Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Zmiękczenie zawieszenia w VIII sedan

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jekyll

Jekyll
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:13, 12.07.2021

Mam kilka pytań odnośnie zawieszenia, wiem że Accordy są raczej twarde, ktoś mi mówił, że jeśli chcę miękkie zawieszenie to może powinienem zmienić markę ale to nie wchodzi z w grę ;)

 

A zatem:

1. Od czego głównie zależy twardość/miękkość zawieszenia - czy to sprężyny i amortyzatory w mniej więcej równych proporcjach czy może raczej głównie sprężyny?

 

2. Czy mogę "bezkarnie" zmiękczyć auto po prostu wymieniając ww elementy na bardziej miękkie?

 

3. Czy może być tak, że amortyzatory (13 lat, 90tys.) pomimo że wykazują sprawność (średnio 75%, bez większych różnic na osiach) po prostu się z wiekiem "usztywniły" i źle tłumią?

 

4. Czy są odczuwalne różnice w twardości pomiędzy poszczególnymi producentami (np. KYB, Lesjofors , Kilen)?

 


  • 0

#2 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 08:42, 12.07.2021

i jedno i drugie wpływa na twardość zawieszenia, amorki z biegiem czasu staja coraz bardziej miękkie, po prostu spada ich skuteczność, a co za tym idzie w przypadku skrajnego zużycia - amorki istnieją w samochodzie tylko fizycznie, funkcjonalnie ich nie ma, po prostu nie tłumią dosłownie nic i stąd konieczność wymiany, w sumie dotyczy to też sprężyn, tez z biegiem czasu stają się miększe i stąd np. pojawia się "siadanie" tyłu w 8 gen...

jeżeli seryjne zawieszenia jest dla ciebie za twarde to nie zrobisz z tym nic i rzeczywiście musisz poszukać innego samochodu, nie ma "miększych" podzespołów do zawieszenia, honda takich nie produkuje, a producenci zamienników swoje produkty klepią na wzór oryginału...

widzę że masz 2.4 to możesz spróbować założyć zawias od 2.0, ale na bank trochę siądzie ci auto i niestety będzie gorzej się prowadziło na nierównościach czy zakrętach, a więc ucierpi bezpieczeństwo...


  • 0

#3 Jekyll

Jekyll
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:36, 12.07.2021

 Oczywiście wiem jaka jest rola amortyzatorów, mają trzymać koło na drodze a nie zapewniać komfort, ale jak to jest że miękną a nic nie tłumią? Czy nie jest tak że miękkie = bardziej komfortowe?

 

Sprężyny jeśli siadają to powinny być twardsze - mają mniejszy zakres ruchu, na tyle rzeczywiście trochę mi siedzą.

 

 

W takim razie: czy jest szansa że odczuję jakąś poprawę komfortu wymieniając sprężyny i amortyzatory na nowe?


  • 0

#4 mazg

mazg
  • Klubowicz
  • 98 postów
  • Skąd:wci
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:20, 12.07.2021

A jak sprawdzałeś sprawność amortyzatorów? bo wartość na przeglądzie technicznym to zupełnie coś innego. Zawieszenie miękkie/ twarde to komplet sprężyna i dobrany amortyzator by nie wystrzeliła nas w kosmos (tłumi pracę sprężyny) No i jeszcze stabilizatory ,drążki reakcyjne i cały ten jazz. :) By mieć wrażenie miękkości należy dobrać wszystkie te elementy... niestety..


  • 0

#5 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 11:42, 12.07.2021

jeżeli jest zawias seria to bardziej miękko niż jest nie będzie, każda wymiana starej wyruchanej ( z czeskiego języka :) )części czy to tulei met/gum w wahaczach, amortyzatorów czy sprężyn spowoduje utwardzenie, nigdy odwrotnie, jedyna opcja to kupić bardziej komfortowy zestaw amorek + sprężyna, jest tylko jeden problem - taki zestaw do accorda nie istnieje, honda takich nie produkuje, a aftermarket jest klepany na wzór oryginału, nikt nie bawi się w produkcję miększego zawieszenia bo jest to nieopłacalne, ludzie wkładają twardsze, stąd na rynku produkty takich firm jak H&R, Eibach, Tein, Vogtlang, Koni czy Bilstein, nie wiem może za mało widziałem, może sie mylę, ale nie spotkałem się z miększym zawiasem niż seria

 

może na gwincie dałoby się zrobić bardziej miękko, gdyby skręcić na maksa w stronę soft, ale to impreza od 3,5 k pln w górę, a pewności nie ma


Użytkownik rafisz edytował ten post 11:54, 12.07.2021

  • 0

#6 Jekyll

Jekyll
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:40, 12.07.2021

Sprawdzałem na przeglądzie. Pytam bo mam wrażenie że auto bardzo słabo tłumi wszelkie nierówności, w starej poliftowej VI po wymianie tylko amortyzatorów z przodu odniosłem wrażenie że tłumienie się poprawiło i ogólnie wzrósł komfort. Natomiast facet od zawierzeń mówił mi, że w ramach zamienników sprężyn dla danego modelu są różnice w twardości między poszczególnymi firmami.


  • 0

#7 mazg

mazg
  • Klubowicz
  • 98 postów
  • Skąd:wci
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:44, 13.07.2021

a może za duże ciśnienie w kółkach??


  • 0

#8 Nazor

Nazor
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:39, 13.07.2021

Wymiana kół (felg) na mniejsze również poprawia komfort jazdy.

Zawsze można też podłożyć poduszkę pod du..e :okularki:


  • 0

#9 Jekyll

Jekyll
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:25, 14.07.2021

Ciśnienie ok, koła 17 więc mniejszych już nie da rady - hamulce mogą nie wejść. Zresztą wymiana kół z oponami to już duże koszty.


  • 0

#10 krzys_o

krzys_o
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Łęczna
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2014
  • Nadwozie:S
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:26, 14.07.2021

Tak z ciekawości, po co "zmiękczać" zawieszenie accorda? Wszyscy idą raczej w drugą stronę ;) Jak wóz jest za twardy to może trzeba było kupić coś innego np C5, mondeo, c klasę.... :P
  • 0

#11 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 10:41, 14.07.2021

Albo Legenda :)
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#12 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:45, 15.07.2021

Ciśnienie ok, koła 17 więc mniejszych już nie da rady - hamulce mogą nie wejść. Zresztą wymiana kół z oponami to już duże koszty.

Koła też były w VIII genie 16 cali, wiem bo mam zestaw zimówek od VIII gena 205/60R16. Ten rozmiar opon jest bardzo komfortowy.


Użytkownik sky83 edytował ten post 15:46, 15.07.2021

  • 0

#13 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 16:13, 15.07.2021

16 calowe koła nie wejdą. Kolega ma tarcze 320mm, najmniejsze co wejdzie to 17 cali...
  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#14 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 17:00, 15.07.2021

Ja mam 17 cali i uważam, że te zawieszenie dla mnie jest stanowczo za miękkie.
  • 0

#15 muloj

muloj
  • Klubowicz
  • 293 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:41, 15.07.2021

gkill jak byś miał 2.4 i zawias z tego modelu to było ok.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq