Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Jak sprawdzić który przegub stuka?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:30, 30.06.2010

Stuka mi przegub. Rano bardziej a jak trochę pojeżdżę to nieco mniej. Niestety nie chce przestać a wręcz stuka coraz głośniej i częściej.
Stuka tylko podczas skrętu i dodaniu gazu, głównie podczas ruszania ze skrzyżowania np. podczas włączania się do ruchu. Ustaliłem, że te objawy wskazują na walnięty przegub zewnętrzny.
Pytanie najważniejsze jak zweryfikować który to przegub? Czy to jest tak samo jak z łożyskiem? Przy skręcie w lewo huczy prawe, które wtedy jest bardziej obciążone?
U mnie chyba stuka bardziej przy skręcie w lewo. Ale jak skręcam w prawo to też stuka tylko chyba trochę słabiej. Trudno zweryfikować skąd dobiega dźwięk bo niesie się po aucie i w sumie to raz mi się wydaje, że dobiega z prawej a raz z lewej.
Czy są jakieś metody bez rozbierania tego wszystkiego żeby sprawdzić, który to przegub?

dzięki
Michał
  • 0

----------

MA8>CH6>ED9>CH1>EU5>CG2>EJ9>ZF1


#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 20:40, 30.06.2010

wjedź sobie na taki parking-plac abyś mógł jeździć po okręgu
skręć kierownicę na maxa np w prawo i kręć kółka możliwie szybko - jeżeli będzie walnięty lewy przegub to usłyszysz terkotanie - chrupanie :))
lub odwrotnie skręt w lewo obciąży prawy przegub i będzie go słychać - oczywiście jeżeli będzie uszkodzony
to taka moja metoda kontrolna :))
  • 0

#3 Marcinoo

Marcinoo
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Skąd:Jaktorów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:11, 30.06.2010

moja rada jest taka zebys wymienil oba, booo wymienisz jeden i zaraz padnie Ci drugi. zawsze mozesz wejsc pod samochod np na kanale i poprosic kogos zeby krecil kierownica. :P:P:P


pzdr
  • 0
Drive Or Die

#4 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:07, 30.06.2010

moja rada jest taka zebys wymienil oba, booo wymienisz jeden i zaraz padnie Ci drugi. zawsze mozesz wejsc pod samochod np na kanale i poprosic kogos zeby krecil kierownica. :P:P:P

pzdr


Wszystko super tylko jeden kosztuje 950 zł netto :-(
Ale czy samo kręcenie coś pokaże? Przecież luzy objawiają się dopiero przy obciążeniu i stuki są chyba efektem ich kasowania.

M.
  • 0

----------

MA8>CH6>ED9>CH1>EU5>CG2>EJ9>ZF1


#5 Marcinoo

Marcinoo
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Skąd:Jaktorów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:10, 30.06.2010

tak racja samo skrecanie nie do konca, kurcz ale to slychac przeciez ktora strona stuka, przynajmniej u mojego ojca qw acco tak bylo
  • 0
Drive Or Die

#6 telko

telko
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:warmińsko-mazurskie\Kentaki ;-)
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:134
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:26, 30.06.2010

Marcinoo tak sprawdzasz końcówki drążków kierowniczych ;-) Przeguby jeżdżąc po okręgu... Iśmiało wymieniaj ten co jest uszkodzony, chyba, że na prawdę ostro jeździsz to zrób od razu oba ;-) Nigdy nie wymieniałem dwóch na raz, zawsze ten uszkodzony.. a sprawdź czy nie Masz uszkodzonej gumowej osłony przegubu, przez to przeguby najszybciej lecą.
  • 0

#7 lepo

lepo
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:peryferyjne WuWuA :)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Emeryt sport z plusem
  • KM:240
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Back to black in hatch back :)
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:32, 02.07.2010

Jeżeli nie słyszysz, który Ci pyka, to poproś kumpla i zabierz go na plac. Możesz dać mu na piwo, jak będzie niechętny :)

Skręcasz kółka na maks i jeździsz wokół kolegi (raz w jedną, raz w drugą stronę). Powinien usłyszeć, który przegub hałasuje, bo to dość charakterystyczne dźwięki.

Warunek - nie dawać kumplowi zbyt dużo piwa przed kontrolą, bo mu się strony pomylą i nici z doświadczenia :mrgreen:
  • 0

było m.in: N22A1 (dłubany na 170KM), 2ZS-FE , CAYC, 1AD-FTV, 2ZR-FE; DW10BTED4 i mój emeryt 2ZR-FAE: http://www.accordklu...emeryt-od-lepo/
Jest wciąż DW10FC





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq