Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Sekwencja awaryjne odpalanie bezpośrednio na LPG


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:15, 16.07.2010

Witam, ostatnio całkiem przypadkiem natrafiłem na instrukcje awaryjnego uruchamiania samochodu bezpośrednio na LPG.
Mam instalacje ELPIGAZ Eliza/Stella i tam funkcja ta nazywa się ładnie : Stan Awarii i jest przewidziana na ewentualność np problemów z pompą paliwa, aby to zrobić trzeba postępować następująco:
-włączyć tablicę rozdzielczą i nacisnąć przycisk LPG by przełączyć instalacje na PB,
-następnie wyłączyć tablicę rozdzielczą
-włączyć ponownie tablicę rozdzielczą i nacisnąć przycisk LPG na ok 5s. do momentu przełączenia się diody na LPG, w tym momencie bez wyłączania tablicy, uruchamiamy silnik na LPG.

Tak wygląda procedura w mojej instalacji, ale ciekawi mnie czy podobne funkcje są w instalkach innych producentów. Jeżeli znacie inne sposoby odpalania sekwencji na gazie, będę wdzięczny za info.
  • 0

#2 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:47, 16.07.2010

Aby uruchomić samochód od razu na gazie (tryb awaryjny np uszkodzenie pompy paliwa) należy
przy wyłączonym zapłonie nacisnąć przycisk na centralce i trzymając go włączyć zapłon. Dioda na
centralce powinna zaświecić się na stałe. Po wykryciu obrotów silnika sterownik załącza
elektrozawory i silnik uruchamia się na gazie.
W trybie awaryjnym nie ma możliwości przełączenia samochodu na benzynę. Po zgaszeniu
silnika tryb awaryjny zostaje wyłączony.


  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#3 kamil.ekonom

kamil.ekonom
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:29, 16.07.2010

A jak to wygląda w BRC :?: Co prawda nigdy nie miałem problemów, ale lepiej wiedzieć... :roll:
  • 0

#4 jaceklongi

jaceklongi
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Wroclaw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2015
  • Nadwozie:Tourer , CW1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:13, 19.07.2010

A jak to wygląda w BRC :?: Co prawda nigdy nie miałem problemów, ale lepiej wiedzieć... :roll:

witam
w BRC plug&drive i MTM ekodrive istnieje mozliwość odpalenia na samym gazie ale tylko 5 razy potem trzeba do warsztatu podjechac zeby skasowac liczbe awaryjnych odpalen na gazie
pozdro Jacek
  • 0
LongiBRC Seuqent 32 = 12,5 lpg/Wrocław/miasto

#5 marianuss

marianuss
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Skąd:Wieluń/ Barnsley
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CE1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:10, 19.07.2010

a w BRC sequent 24?
  • 0

#6 kamil.ekonom

kamil.ekonom
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:40, 19.07.2010

a w BRC sequent 24?

No ja właśnie też to tę instalację pytam...
jaceklongi, rozumiem, że te 5 awaryjnych uruchomień dotyczy wszystkich instalacji BRC :?: A jak wygląda sama procedura uruchamiania :?:
  • 0

#7 czekoladka

czekoladka
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:WE
  • Silnik:2,4
  • Wersja:typeS
  • KM:190 Pb+Lpg
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:31, 19.07.2010

Dla instalacji LandiRenzo

Procedura awaryjna:
-włączyć zapłon
-przytrzymać przełącznik do momentu wskazania informującego o przełączeniu na gaz
- uruchomić silnik bez cofania kluczyka

Czyli podobnie.
  • 0

#8 jaceklongi

jaceklongi
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Wroclaw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2015
  • Nadwozie:Tourer , CW1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:58, 20.07.2010

tak samo jak w landi renzo

[ Dodano: 2010-07-20, 08:00 ]
w sq 24 to zależy czy jest zaprogramowane plug&drive czy starym softem sq24 jak starym to nie odpali na gazie
  • 0
LongiBRC Seuqent 32 = 12,5 lpg/Wrocław/miasto

#9 kamil.ekonom

kamil.ekonom
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:34, 20.07.2010

w sq 24 to zależy czy jest zaprogramowane plug&drive czy starym softem sq24 jak starym to nie odpali na gazie

A da radę to jakoś sprawdzić jaki mam soft nie jadąc do gazownika :?:
  • 0

#10 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:14, 03.04.2012

Witam!dolacze sie do tematu;
Ja tej opcji uzywam bardzo czesto zeby niepotrzebnie nie zuzywac benzyny.Jak auto jest cieple to odpalam od razu na gazie lub jesli nie calkiem jeszcze silnik wystygl.Mozna duzo zaoszczedzic wbrew pozorom...co wy na to?
  • 0

#11 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:55, 03.04.2012

wole zapłacić 5zł więcej na 100km i odpalać samochód na PB

15.01. Zatankowałem PB za 80zł, na dzień dzisiejszy poziom paliwa wynosi 2 kreski powyżej 0, w tym czasie przejechałem ~1800 km
  • 0

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:03, 03.04.2012

wole zapłacić 5zł więcej na 100km i odpalać samochód na PB



Tak samo uwazam.

W kme/stag mozna ustawic programowo ilosc odpalen na gazie ;)
  • 0

#13 peter1987

peter1987
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:7 Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:57, 03.04.2012

Witam!dolacze sie do tematu;
Ja tej opcji uzywam bardzo czesto zeby niepotrzebnie nie zuzywac benzyny.Jak auto jest cieple to odpalam od razu na gazie lub jesli nie calkiem jeszcze silnik wystygl.Mozna duzo zaoszczedzic wbrew pozorom...co wy na to?


Gaz załącza się przy odpowiednio wysokiej temperaturze. A fakt że silnik nie jest jeszcze zimny to nie znaczy że jest odpowiednio ciepły. Przecież na gaz nie przełącza się po przejechaniu jakiegoś tam dystansu czy po jakimś określonym czasie.
Przełącza się na podstawie odczytu z czujnika temperatury.

Niby oszczędzisz coś ale może to być pozorna oszczędność.
  • 0

#14 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 21:13, 03.04.2012

Najnowsze firmware do staga ma opcję ciepły start. Jak jest odpowiednia temperatura reduktora, to odpali od razu praktycznie na benzynie. Np. jak zajdziemy do sklepu po bułki i za minutę odpalamy auto, to odpali na gazie. Jeżeli ktoś zmieni firmware w stagu z wersji 7.x na 8.x to trzeba na nowo ustawiać mnożnik!
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#15 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:44, 03.04.2012

Wiecie ja barszo czesto jezdze male dystanse wiec za kazdym razem zanim mi sie reduktor rozgrzeje to spale duzo paliwa bo widzialem jak szybko mi wskazowka spadala.Od kiedy robie ten myk duzo mi zostalo w kieszeni.wystarczy przytrzymac przycisk przy uruchamianiu silnika.Jesli jest zbyt ziimny to mi poprostu zgasnie...mam nadzieje ze to nie wplywa zbyt negatywnie na instalacje??jak myslicie?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq