Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana oringa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Grzesiekk

Grzesiekk
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.6
  • Wersja:LS
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH5
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:30, 15.07.2010

Witam

Dziś zauważyłem, że na połączeniu przewodu idącego od sprężarki do chłodnicy klimatyzacji pojawiła mi się kropla oleju w miejscu zaznaczonym strzałką. (Narazie klimatyzacja działa idealnie)

Dołączona grafika

Domyślam się, że do wymiany jest oring uszczelniający to połączenie i takowy zakupiłem. I teraz mam pytanie.

1. Czy mogę go sam wymienić.
2. Jeśli tak to czy przy odkręcaniu widocznej śruby mam spodziewać się gwałtownego rozszczelnienia układu
3. Czy wymiana oringa wiąże się z utratą całego czynnika chłodzącego
4. Czy nowy oring smarujemy olejem przed skręceniem połączenia.

Pozdrawiam
Grzesiek
  • 0

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:37, 15.07.2010

1. Czy mogę go sam wymienić.


tak

2. Jeśli tak to czy przy odkręcaniu widocznej śruby mam spodziewać się gwałtownego rozszczelnienia układu


Musisz zaworkiem spuścić czynnik inaczej ci wybuchnie w twarz :mrgreen: Mozesz sam spuscic, odkrecasz kapturek i naciskasz zaworek az zacznie leciec czynnik.

3. Czy wymiana oringa wiąże się z utratą całego czynnika chłodzącego


Tak

4. Czy nowy oring smarujemy olejem przed skręceniem połączenia.


tak


Ostatnio sam wymieniałem oringi, banalna robota, tylko dobrze czynik spuść aby ci w twarz nie prysneło jak będzisz odkręcał przewód
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:42, 15.07.2010

Po co puszczać czynnik w atmosferę? Jedziemy do serwisu klimy, odciągamy czynnik, wymieniamy oring, uzupełniamy układ, płacimy za uzupełnienie i ubytek czynnika, a nie za cały czynnik.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:03, 15.07.2010

Po co puszczać czynnik w atmosferę? Jedziemy do serwisu klimy, odciągamy czynnik, wymieniamy oring, uzupełniamy układ, płacimy za uzupełnienie i ubytek czynnika, a nie za cały czynnik.


Mi w serwisie klimy to nie chceili oringu sprzedać "Pan przyjedzie to naprawimy", 50-100 zł za wymiane oringu!!! Niech sie w du... pocałują.
JAkbym pojechał to by mnie skasowali za odessanie czynika, potem za wymiane oringu i na końcu za nabicie klimy.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 Grzesiekk

Grzesiekk
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.6
  • Wersja:LS
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH5
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:09, 15.07.2010

Dziękuję za szybką odpowiedź.
Jeszcze tylko pytanko czym nasmarować ten oring? (zwykły olej silnikowy, czy cuś innego)

Pozdrawiam
Grzesiek
  • 0

#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:13, 15.07.2010

tym olejem z układu nasmaruj
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 Grzesiekk

Grzesiekk
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.6
  • Wersja:LS
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH5
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:19, 21.07.2010

Sprawa wygląda następująco
Oring wymieniony czynnik uzupełniony, ale niestety w dalszym ciągu olej pojawia się w zaznaczonym miejscu :-/ . Być może nieszczelność pojawiła się w miejscu spawu aluminiowej rurki do "kostki".
Prawdopodobnie będę musiał wymienić cały przewód, ale do silnika 1.6 takowego nie znalazłem :-|
(Ubytek czynnika od ostatniego nabijania 2 lata temu wyniósł 120g)

Pozdrawiam
Grzesiek
  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8872 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 14:19, 22.07.2010

Może być spaw, ale może być że założony o-ring jest troszkę za mały (np o 0,1mm) i w niskich temperaturach nie trzyma szczelności.

120g to w sumie na 2 lata nie jest duży ubytek.
  • 0

#9 gruby340

gruby340
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Dobczyce/Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-s
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:35, 15.02.2014

Witam,mam pytanie apropo oringów,rozszczelnił mi sie kompresor  który jest skręcany na oringach,chciał bym sie dowiedzieć czy bede potrzebowal specjalnych oringów czy zwykłe gumowe dadzą rady?


  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8872 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 13:18, 15.02.2014

O ringi powinny być zielone. To oznacza gumę HNBR (z reguły). Teoretycznie zwykłe czarne z NBR też dadzą radę, ale na szybko znalazłem zestaw w ciekawej cenie.

 

http://www.e-sklep-l...cja-Naprawa/610

 

Ja z kolei dostałem o-ringi za free jak pojechałem z wymienioną sprężarką i jeden o ring rozwaliłem. Oczywiście czynnik wymieniałem w tym zakładzie.


  • 0

#11 gruby340

gruby340
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Dobczyce/Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-s
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:19, 15.02.2014

tyle że mi nic z takiego zestawu bo potrzebuje 3 duże oringi,o wiele wieksze niz w tym zetsawie.Oryginale są czarne..dzikei za info 


  • 0

#12 pniok76

pniok76
  • Forumowicz
  • 468 postów
  • Skąd:brzesko
  • Silnik:2,0
  • Wersja:v
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:20, 16.02.2014

możliwe że dlatego się właśnie rozszczelniło,bo są czarne i wcale nie są oryginalne.Najlepiej to podjedź sobie tam gdzie serwisują klimę i od nich sobie kup.Mi jak się rozszczelnił układ tyle że poszedł oring dokładnie ten sam co autorowi tego tematu.To zapłaciłem jedynie za ten oring (za wymianę nie płaciłem). Z tym że klimę musiałem napełnić u nich


  • 0

#13 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 15:22, 20.02.2014

Witam,mam pytanie apropo oringów,rozszczelnił mi sie kompresor  który jest skręcany na oringach,chciał bym sie dowiedzieć czy bede potrzebowal specjalnych oringów czy zwykłe gumowe dadzą rady?

w którym miejscu leci z tego kompresora? tam gdzie podłączasz przewody czy z korpusu?

 

możliwe że dlatego się właśnie rozszczelniło,bo są czarne i wcale nie są oryginalne.Najlepiej to podjedź sobie tam gdzie serwisują klimę i od nich sobie kup.Mi jak się rozszczelnił układ tyle że poszedł oring dokładnie ten sam co autorowi tego tematu.To zapłaciłem jedynie za ten oring (za wymianę nie płaciłem). Z tym że klimę musiałem napełnić u nich

kolor oringów nie jest wyznacznikiem. oryginalne mogą być czarne, żółte, fioletow, zielone, brązowe. Ważne aby były z odpowiedniego materialu i miały odpowiedni  rozmiar


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#14 endriu13

endriu13
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Bogatynia
  • Silnik:2,0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:39, 04.03.2014

Tutaj nie ma co kombinować-to robota dla serwisu-owszem,skasują-ale jest gwarancja.


  • 0

#15 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 12:43, 26.07.2017

odkopię trochę...ktoś wymieniał i zna rozmiary oringów? Głównie chodzi o klimę i połączenie skraplacz/sprężarka

Pasują te z allegro w zestawie 270 szt? - dopasuje się coś?

Widziałem jeszcze, że niektóre oringi nie są w przekroju okrągłym, tylko jakieś "rzeźbione" - w hondzie też takie są na tych popularnych łączeniach?


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq