Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Nie działa kilka rzeczy - wadliwe MICU?

VII MICU; HID; multipleksowy;

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 bystszak

bystszak
  • Klubowicz
  • 101 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 10:05, 19.10.2020

Cześć,

 

Od jakiegoś czasu nie mogę znaleźć rozwiązania problemu z poziomowaniem świateł i po zrobieniu paru testów z serwisówki mam podejrzenia, że może to MICU mi gdzieś się popaliło. Rzeczy, które stwierdziłem do dnia dzisiejszego:

 

- czujniki poziomowania mają dobre rezystancje (0.5kOhm - 5kOhm) ale jak mierze już przy sterowniku świateł to mam kilkaset kOhm lub megaOhmy. Ogólnie sygnały, które dochodzą do sterownika świateł są mało zgodne z instrukcją. Test robiłem zgodnie z "Test wejściowy modułu sterującego regulatora reflektorów" . Dodatkowo nie mam napięcia na styku 14 co raczej nie jest możliwe bo przełącznik zespolony działa idealnie. Żeby zrobić test przełącznika zespolonego, trzeba ściągać kierownicę i średnio chcę to robić.

To w sumie mnie najbardziej wk&#*# bo światła HID cały czas jeżdżą góra/dół a jak jadę to najczęściej walą w glebę. Każne zatrzymanie się na chwilę, kończy się kursem soczewek w dół, potem trochę do góry i zależnie od włączenia się np. klimy (większe drganie budy) zaczynają jazdę. Podobnie jak lekko ruszę się w aucie - to samo.

 

- w programie diagnostycznym Honda nie łączy mnie z podsystemem Body Electrical
 
- przy otwieraniu drzwi nie zapala się lampka nad kierowcą (z tyłu zapala się normalnie)
 
- nie zapala się też, kiedy otworze zdalnie samochód (z tyłu zapala się normalnie)
 
- w instrukcji serwisowej jest napisane, że jak przytrzymam otwieranie samochodu na pilocie to szyba (szyby?) mają jechać w dół, ale u mnie to w ogóle nie działa. Podobnie ma się dziać kiedy przekręcę kluczyk w drzwiach kierowcy przez kilka sekund, ale to też nie działa.
 
- Od czasu do czasu jadąc w trasie wyskoczy mi błąd 83-01 ECM/PCM RELATION FAILURE jednocześnie z błędem 56-3(P1009). Samochód przechodzi w tryb awaryjny i trzyma wysokie obroty. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu CHECK dalej świeci ale samochód działa normalnie. CHECK potrafi zniknąć w ciągu 15 min do 2 dni. Po ręcznym usunięciu błędu przez HDS nie wraca.
 
 
Próbowałem zrobić test wejściowy dla MICU, ale nie wiem jak niby to zrobić bez rozbierania całego kokpitu - wiązki są za krótkie żeby część odłączyć, a część zostawić wpiętą i jakoś to miernikiem sprawdzać.(Sprawdzanie obwodu zespolonego multipleksowego modułu sterującego).
Na podstawie powyższych problemów obstawiam, że prąd znika gdzieś na etapie MICU ponieważ to tamtędy (prawie) wszystko przechodzi.
 
Czy waszym zdaniem warto spróbować kupić inny i podmienić? Dłubanie w tym jedynym, który mam odpada bo na bank coś połamię ;)
 
 

  • 0

#2 bystszak

bystszak
  • Klubowicz
  • 101 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 13:34, 21.10.2020

Hmmm trudny temat rozumiem...

To może inaczej, czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi gdzie w kabinie znajdę drugi koniec przewodów prowadzących z przedniego i tylnego czujnika świateł? Czy jest to któraś z wtyczek wchodzących do MICU?
  • 0

#3 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 4056 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 219
Wzorowa

Napisano 14:01, 21.10.2020

Jako klubowicz masz dostęp do esm. Tam będą wszystkie schematy elektryczne i nie tylko.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

avatar3130_9.gif


#4 bystszak

bystszak
  • Klubowicz
  • 101 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 16:28, 21.10.2020

Jako klubowicz masz dostęp do esm. Tam będą wszystkie schematy elektryczne i nie tylko.

Hej,

Przejrzałem już ESM pod tym kątem. Jedyny schemat sugeruje, że przewody idą bezpośrednio do sterownika poziomowania, ale po drodze jest zmiana koloru przewodów. Dlatego mam podejrzenie, że przewody idą do MICU i stamtąd do sterownika.

Nie widziałem nigdzie ruszanych przewodów, poza tym oba sygnały z nowych sensorów podają takie straszne wartości?

Poza tym przewód LT Blue idzie właśnie z Combination Switch przez MICU do sterownika świateł, a na nim właśnie nie mam żadnego napięcia.

Załączone pliki


  • 0

#5 muzyczka

muzyczka
  • Moderator
  • 2928 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 35
Super

Napisano 07:54, 28.10.2020

Jaką masz wersje auta.
  • 0

#6 bystszak

bystszak
  • Klubowicz
  • 101 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 10:28, 30.10.2020

Jaką masz wersje auta.

Cześć,

 

Tourer CM2 Executive

JHMCM28705C200 osiem trzy sześć


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, MICU; HID; multipleksowy;

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq