Skocz do zawartości


RODO w HAKP

SWAP silnika z 1.8 na 2.0 - pomoc


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:37, 04.07.2010

Witam.

Miałem wypadek Hanią z silnikiem 2.0i F20Z1 paka CC7 1994 rok. Przód jest rozbity na tyle że nie opłaca się tego naciągać i składać. Niestety przed zakupem drugiej Hani z silnikiem 1.8i F18A3 i paka CE7 1996 rok, gdzie silnik jest padniety nie pomyślałem o tym że mogą wystąpić jakieś problemy z przekładką silnikia.

Okoliczni mechanicy twierdzą że wraz z silnikiem trzeba przekładać również instalacje elektryczną i komputer pokładowy, ale mogą być później problemy z pracą silnika.

1. Chciałem uzyskać konkretnnych informacji na temat przekładki silnika z mniejszego na większy.
2. Jakie mogą wystąpić problemy po przekładce i czy w ogóle wystąpią.
3. Co oprócz silnika trzeba jeszcze przekładać?
4. Czy jest sens to robić i czy w ogóle się da?
5. Czy skrzynia i sprzęgło z F18A3 1.8 bedą pasować do F20Z1 2.0 ?
.
A zamierzam przełożyć silnik F20Z1 2.0 na miejsce 1.8 F18A3 do Ce7

proszę o konkretne odpowiedzi, dziekuję z góry. :B
  • 0

#2 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 12:06, 06.07.2010

na pewno oprócz silnika, musisz przełożyć Immobilizer..i zapewne wiązkę...nie wiem natomiast jakie różnice konstrukcyjne występują w tych dwóch modelach Accordów...możliwe, że będzie rzeźba z łapami trzymającymi silnik, z półosiami itp. Ale to tylko spekulacje - niech się wypowiedzą Ci, którzy w temacie wiedzą więcej ;-)
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:59, 06.07.2010

a gdyby kompletnie immobilaizer odłączyć?? wywalić go??
  • 0

#4 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:12, 07.07.2010

trusio22 - wiele informacji można wyciągnąć z manuala serwisowego
np. że skrzynia N2S4 była zakładana do F20Z1, a potem do F18A3
więc jeśli N2S4 pasuje do obu, to N2E5 też powinna podejść do F20Z1, ale czy wytrzyma większą moc, to nie wiem

immobilizer: (cytat z 62SN723-PL, rozdział-strona 23A-75)
"Po włączeniu zapłonu, moduł immobilizera, poprzez antenę, wysyła sygnał do transpondera w kluczyku.
Pobudzony transponder wysyła kodowany sygnał tą samą drogą, tj. przez antenę, do modułu immobilizera.
Moduł po otrzymaniu i zaakceptowaniu sygnału, przesyła do komputera sygnał odblokowujący układ zapłonowy, zasilania i rozruchu."
A ten komputer jest też potrzebny do sterowania danym silnikiem (wtryskami, danymi z czujników, itp.) i jest zaprogramowany pod konkretny model silnika.

Ty przekładasz stary silnik do nowej budy, więc powinieneś przełożyć wszystko, co masz w starej komorze silnika: silnik z osprzętem, wiązkę elektryczną z komory silnika i spod deski rozdzielczej razem z kompem i zegarami - i powinno wszystko działać.

kompletne wspomaganie chyba możesz zostawić w CE (konstrukcja różni się w przed i po lifcie)
SRS też jest różny, więc poduszek nie podłączasz
ABS też się różni, ale może zostać ten z CE, tylko trzeba będzie sprawdzić podłączenie do kontrolki ABS w starych zegarach
chłodnica zostaje z CE :)
  • 0
AK




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq