Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Check engine - gruszka, modyfikacja, dpf

VIII Dpf Check engine Gruszka 2.2 diesel Viii Chip tuning

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tadeo92

Tadeo92
  • Nowy
  • 2 postów
  • SkÄ…d:Stary Sacz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:23, 15.01.2021

Witam, jestem posiadaczem accorda VII 2.2 2009r. Wiem że to wróżenie z fusów ale może ktoś miał podobny przypadek albo pomoże zdiagnozować problem.
W czerwcu wymieniałem gruszkę od steowanka turbina na regenerowana, ze względu na jej zawieszanie przy wyższych prędkościach.
W październiku pozbyłem się dpf oraz dokonałem modyfikacji na 178KM i 398Nm w pewnej firmie.
Ostatniego czasu przed po przejechaniu 2-4km przy stałych obrotach ok. 2000, pojawił się błąd odpowiadający zaworowi przepustnicy turbiny. Błąd pojawił się w okresie minusowych temperatur przed podniesieniem wskazówki temperatury.
Zgłosiłem problem do firmy która dokonywała modyfikacji czy to wina gruszki czy też źle dobranego parametru. Wykonawca dokonał rzekomej korekty parametru, po czym po odebraniu samochodu na następny dzień problem ponownie się pojawił w ten sam spob opisany powyzej. W poniedziałek będę rozmawiać z mechanikiem jednak chciałbym poznać państwa opinie w tym temacie
  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 08:44, 18.01.2021

Å»eby siÄ™ upewnić to pasuje wrzucić OEM mapÄ™ i pojeździć. 

 

Ale można zacząć od sprawdzenia zaworków nr 4 i 5.

https://japancars.ru...&nplblk=E__3200

 

 

Jak widzisz wężyk nr 7 idzie do gruszki sterowania turbiną. Jeśli on się przycina to gruszka ma problemy ze sterowaniem.

W 7 gen te zaworki przepÅ‚ukiwaÅ‚o siÄ™ olejem silikonowym w spreju z syfu który jest w Å›rodku i byÅ‚o ok. 


  • 0

#3 maziczek915

maziczek915
  • MÅ‚odszy Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive+
  • KM:150 -> 183
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3 - Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:10, 28.01.2021

Guszka jest OEM? U mnie na fabrycznej mapie (jeszcze nie robiłem modyfikacji) też się czasem przywieszała i chciałem ją wymienić ale mechanik ją właśnie wyczyścił (prawdopodobnie tak jak piszę kolega wyżej) i właśnie mówił, że jak wymieniać to na oem bo na każdej w sumie dzieje się to samo, a na nie oemowskich są właśnie tego typu problemy. Może to będzie jakaś wskazówka.


Użytkownik maziczek915 edytował ten post 15:11, 28.01.2021

  • 0

#4 Tadeo92

Tadeo92
  • Nowy
  • 2 postów
  • SkÄ…d:Stary Sacz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:57, 28.01.2021

Problemem okazała się najprawdopodobniej zacinająca geometria turbiny. Przed oddaniem samochodu do mechanika udało mi się nabyć używana Turbinę razem z gruszka w dobrym stanie z rozbitka, która była niedawno regenerowana. W starej turbinie czuć delikatny opór przy otwieraniu. Jak narazie po tygodniu problem nie występuje więc mam nadzieję że ta Turbina razem z gruszka po starczy na dłuższy czas.
  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Dpf, Check engine, Gruszka, 2.2 diesel, Viii, Chip tuning

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq