Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

VSA + TSA + EPS - Błąd komunikacji F-CAN Accord VIII 2011, 2.0

VIII VSA TSA EPS F-CAN

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 JohnXC

JohnXC
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Sieradz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:10, 21.07.2020

Witam,

 

Od około pół roku męczę się z wyskakującymi błędami VSA + TSA + EPS, błędy związane są z problemami komunikacji po F-CAN.

Błędy zazwyczaj wyskakują zaraz po odpaleniu samochodu, tak jak by pobór prądu podczas odpalania wywoływał jakieś dziwne zawirowania na szynie F-CAN.

Czasami są lepsze dni i błąd nie wyskakuje, nie ma znaczenia czy pada deszcz, czy jest ciepło bądź zimno. Po prostu raz ma błędy a raz ich nie ma, choć ostatnio częściej są niż ich nie ma.

Po wystąpieniu błędu nie działa jedynie VSA, natomiast ABS oraz wspomaganie kierownicy działa cały czas.

Błąd EPS wyskakuje zazwyczaj po przejechaniu około 0,5-1km, choć czasami zdarza się że są jedynie błędy VSA + TSA.

Przekopałem już wszystkie złącza, wtyki, przekaźniki, bezpieczniki, wymieniłem akumulator na nowy, sprawdziłem połączenie masy między karoserią a silnikiem.

W samochodzie posiadam LPG Stag QNext, który również jest poodłączony do złącza OBD i w nim także czasami zauważam problemy z komunikacją po OBD do ECU.

Czy ktoś miał podobny problem?

Załączone pliki


  • 0

#2 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:48, 21.07.2020

Jakis modul albo element sie nie melduje, moze przepustnica? Sprobuj wymienic na chwile na uzywana. Mialem kiedys taki problem w innym samochodzie. Auto trzymalo obroty itp normalnie jezdzilo ale jak pare razu pogazowalem na postoju pokazywal sie blad esp i abs. Moze to jakis trop
  • 0

#3 JohnXC

JohnXC
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Sieradz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:23, 21.07.2020

Przepustnicę w między czasie akurat już podmieniałem.

Generalnie jeśli chodzi o to wszystkie błędy to najczęściej wyskakuje błąd 86-1 i zapala się wtedy  VSA i TSA. Natomiast reszta błędów pojawia się dużo rzadziej. Na drugim miejscu jest błąd z EPS, na trzecim z komunikacją liczników błąd U0029 a najrzadziej błąd z komunikacją z modułem obrotu pojazdu 104-1.

Gdy skasuje wszystkie błędy to do momentu odpalenia samochodu nie znajduje mi żadnych błędów. Ale gdy np włączę testowanie elektrozaworów w pompie ABS to od razu bez odpalania pojazdu na zegarach wywala błąd VSA i TSA.

O dziwo nie wywala błędu ABS i tak zastanawiam się czy to może być pompa ABS-u.


  • 0

#4 JohnXC

JohnXC
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Sieradz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:26, 21.07.2020

Dodam, że wszystkie możliwe adaptacje są porobione, łącznie z adaptacja przepustnicy. Czujnik skrętu kierownicy działa prawidłowo. Jedyny element, którego jeszcze nie znalazłem to czujnik żyroskopowy przeciążenia G i obrotu pojazdu.

Może ktoś podpowie gdzie tego szukać bo przy lewarku od ręcznego mam tylko moduł MP3.


  • 0

#5 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:53, 21.07.2020

U mnie błędy z szyną F-CAN wyskakiwały czasem jak miałem włożonego ELM do gniazda OBDII i na akumulatorze Varta właśnie podczas uruchamiania samochodu, a najczęściej podczas przejazdu krótkiego odcinka i potem ponownego rozruchu. Odkąd zmieniłem akumulator na Yuasę zero problemów takiego typu.


  • 0

#6 JohnXC

JohnXC
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Sieradz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:13, 21.07.2020

Również miałem podejrzenia że jakieś urządzenie  po OBD może być problemem ale odłączyłem fizycznie przewody OBD od centrali Stag QNext. Odłączyłem również przewody od dokładanej fabrycznie centrali alarmowej, która łączyła się również po OBD. Niestety żadna z tych opcji nie pomogła. Gdy błędy się pojawiają nie mam podłączonego żadnego ELM-a itp.

Co do akumulatora to zaraz po zakupie wymieniłem na Yuasa ybx5005, jeździłem na nim przez 5 lat i pojawiły się właśnie te problemy, więc w marcu tego roku aku zostało wymienione na nową Yuasę  dokładnie taką samą jak wcześniej. Niestety wymiana nic nie zmieniła.

Sprawdzałem również prąd poboru rozrusznika podczas odpalania samochodu i wszystko mieści się w normie.


  • 0

#7 JohnXC

JohnXC
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Sieradz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:20, 21.07.2020

Zastanawia mnie kwestia czujnika ESP, czy on również pracuje na szynie F-CAN czy tylko jest podłączony do pompy od ABS i nie wpływa dalej na główną szynę komunikacji.

Z tego co właśnie znalazłem to jest on umieszczony w beznadziejnym miejscu, centralnie pod lewarkiem od zmiany biegów. Może warto go odpiąć, pojeździć i sprawdzić czy reszta błędów przestanie wyskakiwać.


  • 0

#8 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 06:59, 22.07.2020

Jeżeli testowanie elektrozaworów w pompie ABS od razu daje Ci 'choinkę' to raczej tutaj szukaj przyczyny. 

 

Błędy wyświetlają się po uruchomieniu silnika czy w momencie testowania systemów i przekręcenia kluczyka na II pozycję (bez odpalania silnika) ?

 

U znajomego w Acurze choinka na rozruchu silnika pojawiała się także jak miał uszkodzone połączenie do czujnika ABS przy kole. 


  • 0

#9 JohnXC

JohnXC
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Sieradz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:01, 22.07.2020

Problem pojawia się dopiero po odpaleniu silnika, choć są dni kiedy odpalę samochód i nie ma żadnego błędu. Czasami nawet przejeżdżę cały tydzień bez zapalenia lampek na liczniku.

Natomiast gdy usunę błędy i wyłączę i włączę zapłon to żadne błędy się nie pojawiają. Czasami nawet robiłem coś takiego że podczas jazdy na włączonym biegu wyłączałem zapłon na 2-3 sekundy i po włączeniu żadnego błędu nie było.

Ale ta metoda skutkowała tylko czasami i zazwyczaj po przejechaniu kilku km.

 

Dokładnie tak wygląda ze gdy uruchamiam test pojedynczych zaworów na zgaszonym silniku to od razu wyskakuje mi błąd na desce rozdzielczej VSA i TSA. Natomiast co jest dziwne tych błędów nie widzę podczas wykonywania testu. Wyłączam zapłon, i włączam ponownie i nigdzie błędu nie ma.

 

Odnośnie czujników to właśnie przypomniało mi się, że około miesiąca przed pojawieniem się tych błędów. Po małej kolizji w ASO wymieniali mi jeden czujnik parkowania z przodu, może tutaj szukać przyczyny?


  • 0

#10 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 10:21, 22.07.2020

Sprawdzić nie zaszkodzi (odłączyć - przeczyścić styki, pojeździć bez tego czujnika najwyżej tylko kontrolka będzie się świecić od czujników że coś jest nie tak) , 

bo Twój przypadek wygląda na drobną usterkę w 'elektryce', która powoduje zakłócenia na szynie, niż cokolwiek poważnego (niestety takie drobnostki są najbardziej upierdliwe i czasochłonne w szukaniu)


  • 0

#11 JohnXC

JohnXC
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Sieradz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:37, 23.07.2020

Odłączenie czujnika parkowania nic nie pomogło, pojawił się jedynie kolejny błąd odnośnie problemów komunikacji czujników.

Natomiast po twojej podpowiedzi postanowiłem sprawdzić działanie czujników ABS w kołach. Podnosiłem każde koło do góry i kręciłem sprawdzając czy pokaże się prędkość w danych dla koła. Wynik testu pozytywny, wszystkie czujniki działają i pokazują prędkość pojazdu.

Natomiast dzięki temu testowaniu pojawił się nowy winowajca zamieszania. Jak tylko zaczynałem kręcić obojętnie którym kołem to od razu wyskakiwał błąd VSA + TSA - problemy z komunikacją F-CAN.

I wtedy gdy wyskakiwał ten błąd, w danych z modułu ABS pojawiał się kolejny, wcześniej nawet tego nie zauważyłem. A mianowicie problem z modułem VSA tym od przeciążeń G i obrotu osi pojazdu.

 

Status czujnika przyśpieszenia bocznego - Uszkodzenie czujnika ( i pokazuje siłę 2,58G)

Status czujnika stopnia obrotu pojazdu - uszkodzenie czujnika 9 pokazuje 129 '/s

 

Kolejną rzeczą którą zauważyłem to brak reakcji w parametrze: KĄT SKRĘTU KIEROWNICY (CAN) - 1170'

 

Natomiast o dziwo dwie pozycje wyżej mam pozycję KĄT SKRĘTU KIEROWNICY i tam kręcąc kierownicą zmieniają się stopnie skrętu.

 

Czy jest jeszcze jakiś dodatkowy moduł skrętu kierownicy CAN ?

https://photos.googl...nhOVzJSM3A2TGVn

 

https://photos.googl...nhOVzJSM3A2TGVn

 


  • 0

#12 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:01, 23.07.2020

Jeżeli błąd tymczasowy po podniesieniu 1 koła itd to chyba jest normalne potem zniknie po kilku km :)   Po hamowni miałem tak samo jak tył był nieruchomy a przód śmigał na rolkach.


  • 0

#13 JohnXC

JohnXC
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Sieradz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:48, 23.07.2020

Rozumiem, a nie wiesz jak wygląda kwestia odczytu danych cz modułu VSA? Chodzi mi o to czy na włączonym zapłonie ale zgaszonym silniku powinno pokazywać dane przeciążeń G i obrotu samochodu?

Generalnie dzisiaj wymontowałem ten moduł, nawet zamówiłem już taki sam z allegro za całe 40pln-ów. I efekt jest taki że błedy są nadal tak jak były ale nic więcej błędów nie przybyło.

No i zastanawia mnie jeszcze ten brak danych z ustawienia kierownicy ale po komunikacji CAN.

Kolejną dziwną rzeczą, którą dzisiaj odkryłem to na prawie zimnym silniku, temperatura około 40C, pokazywało mi ujemną temperaturę Oleju silnikowego -28C.

Na rozgrzanym silniku dochodziło do 24C.


  • 0

#14 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:59, 23.07.2020

Rozumiem, a nie wiesz jak wygląda kwestia odczytu danych cz modułu VSA? Chodzi mi o to czy na włączonym zapłonie ale zgaszonym silniku powinno pokazywać dane przeciążeń G i obrotu samochodu?

Generalnie dzisiaj wymontowałem ten moduł, nawet zamówiłem już taki sam z allegro za całe 40pln-ów. I efekt jest taki że błedy są nadal tak jak były ale nic więcej błędów nie przybyło.

No i zastanawia mnie jeszcze ten brak danych z ustawienia kierownicy ale po komunikacji CAN.

Kolejną dziwną rzeczą, którą dzisiaj odkryłem to na prawie zimnym silniku, temperatura około 40C, pokazywało mi ujemną temperaturę Oleju silnikowego -28C.

Na rozgrzanym silniku dochodziło do 24C.

 

To dziwne odczyty, jaki kabelek ? na zwykłym ELM po OBD tez tak pokazuje ?!


  • 0

#15 JohnXC

JohnXC
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Sieradz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:21, 24.07.2020

Wszystko sprawdzam na HDS-ie, ale mam gdzieś ELM-a. Dzisiaj sprawdzę czy odczytuje takie informacje jak temperatura oleju. Ewentualnie Delphi-m sprawdzę.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, VSA, TSA, EPS, F-CAN

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq