Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Sprężyny w Accord 2.4 ... i nie tylko

VIII Accord VIII Sprężyny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 nightdancer

nightdancer
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:28, 14.04.2021

Witam
 
Chcę wymienić sprężyny i amortyzatory w kółko w moim VIII 2.4 AT 2009. Ale nie do końca wiem jakie kupić, czy OEM 400zł /szt czy zamiennik a jeśli tak to jaki.
Z tego powodu postanowiłem usystematyzować te informacje przede wszystkim dla siebie. Co więcej, mam nadzieję, że wszystkim z was się to przyda.
 
Byłbym bardzo wdzięczny za rozsądne odpowiedzi.
 
Zacznę więc od tylnych sprężyn. Mam na ich temat najwięcej pytań.
 
W katalogu są ich 4 rodzaje, a mianowicie:
 
Dwa dla sedana
 
1.   52441-TL1-E21 (7 zwojów)
 
bcard11277.JPG
 
2. 52441-TL1-E11 - cal do góry (7 zwojów)
 
97c4ddes-960.jpg
 
I dwa dla Tourera -
 
1. 52441-TL4-E42 (8 zwojów)
 
b3af302s-960.jpg
 
2. 52441-TL4-E31 cal w górę (7 zwojów)
bcard11594.JPG
 
 
 
Początkowo myślałem (nie - byłem prawie w 100% pewien), że sprężyny calowe mają jeden dodatkowy (ósmy) zwój i są montowane wyłącznie w wersji Exe, ponieważ średnica koła 225/50 R17 różni się od typu S - 235/45 R18 na mniejszą stronę - dokładnie o minus 11 mm i aby skompensować tę różnicę w prześwicie wynoszącą 1 cm, Honda stawia sprężyny o większej wysokości.
 
Ale po wygooglowaniu i przeczytaniu forum zdałem sobie sprawę, że jest to dalekie od prawdy.
 
Na podstawie opinii kolegów z klubu okazało się, że wersja E42, która nie jest podniesiona cal do góry, ma jeszcze więcej zakrętów w porównaniu do E31 która jest opisana jaka cal do góry i jest bardziej sztywna. Kierując się tą zasadą spodziewałem się, że standardowa sprężyna tylnego sedana o numerze 52441-TL1-E21 będzie miała dokładnie 8 zwojów, ale nie... wszystkie inne sprężyny - E31, E21, E11 - mają 7 zwycięstw i tylko do E42 tam jest ich 8 (zdjęcie powyżej).
 
 
Stąd pytanie numer 1 - jaki rodzaj sprężyn do jakich wersji wyposażenia są montowane fabrycznie? 
 
Pytanie numer 2 dotyczy przednich sprężyn. Logika jest dokładnie taka sama. Jakie sprężyny i na jakich wersjach samochodów są montowane?
 
Katalog prezentuje również 4 wersje na przód:
 
Sedan
51401-TL1-E21 (Cal w góre)
51401-TL1-E31
 
Tourer
51401-TL4-E21 (Cal w góre)
51401-TL4-E31

 

*************************************************************
To wszystko z pytaniami. Poniżej podam numery OEM na sprężyny, amortyzatory, wsporniki, pylniki i zderzaki, a także numery katalogowe zamienników, które rozważam. Jeśli chcesz, dodaj swoje
 
AMORTYZATORY PRZEDNIE:
 
Sedan i Tourer - to samo
Lewy OEM - 51621-TL3-E01
 
(KYB Excel-G 340037)
(KYB New SR Special - NSF 9441L)
(Koni Sport - 8041-1406L)
(Bilstein B4 - 22-221407)
 
Prawy OEM - 51611-TL3-E01
(KYB Excel -G 340036)
(KYB New SR Special - NSF 9441R)
(Koni Sport - 8041-1406R)
(Bilstein B4 - 22-221414)
 
SPRĘŻYNY PRZEDNIE (Są różnice):
 
Sedan
51401-TL1-E21 (cal w górę)
51401-TL1-E31
 
(KYB - RA3451)
(OBK - CH4 -21511)
(NHK - XP HC 341F)
 
Autokar
51401-TL4-E21 (cal w górę)
51401-TL4-E31
 
 
Mieszek i odbojnik z przodu (takie same):
Sedan i Tourer
51688-SDA-A01 - bagażnik
51722-SS0-004 - odbojnik
 
Łożysko wsporcze z przodu (takie samo):
Sedan i Tourer
Lewy - 51676-TA0-A02
Prawa - 51675-TA0-A02
 
Gumowe uszczelki sprężyn przednich (identyczne)
Uszczelka górna
511686-TA0-A01
Dolna uszczelka
51684-SDA-A02
 
***********************************
 
AMORTYZATORY TYLNE (są różnice):
Sedan
52611-TL1-E01
 
Tourer
52611-TL4-E01
 
(KYB 340031)
(KYB New SR Special - NSF 9195)
(Koni Sport - 8041-1407)
(Bilstein B4 - 19-221427)
 
SPRĘŻYNY TYLNE (są różnice):
 
Sedan
52441-TL1-E21 ------ 7 zwojów
 
52441-TL1-E11 (cal w górę) ---- 7 zwojów
 
KYB - RA6205
OBK - C4H-21512
NHK - XP HC342R - 8 zwojów
 
Tourer
52441-TL4-E42 ----- 8 zwojów
52441-TL4-E31 (cal w górę) ---- 7 zwojów
 
KYB RA 6206
 
WSPARCIE górnego tylnego amortyzatora (różnice):
Sedan
52675-TL1-E01
Tourer
52675-TA0-A01
 
Tylny bagażnik (taki sam):
52687-TA0-A01
Odbojnik tylny (taki sam):
52722-SJA-003
 
Uszczelka górnej sprężyny (taka sama):
52686-SDA-A01
 
Dolna uszczelka sprężyny (taka sama):
52478-S0A-004
 
To wszystko: smile3:
 
Potem dodam dokładny link do orginalego tematu

Użytkownik nightdancer edytował ten post 07:10, 15.04.2021

  • 0

#2 maziczek915

maziczek915
  • Młodszy Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive+
  • KM:150 -> 183
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3 - Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:08, 29.12.2021

Cześć, udało Ci się dojść, które sprężyny są które? :D 


  • 0

#3 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:26, 29.12.2021

W Twoim przypadku będą dwie wersje na przód: 

 

51401-TL0-E51

 

oraz:

 

51401-TL3-E31

 

tył:

 

52441-TL1-E21

 

oraz:

 

52441-TL1-E11

 

Te które pogrubiłem są bardziej dostępne. 

 

Różnica 7 lub 8 zwojów wynika zapewne z możliwości załadunku. 

 

https://www.drive2.ru/l/8231614/

 

https://www.drive2.ru/l/9167641/

 

https://www.drive2.ru/l/5721818/

 

https://www.drive2.r...30066199021121/

 

48903des-960.jpg


  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#4 maziczek915

maziczek915
  • Młodszy Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive+
  • KM:150 -> 183
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3 - Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:12, 16.01.2022

Zdecydowałem się pójść tropem kolegów z Rosji i mój diesel sedan stanął na 52441-TL4-E42 (8 zwojów), zakupionych w aso na początku stycznia (cena na ten czas 1020zł za 2 sztuki), aktualnie tył stoi na równi z przodem, a geometria wyszła wzorowo. 


  • 0

#5 Bulczan

Bulczan
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Bochnia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:47, 18.02.2022

Witam
Dzisiaj dotarły do mnie sprężyny eibach pro kit jak się okazało do tourera 2.0 benzyna, ja mam sedan 2.0 benzyna. Przednie sprężyny są identyczne w tourerze i sedanie, sprawdziłem po numerach producenta. Natomiast sprężyny z tyłu jest inna (mocniejsza?). W pierwszej chwili stwierdziłem że kapa, ale po namyśle chyba wyszło na dobre, ponieważ u mnie jest LPG i tył zawsze wisi niżej. Moje pytanie jest takie czy uda się bez problemu wrzucić te sprężyny do sedana? Czy będzie pasować do sedanowego amortyzatora (już nawet nie chodzi mi o charakterystykę jazdy tylko o montaż)?
  • 0

#6 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 00:12, 19.02.2022

montuj bez obaw, zawieszenie konstrukcyjnie sedan - kombi jest identyczne, skoro masz eibacha to nawet lepiej że do sedana zakładasz springi z kombiaka, może unikniesz efektu motorówki


  • 0

#7 Bulczan

Bulczan
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Bochnia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:35, 19.02.2022

Ok, to jest to co chciałem usłyszeć. Mam nadzieję że ładnie tył siądzie w porównaniu do przodu bo teraz jak zatankuję pb95 i lpg do pełna to nie wygląda to ładnie.
  • 0

#8 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:37, 19.02.2022

daj znać po montażu czy dalej jest efekt motorówki bo sam się zastanawiam nad tym zestawiem :) do 2,4 są te same sprężyny co do 2,0? 


  • 0

#9 Bulczan

Bulczan
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Bochnia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:54, 19.02.2022

Ok, jak już będzie zamontowane to wrzucę fotki. Spręzyny tył są na 99% takie same w 2.4 i 2.0. Jeśli chodzi o przod to na stronie eibacha pokazuje że też pasują takie same, jedynie do 2.2 diesel jest inna.
F11-40-013-02-VA - to jest przod do diesla
F11-40-013-01-VA - to jest przod do 2.0 i 2.4 benz
Chociaz gdzieś chyba widziałem że te z 2.2 diesla teś były podane jako pasujące do 2.4.

Użytkownik Bulczan edytował ten post 13:59, 19.02.2022

  • 0

#10 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:36, 21.02.2022

a jakie sprężyny najlepiej do Tourera 2.0 z LPG?

myślałem o podkłądkach ale wygląda to kiepsko bo mam 1,5cm róznicy między lewym i prawym tyłem

 

TYL
lewy 64,8
prawy 66,2
1,5cm różnicy na osi

PRZÓD
lewy 68,2
prawy 68, 5

Różnica między przodem a tyłem odpowiednio 34mm lewa strona i 23mm prawa strona.

 

mam oryginalnie te sprężyny 52441TL4E31.

kupić takie jak mam czy może te 8 zwojów? czy kombinować dodatkowo od razu z podkładkami pod sprężyny od Slasha?


Użytkownik Marco edytował ten post 18:23, 21.02.2022

  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#11 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 17:13, 21.02.2022

Obniż sam przód. Wtedy mniej więcej równo się ułoży a i będzie się lepiej jeździć na utwardzonym zawieszeniu.
  • 0

#12 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:20, 21.02.2022

Obniż sam przód. Wtedy mniej więcej równo się ułoży a i będzie się lepiej jeździć na utwardzonym zawieszeniu.

wkurza mnie szorowanie dupą po asfalcie, więc to nie wchodzi w grę...


  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#13 Bulczan

Bulczan
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Bochnia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:06, 05.03.2022

Trochę mi zeszło żeby wrzucić te sprężyny z powodu braku czasu, ale w końcu wleciały i musze powiedzieć że jestem mega zadowolony. To jak teraz samochod się zachowuje i jeździ to niebo a ziemia. Wrzucam link do zdjęć bo pisze z telefonu i nie wiem jak zrobić to z niego tak żeby wyświetlały się odrazu na forum (przepraszam). Na zdjęciach w samochodzie benzyna prawie do pełna i lpg do pełna butla 40l.

https://imgur.com/a/ESgX3I5

Edit: Są to sprężyny Eibacha pro kit do Tourera 2.0 E10-40-013-03-22.

Użytkownik Bulczan edytował ten post 15:18, 06.03.2022

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Accord VIII, Sprężyny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq