Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Co tak stuka podczas pracy klimatyzacji?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#31 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:47, 25.06.2015

po co będziesz do nich jechał? Kup dobre sprzęgło koszt w granicy 700-900zł oddaj do majstra i niech robi. Cały koszt ok 1500zł bo roboty od ch... :D


  • 0

#32 tshooda

tshooda
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Borowa k. Dębicy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:~200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:36, 25.06.2015

Czyli to pewne że sprzęgło?

Mam złe doświadczenia z majstrami. Nie znam żadnego konkretnego. Poprzednie auto gdzie nie zawiozłem to robota była spier******. Doszło do tego że sam ogarniałem wszystko.

 

Ile taka wymiana sprzęgła może kosztować w ASO? Jeżeli jest to różnica kilku stówek to wole to zrobić właśnie w ASO. Chyba że masz kogoś kogo mógłbyś polecić w okolicach Rzeszów - Tarnów.


  • 0

#33 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:06, 25.06.2015

to na pewno sprzęgło. Nikogo nie polece niestety. w ASO to będzie zapewne duża różnica bo roboty na jakieś 8h.


  • 0

#34 taakeszii

taakeszii
  • Forumowicz
  • 175 postów
  • Skąd:Wrocław-Strzelin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 01:24, 28.10.2015

Po dłuższym okresie mogę powiedzieć, że Stukot nie tylko jest przy załączonej kinie i bez klimy również klekocze . Tylko ze znów nie zawsze mimo to oznacza, że coś się już kończy i wymaga niestety wymiany. Mam już 230 tys nalatane i z tego co widze wskazuje to na sprzęgło. U mnie biegi wszystkie wchodzą (oby tak dalej), szarpania nie ma i cale sprzęgło wymieniać? Zostane jak tu Sajmon i ktoś jeszcze wspomniał przy wymianie łożyska w końcu wymienili i ustalo.

Użytkownik taakeszii edytował ten post 01:33, 28.10.2015

  • 0
Były --->
Opel Astra 1.6 1992 - LPG-Pb
Honda Accord 1.8 2000 - Pb
Mazda6 2.0 - 2003 - diesel

#35 polanski

polanski
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:20, 28.09.2017

Witam, Panowie a co powiecie na sytuację odwrotną...tzn. sprężarka klimy stuka przy wyłączonej klimatyzacji a stukanie ustaje po jej załączeniu. W środę jestem umówiony na wymianę łożyska sprężarki i czyszczenie sprzęgła. Klima działa bez zarzutu tylko ten klekot jak się klima wyłącza jest coraz głośniejszy. Wczoraj przy delikatnym poluzowaniu paska osprzętu stukot ustał ale w takiej sytuacji pracowałby poza skalą. Macie jakieś rady?


  • 0

#36 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:24, 28.09.2017

Witam, Panowie a co powiecie na sytuację odwrotną...tzn. sprężarka klimy stuka przy wyłączonej klimatyzacji a stukanie ustaje po jej załączeniu. W środę jestem umówiony na wymianę łożyska sprężarki i czyszczenie sprzęgła. Klima działa bez zarzutu tylko ten klekot jak się klima wyłącza jest coraz głośniejszy. Wczoraj przy delikatnym poluzowaniu paska osprzętu stukot ustał ale w takiej sytuacji pracowałby poza skalą. Macie jakieś rady?

Powiem Ci że mi tak samo jakiś czas temu terkotało, ale przyfilowałem po otworzeniu maski ze to drga i podskakuje minimalnie napinacz paska. Wiec olalem sprawę. Po jakimś czasie ustało ale pasek zaczął mi trajkotać niemiłosiernie. Wiec go wymieniłem na BANDO.. Myśle teraz że napinacz zaczynał terkotać w momencie "kucania" paska. Wiec może od tego zacznij. Zdejmij pasek i sprawdź obracając koła klimy, rolki napinacza i.t.d. Czy swobodnie i bezgłośnie się obracają . I zamontuj nowy pasek BANDO 7PK1760 zanim wywalasz kasę na wymianę łożyska. To tańsza opcja.
Albo spróbuj to zweryfikować może w ten sposób że wsadź klucz 14 (łamany z długim ramieniem)na ośkę rolki napinacza i dociśnij pasek o ile napinacz na to pozwoli. Powinna być taka sama reakcja jak pod obciążeniem klimy. To teoria ale warto spróbować. Najlepiej jak będzie druga osoba która zgasi motor, bo jak przypadkiem klucz przy wyjmowania się omknie to może być nie ciekawie.
Pzd.
P.s. Pasek nie tylko się naciąga i robi dugi ale i wrzyna się bardziej w rowki. Gdy szczyty koła wielorowkowego zaczynaja "latać" po bieżni zbrojenia wewnętrznego paska może to powodować drgania paska co przekłada się na dziwne czasami dźwięki.

Użytkownik NEO NFS edytował ten post 21:36, 28.09.2017

  • 0

#37 polanski

polanski
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:28, 29.09.2017

Ciekawe co piszesz i rzeczywiście pasek na obecną chwilę jest już rozciągnięty poza zakres. Jest to także pierwszy pasek marki Conti (dotychczas siedział  Bando 1760 ) spróbuję w takim razie zacząć od wymiany paska bo i tak się kwalifikuje. rozumiem że w twoim przypadku napinacza nie wymieniałeś a jego drgania spowodowane były właśnie złym stanem paska?


  • 0

#38 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:18, 29.09.2017

Dokładnie tak było w moim przypadku. Poprzedni pasek to też był Conti( miałem go w gratisie wiec wylądował pod maską) i wytrzymał może jakieś 26tys.km. W pierwszym momencie to wymieniłem rolkę napinacza( bo miałem drugą) ale bez efektu. Dopiero po wymianie zwróciłem uwagę że napinacz jest poza skalą. Wiec kupiłem BANDO ( jedyny słuszny bo Mitsu do Accorda nie produkuje, a zawsze go stosowałem w Nismo. Kolega Wołek ma dostępny- polecam). Sprawdziłem wszystkie koła i zamontowałem new pasek. Spokój i cisza jak makiem zasiał!! ;-) Jak masz na latane sporo km to i tak jedna robota by wymienić łożysko rolki( KOYO lub NTN) cena w granicach 18/23pln + robota w imadle :-)
Pzd.
P.s. Jak okaże się że tu był bul D…, to zaoszczędzisz na pare skrzynek beer na weekend ;-)
  • 0

#39 polanski

polanski
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:38, 29.09.2017

pasek zamówiony, jutro rano będe wiedział czy pomogło :) jak będzie okazja to zawartość jednej skrzynki poleci w Twoje gardło ;)


  • 0

#40 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:49, 29.09.2017

No to czekam jutro na wynik rozgrywki, czy po bulu…
( Nie ma to jak złoty napój bogów ;-) )
Pzd.
  • 0

#41 ZENek

ZENek
  • Forumowicz
  • 214 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała, Żywiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:27, 03.10.2017

pasek zamówiony, jutro rano będe wiedział czy pomogło :) jak będzie okazja to zawartość jednej skrzynki poleci w Twoje gardło ;)

Cześć.

 

I jak ? Pomogło ?


  • 0

Była: Honda Accord 1.6 LS   Moje Acco CG7

Jest: Honda Accord 2.0 Sport


#42 polanski

polanski
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:46, 04.10.2017

Niestety to nie był  pasek, po wymianie dalej stukało. Przy próbie wymiany łożyska koła pasowego sprężarki pękła jej aluminiowa obudowa :/ więc wymieniona została cała sprężarka. Teraz w aucie cisza a w kieszeni pusto. ;)


  • 0

#43 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:18, 04.10.2017

...a sprężarka nowa zamiennik , używka ? Czy regenerowałeś!
Drogo było ?

Użytkownik Wlodar edytował ten post 15:20, 04.10.2017

  • 0
                       

#44 polanski

polanski
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:34, 04.10.2017

Używka z gwarancją rozruchową 14dni, z przesyłką 420zl
  • 0

#45 B0czek

B0czek
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:24, 23.05.2018

Jakieś 2 tygodnie temu usłyszałem stuki na obrotach luzie, takie miarowe postukiwanie - coś w rodzaju szybko palcami jednej ręki, paznokciami, po blacie stołu. Nie wiedziałem co jest grane.
Potem doszedł metaliczny szelest a stuki zaczęły się nasilać. Przy czym po włączeniu klimatyzacji (i zaskoczeniu sprzęgiełka kompresora) jak ręką odjął.

 

No to zacząłem szukać zakładu w Lublinie (niestety, znany powszechnie Gostklim zamknął swoje podwoje).

 

Dziś objawy są takie, że z zewnątrz słychać jak z dizla, metaliczny chrzęst dobiega z okolic kompresora. A w kabinie odgłos jak z grzechotki - kiedyś można było wstawić dzieciom na kierownicę roweru taką kwadratową grzechotkę - w zasadzie podobny odgłos - tępy wyraźny stukot.

 

Cała orkiestra cichnie po zaskoczeniu sprzęgiełka (i klima działa). Dodatkowo, na wyłączonej klimie, to koło napędowe kompresora porusza się skokowo. Coś się tam zdrowo musiało posypać.

 

Dodaję - koło pasowe od sprężarki wyraźnie lata na boki.

 

Edycja: rozwalone łożysko i pękniete koło pasowe. Sporo kulek wyleciało.

 

Zakładając, że układ jest szczelny (bo to cały czas chłodziło) - czy szukać jakichś części, czy od razu przystąpić do wymiany kompresora, osuszacza, płukania... itd?

 

Edycja2: Sprężarka wymieniona, układ szczelny, chłodzi.


Użytkownik B0czek edytował ten post 09:20, 29.05.2018

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq