Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

zaciski do accorda


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#16 zkruk

zkruk
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:33, 28.07.2010

większe tarcze to większe szanse na jej skrzywienie
impreza wrx ma mniejsze tarcze od accorda a hamuje - problemem nie jest wielkość tarczy...
  • 0

#17 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:06, 28.07.2010

czy ta grubosc tarczy jest az taka istotna? nie wystarczy zmiana samych zaciskow? i tutaj pytanie jak to jest - jakie zaciski pasuja a jakie nie czy to jest jakis ogolny standard? tak samo z tarcza na co musze zwracac uwage? zastanawiam sie czy nie wlozyc jakiejs tarczy 320/325 nie wiem jakie tam sa rozmiary na przod i 300 na tyl, kola na zime i tak musze kupic nowe a czy kupie 16 czy 17 to bez roznicy a pewnie wtedy hamowaloby znacznie lepiej... a jezeli chodzi o zaciski 4tloczkowe jak to sie ma do naszej pompy paliw (bo widzialem zestaw stoptecha na 4-tloczki ale do accorda V6 a tam moze sa inne zaciski)


grubość jest ważna :mrgreen:
a tak poważniej, to jest ważna ponieważ tarcze ATR są grubsze niż zwykłe i zwykły zacisk może tego nie objąć. Z drugiej stroy można zaciski ATR na seryjne jarzma od VII gen założyć, ale nie wiem, czy centryczność będzie pasowała, sam zacisk pomimo, że szerszy, będzie pasował nawet na węższą tarczę, ale tłoczki w pozycji schowanej będą nieco wysunięte (nie będą pracowały w pełnym zakresie, to kwestia 1-2mm ale zawsze.
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#18 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:04, 28.07.2010

większe tarcze to większe szanse na jej skrzywienie
impreza wrx ma mniejsze tarcze od accorda a hamuje - problemem nie jest wielkość tarczy...


z tego co ja wiem to subaru wrx ma tarcze 335mm. dlatego minimalna felga jest 17". poza tym czesto widac beemki ktore maja z przodu tarcze na bank wieksza niz 300 a z tylu tez maja okolo 300. a wbrew pozora te 2cm na srednicy robi ogromna roznice. accord nie jest lekkim samochode a tarcze ma zdecydowanie za male do tego moim zdaniem z tylu tez powinna byc normalna wentylowana tarcza.
  • 0

#19 zkruk

zkruk
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:02, 28.07.2010

http://moto.allegro....y_wiercone.html

294 mm
a widziałem też 277

accord nie jest lekkim samochode a tarcze ma zdecydowanie za male do tego moim zdaniem z tylu tez powinna byc normalna wentylowana tarcza.


subaru też - lżejszy o 60kg

mazda 6 też ma z tyłu pełne tarcze - i jednak hamuje...
  • 0

#20 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:09, 28.07.2010

mialem na mysli wrx sti:) moja pomylka. wiec gdzie lezy problem jezeli nie w rozmiarze tarczy?
  • 0

#21 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:26, 28.07.2010

W VII gen w niczym, przecież hamuje dobrze, w VI gen za mało hamuje tyłem
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#22 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:31, 28.07.2010

to mam jeszcze jedno pytanie czy do tylu moge zalozyc takie same zaciski jak do przodu i dac normalna tarcze? a najlepiej to dalbym i do przodu i do tylu 300mm i mysle ze by wystarczylo. ja mam czasami problem wyhamowac w miescie z tych 120 a po kilku hamowaniach jest naprawde slabo...
  • 0

#23 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:33, 29.07.2010

ja mam czasami problem wyhamowac w miescie z tych 120 a po kilku hamowaniach jest naprawde slabo...

gratulacje :ok

a Ty przypadkiem nie masz na przedzie 280mm, bo z tego co pamiętam 2,0 tak mają... co do tyłu, to na tył jest inny hebel, bo jest ręczny to raz, dwa, że głębokość osadzenia byłaby inna, bo tarcze przednie są wentylowane. Kiedyś zastanawiałem się nad 280mm i z tego co pamiętam, jest taka tarcza od Legenda '96 czy tez H. Pilot, ale nie wiem jak wygląda sprawa z ręcznym, bo ostatecznie odpuściłem temat
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#24 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:48, 29.07.2010

ja mam czasami problem wyhamowac w miescie z tych 120 a po kilku hamowaniach jest naprawde slabo...

gratulacje :ok


mialem na mysli jazde w miescie 2pasem gdzie co chwile sie zmieniaja swiatla a taka predkosc nie jest tam zadna rewelacja.

a Ty przypadkiem nie masz na przedzie 280mm, bo z tego co pamiętam 2,0 tak mają... co do tyłu, to na tył jest inny hebel, bo jest ręczny to raz, dwa, że głębokość osadzenia byłaby inna, bo tarcze przednie są wentylowane. Kiedyś zastanawiałem się nad 280mm i z tego co pamiętam, jest taka tarcza od Legenda '96 czy tez H. Pilot, ale nie wiem jak wygląda sprawa z ręcznym, bo ostatecznie odpuściłem temat


tak mam z przodu 280 ale watatpie ze jak zmienie na 300 z przodu to jakos bardzo sie poprawi jakosc hamowania (ale mam to w planach tylko nie wiem czy nie lepiej od razu zmienic na cos wiekszego) i czy przypadkiem to nie jest tak ze jak jest 280 z przodu to z tylu 260 a jak 300z przodu to 280 z tylu?
  • 0

#25 zkruk

zkruk
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:27, 29.07.2010

moim zdaniem problem jest w zaciskach
300mm z tyłu nic Ci nie da bez wymiany korektora hamowania
można dać na tył klocki z wyższym współczynnikiem tarcia - 262 które mamy z tyłu całkowicie wystarczą do hamowania tyłu
  • 0

#26 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:13, 29.07.2010

a co myslicie o zaciskach z ITR? http://moto.allegro....lcowy_lewy.html
albo inaczej czy zaciski hamulcowe maja jakis standart ze sa budowane tak i tak jak w rowerach ze jest np post mount i obojetnie jaki zacisk sie nie zamontuje bedzie pasowal a roznica jest tylko w jarzmach w zaleznosci od marki i modelu? jezeli jest to jakis standard to czy moge wlozyc zaciski z brembo np montowane w subaru? czy wtedy trzeba wymienic pompe i jakies tam inne rzeczy?
  • 0

#27 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:32, 29.07.2010

blackfly, z tyłu wszystkie VI i VII gen mają 260mm, różnią się tylko przodem, gdzie może być 280mm lub 300mm, dodatkowo ATR, i chyba inne jak Legend ITR Preludy któreś... (nie znam pełnej listy) mają 300mm i 2tłoczkowe zaciski

zkruk, w Accordach, przynajmniej VI i VII gen nie ma korektora siły hamowania, jest pompa hamulcowa z 2 sekcjami na krzyż: lewy przód i prawy tył oraz prawy przód lewy tył połączona dwoma kanałami z pompą ABS, gdzie płyn jest rozprowadzany na 4 zaciski.

w autach niestety nie ma takiej dowolności, w rowerach w sumie też nie - nie wolno mieszać dowolnie klamek hamulcowych z zaciskami, bo właśnie proporcje tłoczków w klamkach i zaciskach stanowią o sile hamowania. W autach to pompa hamulcowa i zaciski. Porównaj sobie średnicę i skok tłoczków a wyjdzie Ci ile płynu jest potrzebne na ich wypchnięcie. Potem jak chcesz modzić z siłą hamowania to poszukaj mocniejszej pompy.

O odpowiednim umieszczeniu wstępnym decyduje jarzmo, ale jak się rzeźbi to nigdy nie jest P&P ;-) bosą różne grubości i wielkości tarcz. Poza tym niekoniecznie zawsze zacisk musi pasować do jarzma kształtem, rozstawem śrub itp
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#28 krajes

krajes
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Toruń
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:50, 29.07.2010

Prelude mają najwieksze tarcze 282mm i zaciski jednotłoczkowe
Z dwóch tłoczków Hondy to tylko:
ATR tarcza 300/30 mm
Accord coupe VI tarcza 282/28
NSX 282/30
Legend Coupe 282/28

Zaciski między tymi autami to P&P.
Ja miałem w swojej preli V gen zaciski z ACC coupe i tarcze tak samo, wszystko pasowało i hamowało.

Civic a ITR maja ten sam rozstaw zacisków, jarzm, nie pasują one do ACC i Prelud.
  • 0
-> Mitsubishi Colt 1,6 115 KM
-> Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
-> Honda Prelude 2,2 VTEC 200 KM
-> Honda Accord 2,0 ES 147 KM
-> Honda Accord Type R 212 KM

#29 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:55, 29.07.2010

krajes, to mozna tarcze i zaciski z ATR przelozyc do VIIgen i bedzie to hamowalo? czy trzeba cos jeszcze zmieniac?
  • 0

#30 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:00, 29.07.2010

krajes, to mozna tarcze i zaciski z ATR przelozyc do VIIgen i bedzie to hamowalo? czy trzeba cos jeszcze zmieniac?


W tym samym watku
http://www.accordklu...p=158125#158125
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq