Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Błąd 41 i 65

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 sebaqq6

sebaqq6
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:55, 08.12.2020

Witam. Niedawno stałem się nabywcą Hondy accord VI z silnikiem 2.3, po lifcie. Po dokonaniu samodiagnostyki odczytałem błąd 41 oraz 65. Co wskazuje na sonde przed i za katalizatorem. Po resecie, błędy wyskakują zaraz po odpaleniu auta. Od sprzedającego dowiedziałem się, że niedawno był robiony wydech (faktycznie wszystko pod spodem wygląda na świeże) a check świeci przez gaz. Pytanie, gdzie konkretnie powinny znajdować się sondy, jak je sprawdzić miernikiem (gdzie się wpiąć bez podnoszenia auta). Jak zerknąłem pod auto, to za katalizatorem nie widać wgl sondy. Samochód jeździ dobrze, ma moc, nic nie faluje, spalanie w normie.
  • 0

#2 TommyH

TommyH
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Był Sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 18:33, 08.12.2020

Może być nie fachowo zamonotowana sonda , lub jej brak , zobacz czy masz kata , jak nie to czy jest emulator (tulejka)

 

Sondy bez urządzenia specjalistycznego nie sprawdzisz , a wpiąć się miernikiem bez wejscia pod nie da sie heh

 

Obstawiam u cb brak sondy 2 , a 1 może nie być dobrze podpięta , zrób fotkę najleppiej


  • 0

#3 sebaqq6

sebaqq6
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:25, 08.12.2020

Czaje się na ELM 237. Za pomocą obd da radę zdiagnozować czy to brak sondy/połączenia z nią, czy po prostu nie działa poprawnie? Postaram się wrzucić zdjęcie wydechu. Dodam, że tempomat mi nie działał a wystarczyło wpiąć wtyczkę pod maską, liczę na to, że tu będzie podobnie :)
  • 0

#4 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 05:28, 09.12.2020

41 + 65 - błąd grzałki sondy jednej i drugiej. albo obydwie niepodłączone, albo uszkodzone / niedokręcone / pourywane kable.

przy gazie często jest robiona fuszera przy tych sondach. przy spawaniu wydechu, często nie są odpinane i przez to uszkadzane.

a co do ostatniego zdania "Samochód jeździ dobrze, ma moc, nic nie faluje, spalanie w normie." - samochód jeździ, ale nie za dobrze ... przez oba te błędy mieszanka jest ustawiana na bogatą, żeby auto jako-tako jeździło, przez to dostaje katalizator po dupie (o ile jeszcze w ogóle tam jest :zoltek: ), silnik też nie jest z tego faktu zadowolony, a spalanie jest wyższe niż Ci się wydaje  :diabelfaja:

sondy można sprawdzić najzwyklejszym miernikiem, wpinając się we wtyczkę PCM'a pod nogami pasażera. wartości sond na zimnym i rozgrzanym silniku są dokładnie opisane w ESM'ie. same sondy również można przetestować po odpięciu ich pod autem. uczulam tylko na to, że długotrwała jazda na bogatej mieszance prowadzi do uszkodzenia silnika i wiąże się ze sporymi kosztami naprawy, lub wymianą auta na inny model  :zoltek:


  • 0

#5 sebaqq6

sebaqq6
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:57, 09.12.2020

Wrzucam filmik, na moje oko to brak drugiej sondy.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq