Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Ciśnienie wytwarzane przez kompresor zbyt niskie.

VIII Acco

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Gospeross

Gospeross
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Cw1
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:52, 24.08.2021

Witam jak w temacie. Byłem dzisiaj na nabiciu klimatyzacji i po nabiciu okazało się ,że nie chlodzi. Diagnoza- kompresor wytwarza za słabe ciśnienie. Spec zalecił wymianę kompresora i przełącznik ciśnienia. Diagnoza postawiona w oparciu o komputer, maszynę , wiedzę i to że wąż nie robił się zimny.

Teraz pytanie

Używka
Regenerowany
Zamiennik jeśli tak ,to jaki godny polecenia?.

Stwierdził, że wymiana nie jest trudna i powinienem sobie poradzić do tego spuścił cały czynnik. Przerabiał ktoś w domowych warunkach wymianę?. Bo powiem szczerze , że znalazlem w necie firmę która regeneruje kompresory i tam jest wypisane szereg czynności przed i po zamontowaniu nowego kompresora i nie napawa to na pierwszy rzut oka optymistycznie, przynajmniej dla mnie.

Wklejam opis czynności:


Instrukcja montażu kompresora

Kompresory to bardzo wrażliwe urządzenia. Niewłaściwa instalacja znacząco skraca ich czas bezawaryjnej pracy i powoduje, że często ulegają awariom. Jeżeli kompresor zostanie zamontowany niezgodnie z opisanymi tu zasadami utracisz na niego gwarancję. Nie ryzykuj! Zrób to raz a porządnie!
Przełóż wszelkie wsporniki, uchwyty wyłączniki ze sprężarki zdemontowanej z samochodu do nowo zakupionego kompresora.
Odłącz kompresor, zawór rozprężny, akumulator/osuszacz, przewody metalowe i
elastyczne.
Akumulator/osuszacz, dysza dławiąca – zawór rozprężny muszą zostać wymienione
podczas instalacji nowego kompresora.
W większości nowych modeli samochodów nie ma możliwości właściwego i dokładnego wyczyszczenia skraplacza dlatego zalecana jest jego wymiana.
Skraplacze równoległego przepływu po zatkaniu jednej lub więcej równoległych
rurek łączących nie dają się udrożnić poprzez płukanie.
Należy dokładnie wypłukać cały system klimatyzacji.
Płukanie układu powietrzem lub azotem jest niedopuszczalne. Do płukania
układu można użyć czynnika chłodzącego, jednakże można go stosować jedynie
wtedy, gdy kompresor nie uległ zatarciu a stacja do napełniania klimatyzacji
ma czysty i odpowiedni filtr.
W sytuacji w której sprężarka została zatarta, do płukania systemu konieczne
jest użycie specjalnego płynu czyszczącego a samo płukanie należy wykonać
przy użyciu specjalnie do tego przeznaczonej maszyny.
W obydwu przypadkach, płukanie należy przeprowadzić przy zamkniętym
obiegu
Gdy wszystko jest już zainstalowane przed pierwszym uruchomieniem systemu
należy przy użyciu specjalnego klucza przekręcić sprzęgło kompresora 10-15 razy.
Ta czynność doprowadzi olej do wszystkich ruchomych części sprężarki.
Jeżeli pominie się tę czynność to może dojść do trwałego uszkodzenia kompresora.
Nie należy pokręcać za nakrętkę lub śrubę na zabieraku sprzęgła ponieważ przez to
może zmienić się szczelina między kołem napędowym a zabierakiem sprzęgła, co
może skutkować uszkodzeniem sprzęgła lub kompresora.
Opróżniaj system za pomocą pompy próżniowej do 100 kPa przez minimum 45
minut. Jeżeli temperatura na zewnątrz jest powyżej 27 °C lub samochód ma system
dwustrefowy zalecamy opróżnianie przez minimum godzinę.
Napełnij ponownie system. Używaj wyłącznie czynników R-12 lub R134A oraz
olejów przeznaczonych odpowiednio do tych czynników.

Pozdrawiam
Daniel
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Acco

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq