Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

VSS, czujnik prędkości, impulsator, Napęd licznika

VI predkosciimpulsator VSS czujnik czujnik predkosci 1.8 benzyna 2001

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 wojaty

wojaty
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:45, 09.04.2021

Witam Kolegów, 

Nawalił mi licznik i wszystko wskazuje na  VSS, czujnik prędkości, impulsator, Napęd licznika - jak zwał, tak zwał. 

 

Otrzymałem informację, że nowe nie są dostępne - "Honda, panie"

1. Czy muszę szukać używki, czy ktoś może ma jakieś źródełko? 

2. Jest on zlokalizowany w fatalnym miejscu - od góry skrzyni, słaby dostęp. Czy robiliście to może bez wyjmowania skrzyni? 

 

P.S. Wiadomo, że może być jeszcze kabel i komputer, ale zegary wyeliminowałem. 

Pacjent VI gen liftback  1.8 Benzyna 2001 rok 136KM


Użytkownik wojaty edytował ten post 11:49, 09.04.2021

  • 0

#2 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:37, 09.04.2021

Że tak nagle umarł, czy było grzebane.

Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 wojaty

wojaty
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:43, 09.04.2021

Że tak nagle umarł, czy było grzebane.

Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka

Nagle? Nie. Samochód ma 20 lat. Zapaliła siię lampka EC i po 100 km licznik zdechł. 


Użytkownik wojaty edytował ten post 13:28, 09.04.2021

  • 0

#4 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:02, 09.04.2021

Co to jest lampka EC ?
Łatwo jest sprawdzić impulsator. Jest dobre dojście.
Podnosisz koło, wpinasz miernik najprostszy, uruchamiasz silnik, bieg i obserwujesz czy jest impuls.

Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka
Z tego co pamiętam, bo był mi potrzebny ten impuls, sygnał wychodzi i rozdziela się na aparat zapłonowy, ECU I licznik ja podpiąłem się pod licznik, a gazownik pod aparat zapłonowy.

Użytkownik Srebrny edytował ten post 13:16, 09.04.2021

  • 0

#5 wojaty

wojaty
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:29, 09.04.2021

Co to jest lampka EC ?
Łatwo jest sprawdzić impulsator. Jest dobre dojście.
Podnosisz koło, wpinasz miernik najprostszy, uruchamiasz silnik, bieg i obserwujesz czy jest impuls.

Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka
Z tego co pamiętam, bo był mi potrzebny ten impuls, sygnał wychodzi i rozdziela się na aparat zapłonowy, ECU I licznik ja podpiąłem się pod licznik, a gazownik pod aparat zapłonowy.

Chyba nie mówimy o tym samym czujniku. Ja swój znalazłem od góry skrzyni, pod przewodem chłodzącym (chyba termostat). To jest jak wychodzą półosie, Od kół dzielą go z lewej strony auta silnik, a z drugiej strony kawałek skrzyni. Gdzie ty masz swój?


  • 0

#6 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:26, 09.04.2021

Sorry zła składnia zdania. Zmyliłem Cię tym poniesieniem koła. Mówimy o tym samym czujniku. Na podniesionym kole i uruchomionym na biegu, czujnik będzie podawał impulsy, powinien. Jutro zerknę, ale gazownik brał właśnie impuls od przewodu który idzie od czujnika do aparatu. Powinieneś go też jakoś dostrzec.

Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 wojaty

wojaty
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:08, 10.04.2021

Ok, dzięki. Teraz już rozumiem. Przewód rzeczywiście jest łatwo dostępny idzie prosto do góry i można go pomierzyć np. igłami i miernikiem. Dalej nie rozwiewa to moich wątpliwości co do ewentualnej wymiany czujnika. 

:-)


  • 0

#8 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:37, 10.04.2021

Czujniki są raczej żywotne. Mechanicy często go wyjmują przy wymianie oleju w skrzyni, bo łatwiej wlać olej, potem zapominają o podkładce i jest to mi jedyny znany powód wymiany.


Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 wojaty

wojaty
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:27, 19.04.2021

Czujniki są raczej żywotne. Mechanicy często go wyjmują przy wymianie oleju w skrzyni, bo łatwiej wlać olej, potem zapominają o podkładce i jest to mi jedyny znany powód wymiany.
Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka


Kurczę, parę tygodni temu miałem wymienione sprzęgło, olej też. Ale to było w lutym. Jakby była wina podkładki to awaria byłaby wcześniej. Niestety nie potrafie tam dojść żeby sprawdzić. Mówisz że można z aparatu zapłonowego? A pamiętasz nr przewodu, kolor itp? Są trzy.
  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 08:31, 20.04.2021

Czujniki są raczej żywotne. Mechanicy często go wyjmują przy wymianie oleju w skrzyni, bo łatwiej wlać olej, potem zapominają o podkładce i jest to mi jedyny znany powód wymiany.


Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka

Ale to w VII gen. W VI chyba tego nie robią bo po co jak wlew z boku a od góry dolot trzeba rozbierać.

 

 

Co do VSS to spróbuj po prostu zdjąć i założyć wtyczkę jeszcze raz bo może po prostu nie zaskoczyła prawidłowo.


  • 0

#11 wojaty

wojaty
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:31, 28.07.2021

Dzięki Panowie,
Zamontowałem drugi (używany) kupiony na alledrogo i popracował tydzień. 🙄
Żaden podłączony na krótko do oscyloskopu nie daje impulsu.
Jaki jest schemat podłączenia?
Czy vss wymaga zasilania żeby dać impuls?
  • 0

#12 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 18:20, 28.07.2021

Cześć,

Czarno/żółty- 12V,

Czarny- masa,

Niebiesko/biały- sygnał do prędkościomierza.

 

Pozdrawiam.


  • 0

#13 wojaty

wojaty
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:42, 29.07.2021

Cześć,
Czarno/żółty- 12V,
Czarny- masa,
Niebiesko/biały- sygnał do prędkościomierza.

Pozdrawiam.


Dzięki, lecę testować dalej
Dzięki, lecę testować dalej
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, predkosciimpulsator, VSS, czujnik, czujnik predkosci, 1.8 benzyna, 2001

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq