Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

klimatyzacja działa w niepełnym zakresie temperatur

all_gen klimatyzacja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 tsuliga

tsuliga
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Trzebnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Honda CRV 2, executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:4rwd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:54, 05.07.2020

witam, jestem w prawdzie właścicielem Hondy CRV, ale może ktoś na tym forum mi pomoże (na forum CRVek jest bardzo mały odzew), kiedy zmieniam temeraturę nawiewu klimy dajmy na to z minum(zimno) co 1 stopień, nagle z zimnego powietrza zmienia się od razu na ciepły, aż w końcu przy podwyższaniu temperatury leci gorąc, nie ma możliwości zmiany z zimnego na chłodny -cieplejszy itd, tylko od razu z maksymalnie zimnego leci na ciepły (nie wiem, czy mnie ktoś zrozumie. Przy regulacji temperatury patrzyłem na silniczek sterujący klapką powietrza i zauważyłem, że pozycja jego zmienia się przy pierwszym podwyższeniu tempertury od razu o około 30 procent całego swojego zakresu, a później zmienia się stopniowo. Trudno to wytłumaczyć tutaj, ale jeśli mnie zrozumieliście, to co może być przyczyną? Dodam, że sam silniczek klapki jest wymieniony już na inny, poprzedni się jakby zawieszał i klapka raz działała a raz nie.


  • 0

#2 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1356 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 + VAT
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 37
Super

Napisano 20:16, 05.07.2020

Masz climatronic pewnie? Sterowanie mieszanką powietrza ciepłego z zimnym odbywa się przy pomocy komputera/sterownika, czyli elektronicznie, na podstawie danych z czujnika temperatury wewn. i czujnika na podszybiu w oparciu o temperaturę zadaną przez Ciebie. Ty wybierasz temperaturę jaką chcesz mieć w aucie, doborem ciepła z nawiewu zajmuje się sterownik.
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#3 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 584 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 28
Super

Napisano 20:23, 05.07.2020

A od gorącego do zimnego też masz taki przeskok ?


  • 0

#4 tsuliga

tsuliga
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Trzebnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Honda CRV 2, executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:4rwd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:24, 05.07.2020

hej Kulawy Johnie, tak dla doprecyzowania tematu-wymieniłem silnik klapki na "nowy" (czyli uzywany ale sprawny z allegro), wymieniłem też termistor czujnika temperatury w  kabinie na nowy, nie pamiętam ile kOhmów ma, kiedyś na youtubie znalazłem charakterystyke oporności od temperatury i dobrałem chyba na dobry, i teraz jeśli ustawię opcję AUTO i ustawię daną temperaturę - np 18, to wije ciepło i ostatecznie w samochodzie robi się za ciepło, nie wiem ile, bo nie mierzyłem temperatury, ale nie jst to na pewno 18stopni tylko więcej, jak ustawię powiedzmy 18stopni bez trybu AUTO, to też wieje ciepło(na pewno znowu więcej niż 18), co więc moze być tego problemem?


  • 0

#5 tsuliga

tsuliga
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Trzebnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Honda CRV 2, executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:4rwd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:31, 05.07.2020

A od gorącego do zimnego też masz taki przeskok ?

tak, to działa w obie strony, powiedzmy, ze temperatura leci tak:zimno, 17, 18, 19 aż do 26C. Między nastawą zimno i 17 jest duży skok silnika klapki, a później każda zmiana powoduje normalne stopniowe działanie klapki. Dlatego też uzyskać mogę temperaturę maksymalnie zimną lub od razu za ciepłą a nie chłodną rzędy 17 czy 18. Mam nadzieję, że da się zrozumieć, to co piszę.


  • 0

#6 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 584 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 28
Super

Napisano 20:42, 05.07.2020

Teraz napisałeś o wymianie termistora (czyli - jak sądzę - czujnika temperatury wewnętrznej) - stary nie działał ?

Czy tak szukałeś  (trochę po omacku) przyczyny braku płynności zmiany temperatury ?

Czy ten nowy jest oryginalny ? Bo może tu jest problem.

Sprawdzałeś co dzieje się z odłączonym czujnikiem ? (Nawet nie wiem jak prawidłowo powinien wtedy zareagować układ)


  • 0

#7 tsuliga

tsuliga
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Trzebnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Honda CRV 2, executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:4rwd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:52, 05.07.2020

Teraz napisałeś o wymianie termistora (czyli - jak sądzę - czujnika temperatury wewnętrznej) - stary nie działał ?

Czy tak szukałeś  (trochę po omacku) przyczyny braku płynności zmiany temperatury ?

Czy ten nowy jest oryginalny ? Bo może tu jest problem.

Sprawdzałeś co dzieje się z odłączonym czujnikiem ? (Nawet nie wiem jak prawidłowo powinien wtedy zareagować układ)

tak, szukałem po omacku przyczyny, pierwsze co zrobiłem to wymiana termistora, bo o tym czytałem na forach CRvek, to ponoć częsty problem. Zamontowałem nieoryginalny, ale taki który i ma tę samą oporność co oryginalny, wartość oporności wykresem oporności od temperatury w kabinie. To niestety nie pomogło, dopiero niedawna wymiana silnika klapki na "nowy" spowodowałą brak zawieszania się klapki, tak jak to było wcześniej, ale znowu teraz jest problem z dziwnym ustawianiem się silniczka przy zmianie wartości temperatury.


  • 0

#8 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 584 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 28
Super

Napisano 21:02, 05.07.2020

No to wróć do starego oryginalnego - na początek.


  • 0

#9 tsuliga

tsuliga
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Trzebnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Honda CRV 2, executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:4rwd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:04, 05.07.2020

No to wróć do starego oryginalnego - na początek.

do starego nie mogę wrócić, został już jakiś czas temu wylutowany i wyrzucony, musiałbym teoretycznie dla samego sprwdzenia kupić jakąś używkę jako całość-czujnik temperatury z wiatraczkiem. Koszt samego termistora to był wydatek chyba 20 groszy.


  • 0

#10 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 584 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 28
Super

Napisano 21:08, 05.07.2020

Nawet nie wiedziałem, że tam jest wiatraczek.

Tak to byłby - ta używka - chyba najlepszy pomysł.

 

A sprawdzałeś jak działa klima po odłączeniu tego czujnika ?


  • 0

#11 tsuliga

tsuliga
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Trzebnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Honda CRV 2, executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:4rwd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:10, 05.07.2020

Nawet nie wiedziałem, że tam jest wiatraczek.

Tak to byłby - ta używka - chyba najlepszy pomysł.

 

A sprawdzałeś jak działa klima po odłączeniu tego czujnika ?

nie sprawdzałem, sprawdzę jutro, czy jest jakaś różnica. Wiatraczek służy tam zasysaniu powietrza z kabiny w kierunku termistora.


  • 0

#12 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 584 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 28
Super

Napisano 21:16, 05.07.2020

U siebie też takie coś (raczej) mam - nawet trochę się zastanawiałem jak to działa, bo ten wężyk idący od otworu sugerował, że tam wpływa powietrze.

Myślałem o jakimś grawitacyjnym wymuszeniu a nie wiatraczku - ale po to między innymi tu na forum zaglądam aby się czegoś dowiedzieć.

 

Może jeszcze ktoś inny coś tu podpowie. Dawaj znać jak coś sam wykombinujesz.


  • 0

#13 tsuliga

tsuliga
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Trzebnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Honda CRV 2, executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:4rwd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:36, 09.07.2020

Hej, mam ręczne pokrętło do regulacji temperatury powietrza w nawiewach, tam w środku są takie blaszki idące po metalowych "torach", czy ktoś z Was wie, jaki rodzaj smaru jest używany tam? Pewnei jakiś przewodzący sle do stykó elektrycznych, ale jaki dokłądnie rodzaj to nie wiem.Oczywiście szukam czegoś taniego, bo żużyję na to pewnei z 5 gram, a reszta zostanie jako pamiątka na całe zycie :)


  • 0

#14 przemkowal

przemkowal
  • Moderator
  • 7866 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 75
Wzorowa

Napisano 12:13, 09.07.2020

W casto znajdziesz za jakies 10zl smar do połączeń elektrycznych.


  • 0

#15 tsuliga

tsuliga
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Trzebnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Honda CRV 2, executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:4rwd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:48, 09.07.2020

W casto znajdziesz za jakies 10zl smar do połączeń elektrycznych.

probelm w tym, że smarów do połączeń elektrycznych jest wiele, dajmy na to- smar miedziany itd, nie wiem, tylko czy taki smar też służy dokładnie do tego, nie chcę dać czegoś, co mi wytrawi powierzchnie styków. wolę zapytać, zanim coś zrobię i będzie problem.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, klimatyzacja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq