Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem z kątem skretu oraz zbieżnością

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jovito

Jovito
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Iłowa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:41, 04.11.2020

witam, jestem posiadaczem Hondy od niedawna i po kupnie zauważyłem ze moge zrobić mniej obrotów kierwonicą w lewo niż w prawo, po kupnie autka, wymieniłem zużyte elementy zawieszenia z przodu jak i z tyłu i wybrałem się na zbieżność, Pan na zbieżności powiedział mi ze konćowka drążka kierowniczego lewa jest prawie wkrecona na maxa i ustawi mi zbieżność ale to juz tak na styk, ze przód lapie sie w zielonych polach (tak mu maszyna pokazywała ) i generalnie powinno byc ok bo mieści sie w normie... rozmiawialem z moim mechanikiem na ten temat, który wymienial mi tuleje, sworznie i koncowki drążków i powiedzial mi on zebym jechał tam jeszcze raz i powiedzial im zeby ustawili te koncowki na rowno i pozniej wystarczy przelozyc kierownice. Pan od zbieznosci oczywiscie mowił ze to cos z maglownica jest nie tak ze zle ustawione na listwie itd i trzeba ja wyjąć i ustawic bo on juz nie ma pola manewru na tym jednym drazku bo na maxa jest wkrecony, generalnie samochod jedzie prosto i wszystko niby ok, ale promien skretu jest mniejszy w lewo a wiekszy w prawo, co przy parkowaniu czy wjeżdżaniu do garażu troche utrudnia zycie. Pytanie do osób które ogarniają temat bo ja sie na tym poprostu nie znam, czy racje ma moj mechanik czy pan od zbieżności ? dodam ze od kupna swieci sie poduszka powietrzna od kierowcy, pan od zbieżności powiedzial ze pewnie tasma sie zerwala przez to ze ktos kiedys zle ustawił magiel i wiekszy obrót kierownicy idzie w jedna strone i stąd zerwana tasma poduszki i błąd, czy tak faktycznie moze byc? co o tym myslicie panowie?


  • 0

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:58, 04.11.2020

Witam kolego.

 

Radzę jednak pojechać do innego mechanika, porównywał w ogóle starą końcówkę drążka z tą co kupiłeś/kupił mechanik? Bo to by była jedyna przyczyna poprzez źle dobraną końcówkę drążka jak i sam drążek.

Zajrzyj także do działu regionalnego gdzie w twoim rejonie warto oddać do naprawy auto.

 

Co do części wszystko wszystko znajdziesz tutaj:

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

Błędów SRS jest naprawdę sporo, wszystko znajdziesz tutaj jak zrobić to samemu:

 

http://www.accordklu...tyka-spinaczem/

 

W innym przypadku to wróżenie ze złotej kuli. 

 

Pozdrawiam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 Jovito

Jovito
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Iłowa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:04, 04.11.2020

Witam kolego.

 

Radzę jednak pojechać do innego mechanika, porównywał w ogóle starą końcówkę drążka z tą co kupiłeś/kupił mechanik? Bo to by była jedyna przyczyna poprzez źle dobraną końcówkę drążka jak i sam drążek.

Zajrzyj także do działu regionalnego gdzie w twoim rejonie warto oddać do naprawy auto.

 

Co do części wszystko wszystko znajdziesz tutaj:

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

Błędów SRS jest naprawdę sporo, wszystko znajdziesz tutaj jak zrobić to samemu:

 

http://www.accordklu...tyka-spinaczem/

 

W innym przypadku to wróżenie ze złotej kuli. 

 

Pozdrawiam. 

Dziekuje za odpowiedz i wskazówki, końcowki sa takie same jak te stare, identyczna długość itd mechanik mowi ze zle zrobili bo nie chcialo im sie kierwonicy demontowac i przekladac, a ci od zbieznosci mowia ze to cos z maglownica nie tak i ze zle ustawiona listwa na maglu czy cos takiego, i teraz nie wiem kogo sluchac czy poprstu obydwie strony gadaja bzdury...


  • 0

#4 Jovito

Jovito
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Iłowa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:00, 05.11.2020

sprawdziłem ten błąd srs spinaczem, pokazało jeden dlugi i jeden krótki, czyli mam rozumiec, ze jeden długi to 10 a krótki 1 co daje mi 11? jeśli tak to wychodzi ze to błąd: open circuited Or high Resistance In Driver Side Impact Air Bag Module (otwarty obwód lub wysoka rezystancja w module poduszki powietrznej uderzeniowej po stronie kierowcy) czyli prawdopodobnie taśma? nie wiem czy dobrze to odczytałem :D z tej listy bo wedlug instrukcji z forum jedno dlugie to 10 a krótkie to 1 i nie wiem czy to daje 11 czy 10-1, ktoś pomoże ?

 


  • 0

#5 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 08:20, 06.11.2020

Liczba dziesiątek i jedności.

Także dobrze odczytałeś DTC: 11

 

Jak na moje to masz uszkodzony moduł SRS.

 

 

Dla mnie w tym przypadku sprawa jest dość prosta, uszkodzony przez "odpalenie" poduszek moduł SRS, czyli  auto miało kolizję, co tylko problemy z ustawieniem geometrii potwierdzają.

Bez przyczyny magiel się nie przesuwa żeby gwint się skończył na końcówce drążka. 

 

 

Ciekawy jestem jak to auto by wyglądało na ramie.

 

O wymianie modułu SRS znajdziesz sporo na forum, jak namierzyć jaki moduł ma twój nr. znajdziesz powyżej. Możliwe że po samej kolizji ktoś włożył moduł od innej wersji silnika i takie błędy srs też wtedy będą. 

 

 

Usuwanie usterek wg DTC: 11-1x, 11-2x

 

DTC 11-1x (11-10 do 11-19, 11-1A do 11-1F):  

   

DTC 11-2x (11-20 do 11-29, 11-2A do 11-2F):  

   

 

 

Wymagane narzędzia specjalne

Symulator napełniacza SRS (  07SAZ-TB4011A)

 

 

 

 

Przewód C symulatora SRS (  07TAZ-SZ5011A)

 

 

 

 

Przewód F symulatora SRS (  07XAZ-SZ30100)

 

 

 

 

 

 

 

1. Skasować pamięć kodów usterek (DTC).

 

 

2. Włączyć zapłon (II) i sprawdzić, czy kontrolka SRS włącza się na około 6 sekund, następnie gaśnie.

 

Czy kontrolka SRS pozostaje zapalona i wskazywany jest kod DTC 11-1x lub 11-2x?

 

TAK - Przejść do  3.

 

NIE - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Przejść do usuwania usterek okresowych. Jeśli jest wskazywany inny kod DTC, należy przejść do tabeli usuwania usterek wg DTC, aby uzyskać szczegółowe wskazówki dotyczące procedury usuwania usterki.

 

 

 

3. Wyłączyć zapłon. Odłączyć ujemny przewód akumulatora i odczekać 3 minuty.

 

 

 

4. Rozłączyć złączkę 2-stykową (A) poduszki powietrznej kierowcy od szpuli przewodów.

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Podłączyć symulator napełniacza SRS (złącze 2 W) i przewód C symulatora do szpuli przewodów.

 

 

 

6. Ponownie podłączyć ujemny przewód do akumulatora.

 

 

 

7. Skasować pamięć kodów usterek (DTC).

 

 

8. Odczytać kod DTC.

 

Czy jest wskazywany DTC 11-1x lub 11-2x?

 

TAK - Przejść do  9.

 

NIE - Przerwa lub zwiększony opór w obwodzie napełniacza poduszki powietrznej kierowcy; wymienić poduszkę powietrzną kierowcy.n

 

 

 

9. Wyłączyć zapłon. Odłączyć ujemny przewód akumulatora i odczekać 3 minuty.

 

 

 

10. Rozłączyć złączkę 4-stykową (A) wiązki przewodów deski rozdzielczej od szpuli przewodów.

 

 

 

 

 

 

 

 

11. Podłączyć symulator napełniacza SRS (złączki 2 W) i przewód symulatora F do wiązki przewodów deski rozdzielczej.

 

 

 

12. Ponownie podłączyć ujemny przewód do akumulatora.

 

 

 

13. Skasować pamięć kodów usterek (DTC).

 

 

14. Odczytać kod DTC.

 

Czy jest wskazywany DTC 11-1x lub 11-2x?

 

TAK - Przejść do  15.

 

NIE - Przerwa lub zwiększony opór w szpuli przewodów; wymienić szpulę przewodów.n

 

 

 

15. Wyłączyć zapłon. Odłączyć ujemny przewód akumulatora i odczekać 3 minuty.

 

 

 

16. Rozłączyć złączkę A modułu SRS (28-stykową) od modułu SRS. Nie odłączać przewodu symulatora od wiązki przewodów deski rozdzielczej.

 

 

 

 

 

 

 

 

17. Odłączyć symulator napełniacza SRS od przewodu F symulatora SRS.

 

 

18. Sprawdzić opór między stykami przewodu C symulatora SRS. Opór nie powinien przekraczać 1,0 W.

 

 

 

 

 

 

 

Czy opór ma wymaganą wartość?

 

TAK - Wadliwy moduł SRS lub słaby kontakt między złączką A (28-stykową) modułu SRS a modułem SRS; sprawdzić połączenie między złączką A (28-stykową) modułu SRS a modułem SRS. Jeśli połączenie jest dobre, wymienić moduł SRS.n

 

NIE - Przerwa lub zwiększony opór w wiązce przewodów deski rozdzielczej; wymienić wiązkę przewodów deski rozdzielczej.n

 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq