Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Analiza wykresu - czy wszystko jest w porządku? 2.2 I-Dtec AT

VIII chipchiptuning 2.2 idtec fmic intercooler fmic intercooler

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 maziczek915

maziczek915
  • Młodszy Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive+
  • KM:150 -> 183
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3 - Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:17, 27.07.2021

Cześć, zamontowałem u siebie w Acco VIII automat, nowy intercooler, z fmica, polecany tutaj przez kilku użytkowników z forum - 550x180x65. No i pojechałem na chiptuning do jednej z najbardziej polecanych Wrocławskich firm - Wyszło 170km, powiedzieli, że z samochodem musi być "coś nie tak", że to albo wtryski albo może dpf, oni nie widzą bo do Hondy nie mają specjalistycznego oprogramowania... Turbo niby ok. Nie trzymał też serii, bo miał ok 140 koni, choć moim zdaniem wykres mówi co innego.
No i wykres wyszedł... hmmm chyba źle, mam wrażenie, że urwało mi cały dół. Wyszło, że po drodzę też był mały dołek ale go wyeliminowali. "Po tym programie zdrowy powinien mieć 180km na pewno".
 
Czy mogę prosić kogoś o przeanalizowanie wykresu? Co może być nie tak? Czy one trzymają serie i czy u mnie jest AŻ TAK ŹLE, że nawet z nowym ickiem mam tylko 170KM...
 
 
 
 
 

  • 0

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:59, 27.07.2021

Po pierwsze:

 

Masz AT to spodziewałeś się mocy 200 koni i 500 Nm?

Odpowiem: że dla tej skrzyni bezpieczne jest właśnie 170/180 koni i tak MAKSYMALNIE 450Nm.

 

Po drugie: 

 

Nie wiem kto robił ten program, czy to przez AT, ale dlaczego maks wartość Nm jest na 2 tyś obrotów? 

Dobrze jadący diesel startuję z Nm od 1800 do 3000 z wysoko położonym momentem.

 

Po trzecie:

 

Nikt tutaj wróżką nie jest, możesz mieć uszkodzone wtryski, uszkodzoną turbinę wraz z jej geometrią, nieszczelności w układzie dolotowym, niesprawne/brudne sensory od nagaru jak i EGR, uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania.

Bez porządnej diagnostyki, kontroli ciśnienia doładowania, wtrysku itd się nie obejdzie.

 

Po czwarte:

 

Nie wiem co to za polecony serwis jak wgrał Ci jakiś program i nawet diagnostyki nie przeprowadzili " nie mają sprzętu"  Dla mnie dramat....

 

 

Na przyszłość pamiętaj o jednym:

 

Gdy na rolkach już silnik mocy nie trzymał seryjnej i kreski się całości nie trzymały, dlaczego dałeś się namówić dalej na program????? 

 

Silnik ma pokazywać serię, trzymać wszystkie wartości, być sprawny na TIP TOP, a dopiero potem robić program....  To też zasługa tego polecanego serwisu i byle im $$$ pieniądze wpadły do kieszeni? 

 

Osobiście w przypadku jakiegokolwiek "ALE" powstrzymał bym się od modyfikacji dalszych silnika. 

 

U mnie program wpadł po 250 tyś, n22a1 pokazał  w serii 150 koni i 394Nm :

 

http://www.accordklu...mowni/?p=836728


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:04, 27.07.2021

I powiedz kto Ci ich polecił. Nie mam aktualnych danych ale we Wrocławiu nie było nikogo kto robi mapę a nie wrzucał gotowce ale dopytam z ciekawości co to za firma


  • 0

#4 maziczek915

maziczek915
  • Młodszy Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive+
  • KM:150 -> 183
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3 - Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:55, 28.07.2021

Hej, "wytykając" wszystko po kolei wypadało by trochę wyrozumiałości i sympatii, a nie docinek, nie spodziewałem się fajerwerków ale nie jeden ma ten AT zrobiony mocniej i to na seryjnym icku, z zmienionym SPODZIEWAŁEM się jakiś 180+ koni.

Kto robił ten program widać po wykresie, firma polecana m.in. na grupce "pod milą" jak i opinie googla (choć tym zaczynam coraz mniej ufać...). Wróżki nie szukam, jakbym chciał poszedł bym do wróżbity - korekty wtrysków jak i test przelewowy ok, samo turbo dmucha poprawnie i działa, DPF był czyszczony rok temu pod ciśnieniem i stan jego był wzorowy, wypla się poprawnie, z samochodem nigdy żadnych problemów pod tym kątem nie było, nalotu mam 240k km. Na wykresie na moje oko ma on ok. 146-7 koni, a nie 140 jak mówił Pan z firmy tuningującej, biorąc pod uwagę AT i to, że nie da się go idealnie zchamować powiedzmy, że myślałem, iż można wziąć to za "bład pomiarowy", nie znam się na tym, dlatego zapytałem o analizę wykresu bo Pan z firmy przekonywał, że "coś jest nie tak". 
Nie dałem namówić się na program !!!1!1!!1!! Panie Administratorze, tylko zostawiłem samochód i odebrałem z stanem jaki widać, przy czym zostałem poinformowany, że program jest jak najbardziej ok i mogę tak jeździć, tylko mam poszukać co jest nie tak. Gdyby wszystko było ok i nie miałbym wątpliwości co do programu, to bym tu o to nie pytał. 

I tak miałem się tam wybrać, ale w tym wypadku ewidetnie muszę tam czym prędzej podskoczyć i wyjaśnić temat. 

Cześć.


  • 0

#5 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:33, 28.07.2021

Jestem nad wyraz wyrozumiały i tolerancyjny, jak by mogło być inaczej,  gdy po raz setny na tym forum napisałem jak powinna wyglądać diagnostyka tego silnika diesla N22 w Hondzie i gdzie szukać przyczyny braku mocy/spadków mocy itp, a w jaki sposób odbierane są moje posty to TYLKO kwestia Twojego nastawienia:  "Albo rybki, albo akwarium" 

 

Także lepiej skupić się teraz na problemie niż obrazie/pretensjach z Twojej strony jak  i błędnemu odczytywaniu moich postów, podobnie jak to miało miejsce z giełdą, gdzie zamknąłem Twój temat.

 

Wracając do sedna sprawy/tematu: 

 

To wyjaśnij to jak najszybciej i daj znać koniecznie co na to Majstry. 

 

Tak jak napisałem powyżej największym ogranicznikiem dla  MOCY w Twoim przypadku jest właśnie skrzynia AT, "nie jedni" to i mają 230PS i chmurę dymu za sobą. Pytanie tylko ile wytrzyma skrzynia u tych co mają 180+... Ja bym był ostrożny i cieszył się z ładnego wykresu na 170Nm i ładnych linii wartości Nm.

 

Może warto zrobić test na hamowni drogowej? bo obecnie kreski mogą tak "źle" wyglądać z racji AT i cały temat byłby niepotrzebny? warto zadzwonić do innych hamowni i zapytać o przebieg wartości Nm ze skrzynią A/T.

 

Turbo działa jak twierdzisz, to napisz proszę jakie masz ciśnienie doładowania obecnie i w jakim zakresie obrotów pompuję swoje ciśnienie? w jaki sposób została sprawdzona geometria turbiny? 

DPF wyczyszczony ok, a wszystkie sensory łącznie z zaworem turbo jak i EGR? 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:41, 29.07.2021

Hej, "wytykając" wszystko po kolei wypadało by trochę wyrozumiałości i sympatii, a nie docinek, nie spodziewałem się fajerwerków ale nie jeden ma ten AT zrobiony mocniej i to na seryjnym icku, z zmienionym SPODZIEWAŁEM się jakiś 180+ koni.

Kto robił ten program widać po wykresie, firma polecana m.in. na grupce "pod milą" jak i opinie googla (choć tym zaczynam coraz mniej ufać...). Wróżki nie szukam, jakbym chciał poszedł bym do wróżbity - korekty wtrysków jak i test przelewowy ok, samo turbo dmucha poprawnie i działa, DPF był czyszczony rok temu pod ciśnieniem i stan jego był wzorowy, wypla się poprawnie, z samochodem nigdy żadnych problemów pod tym kątem nie było, nalotu mam 240k km. Na wykresie na moje oko ma on ok. 146-7 koni, a nie 140 jak mówił Pan z firmy tuningującej, biorąc pod uwagę AT i to, że nie da się go idealnie zchamować powiedzmy, że myślałem, iż można wziąć to za "bład pomiarowy", nie znam się na tym, dlatego zapytałem o analizę wykresu bo Pan z firmy przekonywał, że "coś jest nie tak". 
Nie dałem namówić się na program !!!1!1!!1!! Panie Administratorze, tylko zostawiłem samochód i odebrałem z stanem jaki widać, przy czym zostałem poinformowany, że program jest jak najbardziej ok i mogę tak jeździć, tylko mam poszukać co jest nie tak. Gdyby wszystko było ok i nie miałbym wątpliwości co do programu, to bym tu o to nie pytał. 

I tak miałem się tam wybrać, ale w tym wypadku ewidetnie muszę tam czym prędzej podskoczyć i wyjaśnić temat. 

Cześć.

 

 

Tylko że jak przeglądam grupę to nie jest aż tak jakoś super polecana. A wpisy są sprzed roku i więcej. 

Ja osobiście nie znam nikogo kto ogarnia mapowanie we wrocku. W Obornikach już tak.


  • 0

#7 maziczek915

maziczek915
  • Młodszy Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive+
  • KM:150 -> 183
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3 - Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:56, 16.08.2021

Cześć, temat chwilę ucichł z racji wakacji więc samochód większość czasu stał. Byłem już umówiony na poprawkę i weryfikację, ale niemiło zaskoczyły mnie klocki z tyłu i pech chciał, że termin mechanika wypadł na dzień poprawki. Ustawiony jestem na 30.08, potem dam znać co i jak, aczkolwiek jak mnie Panowie zobaczyli to raczej na poważnie wzięli temat i się zdziwili, że wróciłem, cóż, może natłok pracy albo gorszy dzień.

Patrząc na wykresy kolegów z AT te ok. 147km to raczej standard, problemów tu być raczej nie powinno i problem leży w mapie albo hamowni. Niestety aż takim kozakiem nie jestem, żeby wszystko sprawdzić, tyle co widzę w hds to  wszelkie parametry podaje w normie to chyba wszystko ok z nimi, z egr nigdy problemu nie było, o poprawności działania turbo poinformował mnie tuner więc wyjdę z założenia jak zawsze i zaufam ludziom, najwyżej jak nic z tego nie wyjdzię będę się z nimi dogadywał, a wtedy może uda mi się złapać Ralfiego w Wro.

 

ps. z giełdą nie miałem żadnego problemu ani pretensji, po prostu zapomniałem, że z racji zbyt małej ilości postów, moje ogłoszenie zniknęło :) 

ps2. @przemkowal , gdzie w Obornikach można uderzyć celem np. sprawdzenia samochodu?


  • 0

#8 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 11:33, 16.08.2021

No i wszystko jasne. To daj znać po wizycie czy TTTM(automat) czy faktycznie coś nie domagało przy silniku, czy wina po stronie programu.

Do odczytu ciśnienia doładowania/ ciśnienia na pompie czy listwie CR wystarczy byle ELM za 20 pln z apk. Torque


  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#9 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 15:15, 16.08.2021

https://vagtune.pl/

Nie przejmuj się nazwą, Mirek jest osobą która nie chciała wrzucać gotowców więc odszedł z Wrocławia i założył własną firmę.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, chipchiptuning, 2.2 idtec, fmic, intercooler fmic, intercooler

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq