Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Konserwacja zbiornika paliwa

all_gen nadwozie zbiornik paliwo

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • SkÄ…d:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:43, 08.07.2021

Cześć
W VII to już drugi zbiornik, który idzie na śmietnik. Pierwszy od nowości, drugi używka zregenerowany i zakonserwowany czarnym glutem (chyba bitex). Na zgrzewie się rozwarstwia, zaczyna cieknąć paliwo. Naprawa nie ma sensu. Jak się tego dotknie to zaczynają odpadać kawałki takie, że można rękę włożyć.
Teraz kupiłem nowy, zamiennik, metalowy. Czym go zabezpieczyć? Głównie chodzi o zgrzew oraz spód czyli tam gdzie leci cały syf. Wystarczy bitexem czy może jakiś inny lepszy środek? Wystarczy spray czy lepiej na pistolet?
Chcę to zrobić by mieć spokój na dłuższy czas. Zabezpieczyłem na nowo całe podwozie przy okazji wymiany sanek (zgniły aż ucho od wahacza odpadło). Belka zderzaka to już w ogóle dramat. Brak żadnej osłony, cały syf zbiera się w belce. Ostatnio praktycznie cała mi wypadła jak popukałem w zderzak.


Użytkownik cmsydney edytował ten post 11:48, 08.07.2021

  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8863 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:39, 08.07.2021

R-stop
Podkład epoksydowy,
JakiÅ› baranek app

I trzymać ponad pół zbiornika paliwa

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • SkÄ…d:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:50, 10.07.2021

Czy na nowy zbiornik potrzebny jest r-stop? Nie wystarczy sama warstwa zabezpieczajÄ…cÄ…?
Podkład rozumiem że potrzebny dla baranka by trzymał się r-stopa. Baranek na świeżą blachę będzie trzymał?

Z poziomem paliwa wiem ale jak widać dużo nie daje. Od zewnątrz głównie rdzewieje a nie od środka. I do tego garażowany.
  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#4 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • SkÄ…d:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 10:15, 10.07.2021

R-stop
Podkład epoksydowy,
JakiÅ› baranek app

I trzymać ponad pół zbiornika paliwa

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Matko i córko! Po co ten r-stop jak jest nowy zbiornik, a poza tym będzie epoksyd. Kompletnie bez sensu. Najlepsze byłoby cynowanie.
 
Piaskujemy fabryczną "farbkę" żeby była goła blacha. Dajemy epoksyd Interplus 256 lub Novol 360. Szwy porządnie zamazać pędzlem (przelać). Resztę można natryskowo 2-3 warstwy albo pędzlem. Przed nałożeniem warstwy zabezpieczającej zmatowić powierzchnię. Na wierzch dać INTERTHANE 990 albo Elastometal. Jak ktoś chce może zrobić masą natryskową SIKAFLEX 529AT albo "raptorem". Ja uważam, że nie ma potrzeby.

Jak nie znacie technologi to nie polecajcie. Na czystą blachę dajemy epoksyd i tyle. Jaka jest korozja to usuwamy środkiem o nazwie "Robert Bosch". Na miejsca oczyszczane dajemy reaktywny podkład np. Novol 340.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#5 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • SkÄ…d:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:50, 11.07.2021

Ja już się gubię po co tyle warstw. Zbiornik jest nowy, marki BLIC. Jaki to materiał to nie jestem w stanie dokładnie określić. Z opisu wynika że to stal odporna na korozję.
Czy nie wystarczy tylko jakaÅ› jedna warstwa zabezieczajÄ…ca?
  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#6 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • SkÄ…d:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 09:58, 11.07.2021

To popryskaj raptorem i już

https://allegro.pl/o...arny-8169542259


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#7 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • SkÄ…d:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:05, 12.07.2021

W sklepie do wyboru. Który wybrać? Gdzieś wyczytałem, że bitex trwalszy. Baranek potrafi się z czasem łuszczyć.

 

Chema Bitex
https://www.chema.co.../produkt/bitex/

 

BITEX_1L_reg-1.png

BOLL do konserwacji podwozia bitumiczno-kauczukowy
https://www.boll.pl/...cji-podwozia-40

 

boll_srodek_do_konserwacji_podwozia_1rum


  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#8 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • SkÄ…d:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 13:37, 12.07.2021

Żadnych środków na bazie bitumu! To nie lata 80-te i nie fiat 126p.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#9 sissi

sissi
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:36, 03.08.2022

Trochę minęło ale podpinam się. W moim przypadku Accord VI Coupe cg4, bak się rozwarstwil i kupuję używkę którą trzeba wyczyścić i zakonserwować, bo nowego baku nie da się kupić dla tego samochodu. Ktoś doradzi jakie środki czyszczące kupić? Widziałem że w temacie padła nazwa "Robert Bosch", ale nie jestem w stanie tego nigdzie znaleźć.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, nadwozie, zbiornik, paliwo

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq