Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wyrzuca płyn chłodniczy przez korek J30A1

VI

Najlepsza odpowiedź Marek85 , 09:44, 06.12.2020

Dzięki za podpowiedzi. Fajnie, już wiem coś więcej. Zaraz pójdę i to sprawdzę. 

 

Ok sprawdziłem. Przepraszam za opóźnienie. Więc tak żarówka brak oznak życia podpięta pod wtyczkę od wtrysku. Czyli rozumiem, że prądu nie podaje na wtryski. No i co jeszcze zauważyłem dopiero teraz to mruga kontrolka od kluczyka cały czas a wcześniej tak nie było. Tzn mrugała ale standardowo po wyłączeniu zapłonu przez chwilę. A teraz mruga cały czas. 

Dobra już znalazłem kilka tematów odnośnie zielonego kluczyka. Zacznę od sprawdzenia akumulatora, stacyjki, bezpieczników i drugiego kluczyka.

PS. Dla wyjaśnienia i potomnych jakby szukali rozwiązania. Więc tak, odnośnie nieodpalania to winny był kluczyk. Rozkodował się. Na drugim pali od strzała. 

Co do ubywającego płynu to problem rozwiązał się sam w międzyczasie. Tzn jeździłem na benzynie i było ok więc myślałem, że ten reduktor ale o dziwo po wróceniu na LPG płyn został na tym samym poziomie i nie wywala już. Myślę, że coś z korkiem było jednak nie tak i chyba odzyskał sprawność po tylu razach co go odkręcałem i sprawdzałem. Pozdro i dzięki za pomoc

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marek85

Marek85
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Naj
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:35, 28.11.2020

Witam. Pojawił się dziwny problem a mianowicie jak w tytule wywala mi płyn chłodniczy przez korek w J30A1. Uzupełnię w wyrównawczym po chwili pobierze z niego braki a po dłuższej chwili i po dogrzaniu zaczyna wywalać korkiem a nie do wyrównawczego. To wina korka czy może to coś innego poważniejszego? Pozdrawiam


  • 0

#2 jafa

jafa
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Opole/Kluczbork
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:312KM / 311Nm N/A
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:52, 28.11.2020

Wymień na początek korek ,i zobacz czy tak samo będzie. Kiedyś miałem podobną sytuacje  i wymiana korka chłodnicy załatwiła sprawę  


  • 1

#3 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:14, 28.11.2020

Masz LPG w aucie?

 

Warto kupić za kilka PLN na allegro tester do zawartości CO2 w płynie chłodniczym.

 

Tak jak kolega napisał zacząć od wymiany korka chłodnicy, problemów z ogrzewaniem nie ma? 

 

UPG w tym silniku to mało popularne zjawisko, także szukałbym winny np. w uszkodzonym termostacie, zakamienionym układzie chłodzenia (przykładowo nagrzewnica)  itp rzeczy co podnosi ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn korkiem.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#4 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 12:26, 28.11.2020

Może być także niedrożne odpowietrzenie w zbiorniku wyrownaczym. Możesz spróbować dmuchnąc w chłodnice w miejscu gdzie jest korek, powietrze powinno uchodzić przez zbiornik wyrownawczy.
  • 1

#5 Marek85

Marek85
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Naj
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:42, 28.11.2020

Dzięki za odpowiedzi. Tak, jest LPG. Z ogrzewaniem wszystko w jak najlepszym porządku. Za godzinę będę w chacie to sprawdzę wasze sugestie z tym zapowietrzeniem. A w poniedziałek załatwię korek bo dziś już nie zdążę. Oby to było to.


  • 0

#6 danielo333

danielo333
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 04:14, 29.11.2020

Miałem to samo. Reduktor od gazu puszcza gaz do chłodnicy. Wymienić reduktor( parownik) gazowy. Możesz to zdiagnozować poprzez przełączenie na benzynę i jazda na samej benzynie. Gaz nie będzie podawany na reduktor.

Użytkownik danielo333 edytował ten post 04:20, 29.11.2020

  • 0

#7 Marek85

Marek85
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Naj
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:37, 05.12.2020

Witam... Kurczę tyle pracy, że dopiero dziś co zajrzałem do samochodu. Problem z płynem rozwiążę później bo póki co pojawił się kolejny a mianowicie przestała odpalać. Kręci jak szalona ale zero oznak życia. Już nie będę zakładał nowego tematu może tu mi ktoś pomoże.
Znajomy mechanik zawalony robotą i gdzieś tak za 2 tyg. dopiero może mnie "przyjąć". Więc jednym słowem dramat. Muszę sobie radzić sam. 
Błędy na zworkę sprawdziłem. Nic nie ma. Check nie świeci. Paliwo podaje. Natomiast dzieje się taka rzecz ,że z cewki iskra idzie raz i koniec. Znika. I tak za każdym razem. Zaczynam kręcić pojawia się raz iskra i koniec. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być? Immo? Czujnik położenia wału? pozdro


  • 0

#8 danielo333

danielo333
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:03, 05.12.2020

Odłącz instalacje gazowa bezpiecznikiem i zagadaj na benzynie.
  • 0

#9 Marek85

Marek85
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Naj
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:44, 05.12.2020

Jak to zrobić? Czy to ma jakiś wpływ na układ zapłonowy?


  • 0

#10 danielo333

danielo333
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:23, 05.12.2020

Musisz mieć jakiś bezpiecznik od instalacji gazowej pod maska w razie awarii(przeważnie zawsze jest). Jeżeli masz uszkodzona instalacje lpg to gaz dostaje się do kolektora dolotowego i jest problem z uruchomieniem auta. Już miałem takie przypadki. A płyn wywala bo reduktor od gazu masz uszkodzony.
  • 1

#11 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:04, 05.12.2020

Standardowo przekaźnik pompy paliwa do wymiany lub poprawienia luty. Następnie kostka stacyjki lub sam IMO do sprawdzenia. U siebie przekaźniki woziłem w dwóch qp(f23/j30)

Są obszerne tematy na forum na ten temat.
  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#12 Marek85

Marek85
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Naj
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:06, 05.12.2020

Zaraz bo nie wiem czy się rozumiemy. Paliwo idzie normalnie. Pompa działa. Jak odepnę przewód zasilający paliwo tryska jak szalone. Brak natomiast iskry. Tzn pojawia się raz i koniec. Więc może żeby nie rozbierać pół samochodu zacznę od tej stacyjki i imo. Hmmm... tylko ja już tego raczej nie ogarnę. To wykracza poza moje "kompetencje". Więc będę musiał szukać jakiegoś elektryka. :/ Natomiast co do problemu wywalania płynu przez chłodnicę zajmę się nim zaraz po uruchomieniu auta.
I tak szukałem na forum. Były tematy związane z czujnikiem położenia wału odnośnie braku iskry. Więc myślałem ,że może to będzie powodem. Ale widzę w waszych odpowiedziach, że nikt na to nie wskazuje. Więc moja sytuacja się pogarsza. 


  • 0

#13 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:09, 05.12.2020

Skoro iskra jest raz i koniec to prosta sprawa. Immo... Ale dla 100% pewnosci zarowka 5w w kostkę od wtrysku i zobaczyc czy tez prąd zniknie. Jak tam to cos z immo na 102%
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#14 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:12, 05.12.2020

Cpwk to jednoczesnie brak iskry i wtrysku. Ale rownie dobrze moze to byc tez problem z immo. Przez forum ciezko stwierdzic. Np, ja to musialbym to widziec naocznie. Tak na odleglosc to sobie mozna...
  • 1

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#15 Marek85

Marek85
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Naj
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:44, 06.12.2020   Najlepsza odpowiedź

Dzięki za podpowiedzi. Fajnie, już wiem coś więcej. Zaraz pójdę i to sprawdzę. 

 

Ok sprawdziłem. Przepraszam za opóźnienie. Więc tak żarówka brak oznak życia podpięta pod wtyczkę od wtrysku. Czyli rozumiem, że prądu nie podaje na wtryski. No i co jeszcze zauważyłem dopiero teraz to mruga kontrolka od kluczyka cały czas a wcześniej tak nie było. Tzn mrugała ale standardowo po wyłączeniu zapłonu przez chwilę. A teraz mruga cały czas. 

Dobra już znalazłem kilka tematów odnośnie zielonego kluczyka. Zacznę od sprawdzenia akumulatora, stacyjki, bezpieczników i drugiego kluczyka.

PS. Dla wyjaśnienia i potomnych jakby szukali rozwiązania. Więc tak, odnośnie nieodpalania to winny był kluczyk. Rozkodował się. Na drugim pali od strzała. 

Co do ubywającego płynu to problem rozwiązał się sam w międzyczasie. Tzn jeździłem na benzynie i było ok więc myślałem, że ten reduktor ale o dziwo po wróceniu na LPG płyn został na tym samym poziomie i nie wywala już. Myślę, że coś z korkiem było jednak nie tak i chyba odzyskał sprawność po tylu razach co go odkręcałem i sprawdzałem. Pozdro i dzięki za pomoc


Użytkownik Marek85 edytował ten post 13:43, 28.12.2020

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq