoro tę rolę wykonuje IAC. U mnie wynosi on około 1,4 stopnia (pozycja 14)

Spoiler

 

@ślepak Adaptacja chyba nie zaszkodzi, mam XHorse z HDS 3 - mam nadzieję, że ogarnie, ale aktualnie nie mam dostępu do autka


Użytkownik palint edytował ten post 15:38, 08.12.2021

  • 0

Mój Accord

// Dawid


#4 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:19, 16.09.2021

Zdecydowanie zaczął bym od adaptacji. 

Całe zamieszanie "niewiedza" wynika z dwóch rodzajów przepustnic.

Daj znać czy "komputerek" pomógł.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#5 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 10:47, 16.09.2021

Jeżeli mnie pamięć nie myli to jak wykręciłem moja do czyszczenia również była lekko uchylona, był po prostu lekki prześwit.

Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka
  • 0

#6 palint

palint
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Wrocław / Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 21
Super

Napisano 11:18, 16.09.2021

To by się mogło zgadzać, bo chyba w przedlifcie 2.4 jest elektroniczna przepustnica, mam rację?


  • 0

Mój Accord

// Dawid


#7 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 11:24, 16.09.2021

tak, w 7 gen 2.4 nie było sterowanie linką


  • 0

#8 jahrasta

jahrasta
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:RZE
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:14, 16.09.2021

jeśli przepustnica dbw(sterowana elektronicznie) to ma być lekko uchylona
  • 0

#9 palint

palint
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Wrocław / Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 21
Super

Napisano 16:27, 24.09.2021

Zdecydowanie zaczął bym od adaptacji. 

Całe zamieszanie "niewiedza" wynika z dwóch rodzajów przepustnic.

Daj znać czy "komputerek" pomógł.

Coś szukam i nie mogę się doszukać. Czy adaptacja przepustnicy to po prostu reset ECM/PCM z poziomu HDS?


  • 0

Mój Accord

// Dawid


#10 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 19:37, 24.09.2021

Jesteście pewni że należy robić adaptację inicjowaną komputerem? Czy taka opcja w ogóle istnieje? Sam nie wiem, ale z tego mi się wydaje, to jest zalecenie aby po każdym odpiecu akumulatora zostawić auto na wolnych obrotach aż do pełnego rozgrzania silnika właśnie w tym celu aby komputer ustalił sobie minimalne wartosci otwarcia przepustnicy by utrzymać właściwe wolne obroty w pełnym zakresie temperatur silnika.
  • 0

#11 palint

palint
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Wrocław / Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 21
Super

Napisano 19:45, 24.09.2021

No właśnie tak zawsze robię. Od momentu wskoczenia wskazówki na temperaturę operacyjną zostawiam auto przez 15 minut na wolnych obrotach i widać przez HDS jak komputer zmienia wartość docelowego ustawienia przepustnicy. Myślałem, że jest jakaś inna magiczna metoda jeszcze. :hmmm:


  • 0

Mój Accord

// Dawid


#12 krzys_o

krzys_o
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Łęczna
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2014
  • Nadwozie:S
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:14, 25.09.2021

U mnie był problem z obrotami po odpięciu rezonatora, nie dało się zmienić biegu normalnie bo po wysprzegleniu obroty same rosły. Zrobiłem adaptacje przepustnicy bez HDSa i problem zniknął. Zrobiłem ja przez odpiecie klem i zwarcie ich na 10s potem odpaliłem silnik i chodzil sobie bez żadnego gazowania aż do rozgrzania, z tego co pamiętam to było z pol godz.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Przepustnica, przepustnica elektroniczna

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq