Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Prawidłowe działanie automatu

VIII automat

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Robertosad

Robertosad
  • Klubowicz
  • 5 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES-AUTOMAT
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:11, 12.11.2020

Witam.

Mam pytanie do użytkowników automatów.

Poprzednie automaty na których jeździłem (nie Hondy) przełączały biegi praktycznie natychmiast, tak że w momencie przełączenia biegu nie traciłem ciągu.

W mojej Hondzie biegi zmienia mi tak na oko w ciągu pół sekundy, kupiłem ją z pól roku temu i  tak jest od początku.

Wszystko dzieje się w sumie płynnie bez cudów, ale w momencie zmiany biegu następuje jakby rozłączenie biegu i da się wyczuć nawet minimalne przyhamowanie,

(jakby na manualu puścić gaz przed wciśnięciem sprzęgła i delikatnie przyhamuje silnikiem).

Czy tak powinno być i jest to normalna praca tej skrzyni czy coś się dzieje niedobrego z automatem ?


  • 0

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:18, 12.11.2020

Witam. Tak ma być. 

Wcześniej widocznie poruszałeś się Automatami ze skrzynią dwusprzęgłową, przez co w trakcie zmiany biegów napęd był dalej przekazywany.

AT w hondzie to klasyczna skrzynia kinetyczna. 

 

 

Pierwszy lepszy artykuł:

https://automator.pl...sady-dzialania/

https://autokult.pl/...a-dwusprzeglowa

 

Jak już masz AT to pamiętaj o tym:

http://www.accordklu...iiigen-youtube/


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 Robertosad

Robertosad
  • Klubowicz
  • 5 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES-AUTOMAT
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:37, 12.11.2020

Uff trochę mi ulżyło :)

Dzięki za info.

Chociaż ostatnio jeździłem "mondziakiem" z 1997r i wątpię czy miał dwu sprzęgłową skrzynię.

Najważniejsze ,że jest OK


  • 0

#4 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:45, 12.11.2020

No mondeo z tego roku na pewno nie ma skrzyni Powershift (dwusprzęgłowej) 

Regularna zmiana oleju, filtrów w AT może tylko poprawić działanie skrzyni biegów, ale cudów i tak bym nie oczekiwał po tej skrzyni :)


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#5 Lecia

Lecia
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:35, 13.11.2020

Tak jest to normalna praca skrzyni nie martw sie
  • 0

#6 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:39, 05.03.2021

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat, bo mam dziwne odczucia jak kolega tylko w drugą stronę.

Autem poruszam się od 40tyś i zauważyłem ostatnio taką przypadłość ( może tak ma być tylko nie jeździłem autem trzy miesiące i się odzwyczaiłem ) ...

Otóż jadę bodajże na trójce, obroty około 2 tyś i prędkość 50 km/h. Puszczam nogę z gazu, obroty spadają od razu na 900, potem od razuwchodzą na 1500 po czym do momentu dodania gazu utrzymują się na 1 tyś. Wszystko to się dzieje w ciągu 2-3 sekund

Dzieje się tak bardzo rzadko. Zawsze to wygląda tak, że przy analogicznej sytuacji obroty spadają wraz z prędkością do tego 1100 obr.

 

Czy może to być tak, że automat na chwilę zrzuca mi na dwójkę i trochę tym samym wariuje bo nie może dobrać biegu ? 

Olej wymieniony 35 tyś temu. 


  • 0

#7 knjaz.gromowladny

knjaz.gromowladny
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Reading
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:58, 13.05.2021

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat, bo mam dziwne odczucia jak kolega tylko w drugą stronę.

Autem poruszam się od 40tyś i zauważyłem ostatnio taką przypadłość ( może tak ma być tylko nie jeździłem autem trzy miesiące i się odzwyczaiłem ) ...

Otóż jadę bodajże na trójce, obroty około 2 tyś i prędkość 50 km/h. Puszczam nogę z gazu, obroty spadają od razu na 900, potem od razuwchodzą na 1500 po czym do momentu dodania gazu utrzymują się na 1 tyś. Wszystko to się dzieje w ciągu 2-3 sekund

Dzieje się tak bardzo rzadko. Zawsze to wygląda tak, że przy analogicznej sytuacji obroty spadają wraz z prędkością do tego 1100 obr.

 

Czy może to być tak, że automat na chwilę zrzuca mi na dwójkę i trochę tym samym wariuje bo nie może dobrać biegu ? 

Olej wymieniony 35 tyś temu. 

 

A jak masz na zimnym od razu po odpaleniu? Czy to nie jest spotegowane?


  • 0

#8 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 06:12, 14.05.2021

Mam tak na ciepłym silniku ale rzadko. Na zimnym może kilka razy się zdarzyło. 


  • 0

#9 knjaz.gromowladny

knjaz.gromowladny
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Reading
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:11, 14.05.2021

Jeżeli jest to podczas jazdy, to mniemam, że obroty spadaja z powodu rozpędzenia pojazdu, potem bieg (ten wrzucony) podbija obroty do danej wysokości, potem już moduluje je pedal gazu.
Regulowałeś zawory w swoim kiedyś?

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
  • 0

#10 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:20, 14.05.2021

Może tak jest aczkolwiek nie jest to regularne. Jadę dziennie tym samym odcinkiem drogi i przy tym samym zjezdzie z górki raz się tak dzieje, a innym razem nie.

Tak czy inaczej, dzieje się tak bardzo rzadko.

 

Zawory reguluje co 60 tyś. Ostatnio miałem robione 37 tyś temu. 


  • 0

#11 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:11, 13.07.2021

Koledzy, mam rocznik 2013 i szykuje się na wymianę filtra AT.
Juras do mojego rocznika poleca ten https://partsouq.com...MCU2600DC209033 za 167.
Czy ktoś z was ma ten filtr w tym lub młodszym roczniku ?
Podejdzie u mnie ten standardowy filtr za 127?https://jarusnet.pl/25430-plr-003
  • 0

#12 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 20:07, 13.07.2021

Podejdzie, pasuje do przed jak i polifta...
  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#13 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:46, 14.07.2021

Oki, zamówiłem. Za 7 tyś wymiana :) 


  • 0

#14 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:10, 14.07.2021

http://www.accordklu...e/#entry1022669
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#15 Kondek82

Kondek82
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Połaniec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:38, 10.08.2021

Witam. Może mi ktoś odpowiedzieć na pytanie czym się różnią te oleje:
https://allegro.pl/o...dw1-10192829080
https://allegro.pl/o...tom-10795062919
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, automat

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq