-
Auto Roku 2019 - seba1398
-
Auto Roku 2019 - seba1398
-
Auto Roku 2019 - seba1398
-
Auto Roku 2019 - seba1398

Błąd VSA i TSA w zimne poranki
#1
Napisano 12:35, 12.11.2020
Od kilku dni zaobserwowałem dziwna przypadłość:
Podczas odpalania samochodu w zimne poranki zapala się VSA check i TSA check.
Oba komunikaty gasną po ponownym odpaleniu silnika.
Samochód przyspiesza, hamuje i zachowuje się normalnie.
Dodam ze przy temperaturach powyżej 5C taka sytuacja nie występuje ?
Miał ktoś podobny przypadek?
Jakieś sugestie ?
Accord CU3 2010 2.2 iDetec Type S 180KM
#2
Napisano 13:04, 12.11.2020
Najpierw odczytaj błędy.
Patrząc po objawach będzie to błąd 51/52.
Mam u siebie dokładnie to samo, pompa leży i czeka na wymianę. Przypomina mi się o tym gdy temp. spadnie poniżej 5/6 stopni i auto trochę postoi.
Jak będziesz ruszał z miejsca to otwórz okna, przy ok 10 km/h będziesz słyszał takie charakterystyczne cyknięcie, to właśnie "odblokowujący" się moduł VSA.
- Usuwanie usterek wg DTC: 51, 52
DTC 51: Zablokowany silnik elektryczny
1. Sprawdzić bezpiecznik nr 17 (30 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika.
Czy bezpiecznik jest sprawny?
TAK - Włożyć z powrotem bezpiecznik i przejść do 2.
NIE - Wymienić bezpiecznik i sprawdzić ponownie.n
2. Rozłączyć złączkę 47-stykową modułu sterującego VSA.
3. Zmierzyć napięcie między stykiem nr 16 złączki 47-stykowej modułu sterującego VSA a masą nadwozia.
Czy jest napięcie akumulatora?
TAK - Przejść do 4.
NIE - Naprawić przerwę w przewodzie między bezpiecznikiem nr 17 (30 A) a modulatorem- modułem sterującym VSA.n
4. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 47 złączki 47-stykowej modułu sterującego VSA a masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Przejść do 5.
NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a masą (G203).n
5. Połączyć ponownie złączkę 47-stykową modułu sterującego VSA.
6. Za pomocą HDS skasować kody DTC.
7. Odłączyć HDS od 16-stykowego złącza DLC.
8. Wyłączyć zapłon i ponownie go włączyć (II).
9. Przeprowadzić jazdę próbną z prędkością 15 km/h lub większą.
Czy zapala się kontrolka ABS i wskazywany jest kod DTC 51 lub DTC 52?
TAK - Wymienić modulator-moduł sterujący VSA.n
NIE - System obecnie jest sprawny.n
- Jak widać Honda dalej swoje robi:P czy to VII / VIII czy IX generacja to samo:
VI QP F23
VI QP J30
VII N22
#3
Napisano 13:29, 12.11.2020
Na dniach powinien dotrzeć do mnie kabel to wtedy posprawdzam.
Przynajmniej mam jakieś pojęcie czego mam szukać.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Błąd VSA, Błąs TAA
![]() Tarcze 305mm na tył zamiast 282mmNapisany przez remic , 18 sty 2021 ![]() |
|
![]()
|
||
![]() BBK tył Accord VIIINapisany przez DamiaxinTR450 , 17 sty 2021 ![]() |
|
![]()
|
||
![]() Check engine - gruszka, modyfikacja, dpfNapisany przez Tadeo92 , 15 sty 2021 ![]() |
|
![]()
|
||
![]() Radio jakby dzwoniło cały czasNapisany przez hawk19941 , 13 sty 2021 ![]() |
|
![]()
|
||
![]() |
![]() Wymiana paska wielorowkowego R20A3Napisany przez prefo86 , 12 sty 2021 ![]() |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych