Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Ćwierkanie

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Eselon

Eselon
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:8
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:07, 16.09.2020

Cześć,

niedawno kupiłem Accorda 8 generacji, 2008 rok 2.0l 156km benzyna i miałem dwie rzeczy do zrobienia - sprzęgło i jak potem się okazało koło zamachowe.
Sprzęgło zostało wymienione na nowe, a koło zamachowe oddane do regeneracji (to był błąd  :dobani:).

 

Po wymianie: 

 

1. Ćwierkanie

Nagranie:

 

Tak jak widać na nagraniu, wibracje przy wyprzęgniku - kiedy docisnę palcem/nacisne sprzęgło to ćwierkanie ustaje.

Sam wyprzęglik został wymieniony, ale niestety nic to nie dało.

 

2. Podczas zmiany biegów szczególnie 1/2, 2/3 czasami czuć jakby "mechanizm" wraz z delikatnym oporem. Czasami też dwójka zgrzyta.

 

3. Na większych obrotach > 6 tyś problem ze zmianą biegu, czuje jakby jakąś blokadę. Kiedy obroty nieco zmaleją to bieg wchodzi.

 

 

Olej w skrzyni nie był wymieniany, ale mechanik mi powiedział, że to nic raczej nie da - jaka jest wasza opinia?

Czy ktoś zmagał się z takimi problemami?

Co robić? Zbierać już na nową skrzynie?  :glupek:

W załączniku dodaje zdjęcia wymienionych elementów.

 

 

Załączone pliki


  • 0

#2 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:06, 18.09.2020

cześć,

miałem to samo - mi "szpece" chcieli dwumasę wymieniać ;)

miałem to przy 70 tys. - dzisiaj przejechane 108 (problemu nie ma do tej pory)

resztę poczytasz tutaj http://www.accordklu...?hl=krasnoludek

 

 

aaa - i co pomogło, bo w sumie nie zostało napisane - smar w tę kopułkę (tak jak właściciel Colta zalecał)  ;)

pozdrawiam!

 

ps.

na jakimś zagranicznym forum (chyba typeaccord) też ktoś opisywał ten problem i tam pomogła zmiana oleju - nawet nie na inną gęstość, ale na inny olej (tam koleś jeździł na 0w30); i nie ma to nic wspólnego ze stanem silnika - na jednym, akurat tym jednym, oleju wchodził w jakieś specyficzne drgania (może podróba?) i stąd ten brzęczący wysprzęglik. Zmienił olej na inną markę i problem zniknął. Więc zanim zaczniesz znowu coś wymieniać, zacznij od oleju - a tym bardziej, jeśli masz jakiś rzadki nalany.


Użytkownik piotr2012 edytował ten post 12:28, 18.09.2020

  • 0

#3 Eselon

Eselon
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:8
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:52, 18.09.2020

cześć,

miałem to samo - mi "szpece" chcieli dwumasę wymieniać ;)

miałem to przy 70 tys. - dzisiaj przejechane 108 (problemu nie ma do tej pory)

resztę poczytasz tutaj http://www.accordklu...?hl=krasnoludek

 

 

aaa - i co pomogło, bo w sumie nie zostało napisane - smar w tę kopułkę (tak jak właściciel Colta zalecał)  ;)

pozdrawiam!

 

ps.

na jakimś zagranicznym forum (chyba typeaccord) też ktoś opisywał ten problem i tam pomogła zmiana oleju - nawet nie na inną gęstość, ale na inny olej (tam koleś jeździł na 0w30); i nie ma to nic wspólnego ze stanem silnika - na jednym, akurat tym jednym, oleju wchodził w jakieś specyficzne drgania (może podróba?) i stąd ten brzęczący wysprzęglik. Zmienił olej na inną markę i problem zniknął. Więc zanim zaczniesz znowu coś wymieniać, zacznij od oleju - a tym bardziej, jeśli masz jakiś rzadki nalany.

Dzięki za odpowiedz! 
W tym tygodniu spróbuje to ogarnąć i dam znać czy jest poprawa.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq