Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Błąd VSA i TSA w zimne poranki

VIII Błąd VSA Błąs TAA

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tomasz K.

Tomasz K.
  • Klubowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Gloucester/Anglia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:35, 12.11.2020

Witam

Od kilku dni zaobserwowałem dziwna przypadłość:
Podczas odpalania samochodu w zimne poranki zapala się VSA check i TSA check.
Oba komunikaty gasną po ponownym odpaleniu silnika.
Samochód przyspiesza, hamuje i zachowuje się normalnie.
Dodam ze przy temperaturach powyżej 5C taka sytuacja nie występuje ?
Miał ktoś podobny przypadek?
Jakieś sugestie ?



Accord CU3 2010 2.2 iDetec Type S 180KM
  • 0

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 4252 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 228
Wzorowa

Napisano 13:04, 12.11.2020

Najpierw odczytaj błędy.

Patrząc po objawach będzie to błąd 51/52.

Mam u siebie dokładnie to samo, pompa leży i czeka na wymianę. Przypomina mi się o tym gdy temp. spadnie poniżej 5/6 stopni i auto trochę postoi. 

Jak będziesz ruszał z miejsca to otwórz okna, przy ok 10 km/h będziesz słyszał takie charakterystyczne cyknięcie, to właśnie "odblokowujący" się  moduł VSA.

 

 

  • Usuwanie usterek wg DTC: 51, 52

 

DTC 51:   Zablokowany silnik elektryczny

   

   

 

 

1. Sprawdzić bezpiecznik nr 17 (30 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika.

Czy bezpiecznik jest sprawny?

 

TAK - Włożyć z powrotem bezpiecznik i przejść do  2.

 

NIE - Wymienić bezpiecznik i sprawdzić ponownie.n

 

 

2. Rozłączyć złączkę 47-stykową modułu sterującego VSA.

 

 

3. Zmierzyć napięcie między stykiem nr 16 złączki 47-stykowej modułu sterującego VSA a masą nadwozia.

 

 

 

 

 

 

Czy jest napięcie akumulatora?

 

TAK - Przejść do  4.

 

NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między bezpiecznikiem nr 17 (30 A) a modulatorem- modułem sterującym VSA.n

 

 

4. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 47 złączki 47-stykowej modułu sterującego VSA a masą nadwozia.

 

 

 

 

 

Czy obwód jest zamknięty?

 

TAK - Przejść do  5.

 

NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a masą (G203).n

 

 

5. Połączyć ponownie złączkę 47-stykową modułu sterującego VSA.

 

 

6. Za pomocą HDS skasować kody DTC.

 

 

7. Odłączyć HDS od 16-stykowego złącza DLC.

 

 

8. Wyłączyć zapłon i ponownie go włączyć (II).

 

 

9. Przeprowadzić jazdę próbną z prędkością 15 km/h lub większą.

Czy zapala się kontrolka ABS i wskazywany jest kod DTC 51 lub DTC 52?

 

TAK - Wymienić modulator-moduł sterujący VSA.n

 

NIE - System obecnie jest sprawny.n

 

 

 

 

 

 

  • Jak widać Honda dalej swoje robi:P czy to VII / VIII czy IX generacja to samo:

 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

avatar3130_9.gif


#3 Tomasz K.

Tomasz K.
  • Klubowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Gloucester/Anglia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:29, 12.11.2020

Dzięki za odpowiedz.
Na dniach powinien dotrzeć do mnie kabel to wtedy posprawdzam.
Przynajmniej mam jakieś pojęcie czego mam szukać.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Błąd VSA, Błąs TAA

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq