Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

odpowietrzanie hamulców - ciągle lecą pecherzyki powietrza

VIII hamulce odpowietrzanie powietrze problem

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 ppuzicki

ppuzicki
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:04, 21.04.2021

Witam,

 

mam problem z odpowietrzeniem hamulców.

Nie było nic robione z hamulcami, chciałem wymienić płyn i przy okazji odpowietrzyć układ.

 

 

1. kolejność z manuala (LP,PP,PT,LT) zaczynam od LP.

2. zbiorniczek zalany płynem na max

3. używałem dwóch metod: ręcznej pompki podciśnieniowej z zegarem, oraz zbiorniczka podłączanego pod kompresor który robił podcisnienie

4. zapłon wyłączony

5. po podłączeniu podciśnienia i odkręceniu odpowietrznika cały czas lecą pęcherzyki powietrza (dużo), w dość regularny sposób

6. przelałem ok 0,5l na to jedno koło i ciągle to samo, nie wiem czy to dużo czy mało

7. przewód odpowietrzający skierowany w górę

 

Aktualnie nie mam pomysłu co się dzieje.

Może ktoś miał już taki przypadek ?

 

pzdr

P.


Użytkownik ppuzicki edytował ten post 15:09, 21.04.2021

  • 0

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5945 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 76
Wzorowa

Napisano 16:31, 21.04.2021

wez wsiadz, wcisnij pedal hamulca pare razy, jest twardy ? po czym odpal na wcisnietym pedalem, zrobil sie miekki?

jesli tak to na 99% jest ok

pecherzyki ci zasysa z odpowietrznika pewnie i tyle
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 ppuzicki

ppuzicki
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:43, 21.04.2021

wez wsiadz, wcisnij pedal hamulca pare razy, jest twardy ? po czym odpal na wcisnietym pedalem, zrobil sie miekki?

jesli tak to na 99% jest ok

pecherzyki ci zasysa z odpowietrznika pewnie i tyle

 

 

na pewno po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca przy wyłączonym silniku jest twardy

nie sprawdzałem czy wpada po uruchomieniu ...

 

też o tym myślałem, że może zasysać "lewe" powietrze z odpowietrznika

tylko wtedy nie widzę sensu tych wszystkich magicznych urządzeń do odpowietrzania....

chyba, że jedyną słuszną metodą jest odpowietrzanie ciśnieniowe a nie podciśnieniowe

 

czy odpowietrzał ktoś z Was metodą z użyciem zaworu zwrotnego ?


  • 0

#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5945 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 76
Wzorowa

Napisano 17:37, 21.04.2021

juz napisaleś i na 100% sa odpowietrzone
zawsze beda ci podcisnieniowo lecialy bombelki, zaciaga powietrze przez gwint odpowietrznika
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 przemkowal

przemkowal
  • Moderator
  • 8261 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 88
Wzorowa

Napisano 07:26, 22.04.2021

posmaruj gwint smarem - powinno uszczelnić. 

 

A dawno temu w robocie zastanawialiśmy się jaką maszynę wziąć i skończyło się nie na podciśnieniowej a nadciśnieniowej gdzie zakładało się inną pokrywkę zbiorniczka z podłączonym przewodem z powietrzem i płynem. Maszynka w zbiorniczku wytwarzała nadciśnienie i dzięki temu nie było problemów z pęcherzykami w odpowietrznika. 


  • 1

#6 ppuzicki

ppuzicki
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:26, 24.04.2021

posmaruj gwint smarem - powinno uszczelnić. 

 

A dawno temu w robocie zastanawialiśmy się jaką maszynę wziąć i skończyło się nie na podciśnieniowej a nadciśnieniowej gdzie zakładało się inną pokrywkę zbiorniczka z podłączonym przewodem z powietrzem i płynem. Maszynka w zbiorniczku wytwarzała nadciśnienie i dzięki temu nie było problemów z pęcherzykami w odpowietrznika. 

 

 

... no właśnie i to była dobra decyzja ! brawo WY !

 

też o tym myślałem, ale niestety do Hondy potrzebny jest niestandardowy korek do zbiorniczka, inny niż ten w zestawie z takim urządzeniem

oczywiście można coś samemu wykombinować, bo zestawy takich korków kosztują miliony monet

 

pozdro


  • 0

#7 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 908 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 25
Super

Napisano 18:07, 24.04.2021

Ja od lat stosuje metodę odpowietrzania opadowo i nigdy nie miałem i nie mam problemów z odpowietrzaniem
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#8 ppuzicki

ppuzicki
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:16, 24.04.2021

Ja od lat stosuje metodę odpowietrzania opadowo i nigdy nie miałem i nie mam problemów z odpowietrzaniem

 

 

 

tzn. grawitacyjną ? 

odkręcasz odpowietrznik i czekasz ...

 

czy w tylnych kołach ciśnienie jest wystarczające ?


  • 0

#9 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 908 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 25
Super

Napisano 07:33, 25.04.2021

Tak. Odkręcasz i czekasz. O jakim ciśnieniu mowa?
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#10 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2855 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 46
Super

Napisano 09:12, 25.04.2021

Zapewne o ciśnieniu hydrostatycznym.
  • 0

#11 ppuzicki

ppuzicki
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:14, 27.04.2021

Zapewne o ciśnieniu hydrostatycznym.

 

dokładnie .... chodziło mi o to czy ciśnienie wywołane grawitacją w układzie jest wystarczające do odpowietrzenia tylnych kół


  • 0

#12 ppuzicki

ppuzicki
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:26, 27.04.2021

zakupiłem u przyjaciół z Ali dedykowaną nakładkę do Hondy na zbiorniczek wyrównanwczy

zobaczymy jak bardzo będzie dedykowana ....

 

jeżeli wszystko przypasuje to spróbuje poczynić przyrząd na bazie spryskiwacza ogrodowego ;)


  • 0

#13 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 282 postów
  • Skąd:LU/LJA
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:49, 27.04.2021

Możesz podesłać link?


  • 0

#14 ppuzicki

ppuzicki
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:13, 27.04.2021

Możesz podesłać link?

 

proszę bardzo, aukcja dotyczy 1 sztuki do odpowiedniego modelu auta.

W naszym przypadku to S05. Profilaktycznie pomierzyłem średnice w zbiorniku

i wygląda że powinno zagrać ;)

 

https://www.aliexpre....4e145c0fdKS98O


Użytkownik ppuzicki edytował ten post 18:13, 27.04.2021

  • 0

#15 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 908 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:40, 27.04.2021

dokładnie .... chodziło mi o to czy ciśnienie wywołane grawitacją w układzie jest wystarczające do odpowietrzenia tylnych kół


Tak. Jest wystarczające. Rzadko ale zdarza sie, ze po krotkiej jezdzie wymagane jest ponowne odpowietrzenie. Ja zapobiegawczo zawsze to robię po krotkiej przejażdżce, i rzadko kiedy wylatuje powietrze. Z reguly udaje sie za pierwszym razem, ze wszystko bangla

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 20:40, 27.04.2021

  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, hamulce, odpowietrzanie, powietrze, problem

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq