Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Sekwencja awaryjne odpalanie bezpośrednio na LPG


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#16 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:28, 03.04.2012

u mnie w stagu jest tak, że jak silnik ma odpowiednia temperaturę do pracy na LPG (30 st) to po 3sek po rozruchu przełącza się na gaz.
  • 0

#17 peter1987

peter1987
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:7 Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:46, 03.04.2012

Ja jak miałem w vectrę B z instalacją BRC to jak był silnik ciepły odpaliłem samochód i po ok 5 sek było już na gazie.

Myślę że jak by temp nie miała takiego wpływu to był by guzik którym możemy wybrać odpalanie na gazie (nie mam na myśli odpalania awaryjnego).
Z tego co słyszałem to jakoś negatywnie wpływa na silnik takie jeżdżenie na gazie na niedogrzanym silniku.

Może ktoś mądrzejszy się wypowie jak wpływa na samochód odpalanie na niedogrzanym lub zimnym silniku?
  • 0

#18 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 23:16, 03.04.2012

Jeżeli reduktor jest w stanie odparować gaz, to nie ma problemu. Jeżeli przełączymy na gaz za wcześnie i reduktor nie będzie dał rady odparować gazu, to będzie po prostu zalewać silnik. Takie same ma negatywne skutki jak przy zalewaniu benzyną. Silnikiem będzie telepało i będzie gasł.
Przełączanie na gaz przy niższych temperaturach może szkodzić dla reduktora. Membrany mogą szybciej zrobić się twardsze i wymagać wymiany. Wtryskiwacze też lubią cieplejszy gaz, gdyż przy zimnym mogę zmieniać swój wydatek (Magic jet i matrix tak mają).
Jeżeli sterownik, reduktor i wtryskiwacze "ogarniają" przełączanie przy niższej temp. to można śmiało przyśpieszyć przełączenie. Nie wolno tego robić na pałę, tylko wszystko sprawdzić.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#19 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:44, 04.04.2012

Wiecie ja zauwazylem ze w letnie dni nie ma z tym problemu i silnik normajnie pracuje od samego poczatku na ssaniu itp ale normalnie jakbym zapalil na benzynie.Wiadomo ze jak jest zimno to nie odpalam zimnego silnika od razu na gazie tylko przejade pare metrow i w czasie jazdy ja przelaczam...Przeciez w poprzednich generacjach instalacji tak sie palilo autko i nie bylo z tym problemow...niektorzy nawet zdejmowali baki bo nie byly potrzebne hehe :-) znam kilku takich gagatkow...
A czy przy takich kombinacjach jest ryzyko jakiegos strzalu w dolot czy cos?teoretycznie??
  • 0

#20 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 12:15, 05.04.2012

A czy przy takich kombinacjach jest ryzyko jakiegoś strzału w dolot czy coś?teoretycznie??

jeśli masz instalację II generacji to tak, jeśli IV to nie. Awaryjne odpalanie to jest awaryjne i jak napisał pablo.see

Nie wolno tego robić na pałę


  • 0

#21 peter1987

peter1987
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:7 Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 11.04.2012

Jeszcze nie próbowałem odpalać Landi Renzo na gazie ale mam pytanie.
Jest jakaś ograniczona liczba odpaleń awaryjnych tak jak np w BRC?
  • 0

#22 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:53, 12.04.2012

Jeszcze nie próbowałem odpalać Landi Renzo na gazie ale mam pytanie.
Jest jakaś ograniczona liczba odpaleń awaryjnych tak jak np w BRC?

Ja mam stag300 wiec nie pomoge. tylko moge powiedziec ze u mnie raczej nie ma bo juz setki razy tak odpalalem i jest oki...Pozdro
  • 0

#23 boban6

boban6
  • Forumowicz
  • 211 postów
  • Skąd:WOT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Cmax
  • KM:136
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:MPV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:33, 12.04.2012

Ja mam KME i mam opcje odpalenia na gazie :)
  • 0

#24 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:05, 13.04.2012

Taka opcja wydaje mi sie ze jest i powinna byc w kazdej instalacji w razie awarii ukladu benzynowego lub braku benzyny ;-) .Mam racje?Pozdro
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq