Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

zabezpieczenie przed wyciekającym płynem hamulcowym / wymiana płynu kilka pytań

VII vii wymiana płynu hamulce tyl wymiana zacisków

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 ucan

ucan
  • Forumowicz
  • 294 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S, 30-Jahre
  • KM:ok
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:57, 19.04.2021

Jako, że moje heble z tyłu są w kiepskim stanie  co jest raczej normą w VII po jakimś czasie to czeka je wymiana. Po regeneracji są już w drodze do mnie dzięki koledze @Seth . Mam jednak pytanie ponieważ nigdy nie wymieniałem płynu, ani nie miałem potrzeby odkręcania przewodu z płynem.

 

Czy jeśli nie będę chciał wymieniać płynu, a jedynie same heble to macie jakieś patenty na zabezpieczenie przed wylewaniem się z wężyka płynu ?

Zdaje się jest tam jakaś nakrętka z podkładką do zakręcenia, wiecie jaki rozmiar żeby mieć pod ręką ?

Jak to zrobić żeby nie dopuścić do wycieku płynu ? Czy ta cześć płynu, która mi się uleje i nie będzie zanieczyszczona nadaje się do uzupełnienia przez zbiornik wyrównawczy na nowo ?

 

Podejrzewam, że i tak trzeba będzie odpowietrzać. Przydatna będzie chyba rurka elastyczna przezroczysta tylko jaka średnica żeby weszło na odpowietrznik  ?  Jak zajmuję się jedną stroną to odpowietrzam tylko tą którą się zajmuję czy powinienem z drugiej strony też / wszystkie heble ?

 


  • 0

#2 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:13, 19.04.2021

Coś tam musi Ci sie wylać. Przykręcisz do nowego zacisku przewód i trzeba będzie go odpowietrzyć. Ubytek będzie może 100ml na 2 zaciski. Potem trzeba uszupełnić płyn w ziborniczku pod maską do odpowiedniego poziomu i tyle.

Odpowietrzasz wszystkie koła gdzie wymieniałeś zaciski -> u Ciebie tylko tył. Wężyk przeźroczysty średnica nie wiem ale, coś od 5 do 7 mm chyba będzie okej, byle było widać czy wylatują bąbelki powietrza czy już nie. Jeżeli zakłądasz nowe klocki to prawdopodobnie będziesz potrzebował wcisnąć tłoczki, a tam są wkręcane z tyłu więc to jest najtrudniejsza częśc w tej operacji bo trzeba mieć zestaw do wkręcania tłoczków, albo urzeźbione jakieś narzędzie


  • 0

#3 TomaszM

TomaszM
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:VIII
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:27, 19.04.2021

Płyn powinno się wymieniać co 2 lata, więc i tak trzeba to w końcu zrobić...


  • 0

#4 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:31, 24.04.2021

Problem z heblami wynika wlasnie z braku wymiany plynu. Tez slyszalem keidys jakas teorie i nie pamietam, ale chodzi o wytracanie sie wody etc. Wszystko to powoduje korozje tloczkow. Podejrzewam, ze regularna wymiana plynu hamulcowego na rowno z olejem diametralnie obnizylaby statystyke problemow z heblami i rdza na tloczkach. Problemem zapewne jest wytracanie sie wody. Wiec chcac uniknac wymiany plynu idziesz najgorsza mozliwa droga.


  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:17, 25.04.2021

Co 2 lata wystarczy zmieniac, chyba że leje się sportowe płyny to co rok.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#6 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 08:22, 26.04.2021

"macie jakieś patenty na zabezpieczenie przed wylewaniem się z wężyka płynu ?"

1 sposób : Wciskasz pedal hamulca w podłogę i blokujesz. Nie powinno nic się wylewać z wężyków po odkręcienu .

2 sposob : Zaciskasz wężyk "morsem" (z wyczuciem)

aaaf7ad99b3a9e130dcdf62c8ea3adcb.jpg


  • 0

#7 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:20, 27.04.2021

Nie wymieniać płynu hamulcowego zwłaszcza gdy się ma regenerowane zaciski to trochę jak nie zmieniać prezerwatywy co stosunek. Przecież nie pękła to jest jeszcze dobra. Albo tak jak zakładać używany filtr-osuszacz do klimy. Wymień. Ile cię to będzie kosztować? Od biedy nawet sam wymienisz.

A żeby zablokować wyciekający płyn to tak jak kolega wyżej pisał nacisnąć hamulec i zablokować np. kawałkiem deski o fotel. Wystarczy wcisnąć lekko (1/3 całej drogi pedału hamulca). Nie musi być do podłogi

Wysłane z mojego Redmi 8 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Ciapatyz edytował ten post 17:23, 27.04.2021

  • 0

#8 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:53, 18.06.2023

Koledzy podłącze się pod temat. Otóż będę regenerował dwa tylne zaciski. Oczka przewodów zabezpiecze nakrętkami z podkładkami miedzianymi ale jak ponownie będę chciał zamontować zaciski po regeneracji, to jak to potem odpowietrzyć ? Wkręcić obydwa ? Czy najpierw jeden, odpowietrzyć i następny ?
  • 0

#9 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:03, 18.06.2023

Oba i odpowietrzyć.
Osobiście kolejność bym zrobił wg układu z ABS a nie od najdalszego.
  • 0

#10 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:29, 20.06.2023

Dobrze, ale w momencie jak będę odpowietrzał jeden zacisk, to powietrze w drugim zaciski nie powędruje do układu ?
  • 0

#11 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:44, 20.06.2023

Dobrze, ale w momencie jak będę odpowietrzał jeden zacisk, to powietrze w drugim zaciski nie powędruje do układu ?

Nie.

Wysłane z mojego Redmi 8 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, vii wymiana płynu, hamulce tyl wymiana zacisków

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq