Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Blokujące się hamulce wszystkie, twardy pedał

VII Viicl9 accord

Najlepsza odpowiedź piotrekk6 , 23:33, 21.04.2021

@pawlik118 @przemkowal

Dzięki za odpowiedzi i za chęć pomocy, udało nam się dojść do źródła  :)
Co prawda to było przed tym jak @pawlik118 zasugerował reuglację, ale dokładnie po regulacji pod pedałem hamulca, wszystko wróciło do normy. Serio z kim nie rozmawiałem ja jak i mój mechanik nikt nie był w stanie określić przyczyny po objawach. Mam nadziejię że ten temat zaoszczędzi komuś problemów w przyszłości.

 

 

Co jednak sprawiło że potrzebna była ta regulacja i hamulce zaczęły się blokować zostaje wielką zagadką dla nas

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 307 postów
  • Skąd:LU/LJA
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:10, 17.04.2021

Dzień dobry,

 

Spotkał mnie bardzo nietypowy problem i nie mogę dojść co jest przyczyną. Bardzo prosze społeczność o pomoc w wygonieniu diabła z mojego accorda :)

W swoim niedawno zakupionym CL9 chciałem zamontować LPG, zaprowadziłem do gazownika. Gaz został zainstalowany, ale ponoć prezez to że stał tydzien na ręcznym zapiekły się tylen hamulce. Przyjechałem z nowymi zaciskami, założyliśmy, bez linki ręcznego i dalej się blokują. Odczepiliśmy je od pompy ABS i zaślepili kanaly. Po krótkiej przejażdzce blokuje się również przód. Nie da się jechać.

Objawy są takie, że po kilku naciśnięciach hamulca, pedał staje się twardy i jakby było cały czas ciśnienie w układzie i auto nie toczy się tylko hamuje.

Do pompy przy serwie gazownik dał uchwyt do parownika, więc myśleliśmy że coś z serwem nie tak. Zdjęiśmy przewód od podciśniena przy serwie, z serwa uderzyło powietrze i hamulce puściły. Wymieniliśmy serwo ale bez pompki, hamulce dalej się blokują :(

 

Za każdym razem po zdjęciu przewodu podciśnienia z serwa uchodzi pwietrze z serwa i hamulce puszczają. Dodam że podciśnienie jest w przewodzie przy serwie za zaworkiem zwrotnym na odpalonym silniku

 

I jesteśmy na tym etapie że wymieniliśmy serwo a hamulce dalej się blokują. Szukam teraz pompki na podmiankę.
Jakieś pomysły co mogło się stać? Ktoś miał taki przypadek? Chce dojść czy to wina gazownika czy losowy przypadek?


Użytkownik piotrekk6 edytował ten post 14:15, 17.04.2021

  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8344 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 90
Wzorowa

Napisano 13:32, 18.04.2021

Odepnij i zaslep podciśnienie idące do reduktora. Odłącz gaz ( pewnie przy Aku masz bezpiecznik domontowany.

Daj znać czy coś się zmieniło.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 307 postów
  • Skąd:LU/LJA
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:16, 20.04.2021

Odepnij i zaslep podciśnienie idące do reduktora. Odłącz gaz ( pewnie przy Aku masz bezpiecznik domontowany.

Daj znać czy coś się zmieniło.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

Zaślepialiśmy dziś przewód z wyjętym bezpiecnziukiem od gazu, niestety dalej koła się blokują.

Podmienialiśmy serwo, przewód z zaworkiem zwrotnym do serwa-> dalej to samo, Wymieniona została dziś pompa hamulcowa na używkę, dalej to samo.  Zostaje  jeszcze pompa abs, ale nie ma błędu, nie świeci się żadne VSA, a sam ABS działa, tylko hamulce nie odbijają, pedał jest twardy i grzeją się a auto zamiast się toczyć szybko się zatrzymuje.

 

Dziwne jest to że po zdjęciu przewodu podciśnienia z serwa, powietrze uderza z serwa i  hamulce puszczają, kołami można kręcić w rękach. Czy to objaw padniętej pompy ABS? Tak jakby po puszczeniu hamulca ciśnienie nie zostało zrzucone tylko dalej było w układzie hamulcowym.

Auto jest niejezdne :(


Użytkownik piotrekk6 edytował ten post 21:25, 20.04.2021

  • 0

#4 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1816 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 63
Wzorowa

Napisano 22:36, 20.04.2021

W przewodzie do serwa, podczas pracy silnika ma być podciśnienie. Czy u Ciebie jest tam "dodatnie" ciśnienie?
  • 0

#5 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 307 postów
  • Skąd:LU/LJA
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:41, 20.04.2021

Jest podciśnienie, zasysa tak jak trzeba

Jedynie co czytam to właśnie albo problem z serwem albo regulacją pedału hamulca. Ktoś jeszcze pisał że pomogło przy odpowietrzaniu nie wciskać do koća hamulca, ale nie wiem co to miałoby dać.


  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8344 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 90
Wzorowa

Napisano 06:41, 21.04.2021

Wymieniałeś serwo, przewód do serwa, pompę hamulcową, odłączyłeś mechanicznie pompę abs to zostaje odłączyć elektrycznie pompę abs. 

 

Jeździłeś bez podłączonego podciśnienia do serwa? Może hamulce będą ciężko pracowały ale nie powinny się blokować. 

Możesz też zrobić próbę bez zaworka - podłączyć zwykłym przewodem podciśnieniowym serwo. 

 

Jak dla mnie skoro pojawia się nadciśnienie w serwie to odpowiada za to samo serwo albo przewód zasilający w którym blokuje się zaworek zwrotny. Zrób proszę i wrzuć fotkę jak wygląda podłączenie podciśnienia do reduktora po stronie silnika.


  • 1

#7 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 307 postów
  • Skąd:LU/LJA
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:08, 21.04.2021

Tak podlaczone jest podcisnie je, z dolnej części kolektora http://imgur.com/gallery/HjhbYz9

Odpinalismy pompę ABS i hamulce dalej się blokują. Sprawdzaliśmy w innym 7genie i też jest tak że po zgaszeniu po zdjęciu podciśnienia z serwa też uderza powietrze, ale tam hamulce odbijają normalnie, a u mnie nie.

Bez podłączonego podciśnienia do serwa normalnie hamuje auto i hamulce nie trzymają, tylko wiadomo, pedał jest twardy jak na zgaszonym aucie.

Już powoli końca się pomysły, pompa hamulcowa używka trafiła się też padnięta? Czy serwo które też podmienialismy?

Edit. Naprawione

Użytkownik piotrekk6 edytował ten post 19:15, 21.04.2021

  • 0

#8 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1816 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 63
Wzorowa

Napisano 21:05, 21.04.2021

W motorze miałem kiedyś podobny problem po tym jak regulowalem popychacz pompki by głębiej ją wciskal. Przez to tłok nie dawał rady cofnąć się do końca aby w ten sposób płyn mógł cofnąć się do zbiornika. Co do Twojego przypadku - pisząc że "uderza powietrze" masz na myśli nadciśnienie?
  • 1

#9 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 307 postów
  • Skąd:LU/LJA
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 23:33, 21.04.2021   Najlepsza odpowiedź

@pawlik118 @przemkowal

Dzięki za odpowiedzi i za chęć pomocy, udało nam się dojść do źródła  :)
Co prawda to było przed tym jak @pawlik118 zasugerował reuglację, ale dokładnie po regulacji pod pedałem hamulca, wszystko wróciło do normy. Serio z kim nie rozmawiałem ja jak i mój mechanik nikt nie był w stanie określić przyczyny po objawach. Mam nadziejię że ten temat zaoszczędzi komuś problemów w przyszłości.

 

 

Co jednak sprawiło że potrzebna była ta regulacja i hamulce zaczęły się blokować zostaje wielką zagadką dla nas


  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8344 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 90
Wzorowa

Napisano 06:14, 22.04.2021

Jedynie 2 rzeczy które przychodzą mi do głowy to gazownik - że zdjął, popuścił trochę żeby zamocować parownik lub po prostu odgiął serwo ciągnąc za nie. 

A druga, to pęknięta sprężynka w pompie ale żeby aż tak się zgrało to aż dziwne.


  • 0

#11 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5118 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 31
Super

Napisano 06:17, 22.04.2021

Hehe dobre. Nawet tego(reg pedału) niesugerowałem, bo wydawało się, że mechanik od tego zaczął i jest to zbyt oczywiste

Użytkownik Wlodar edytował ten post 06:17, 22.04.2021

  • 0
                       

#12 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 307 postów
  • Skąd:LU/LJA
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 07:45, 22.04.2021

No no teraz to każdy wiedział :D


  • 0

#13 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3034 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 38
Super

Napisano 13:21, 22.04.2021

Może gazownik zrobił sobie "hamownie" żeby zebrać mapy w większym zakresie obciążeń?

Co ta za zakład montował?


  • 0

Do zobaczenia na trasie.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Viicl9, accord

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq