Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Brak kontrolki ładowania, dziwne błędy. Trudności z odpaleniem. Accord 2.2

VII

Najlepsza odpowiedź Petek78 , 11:08, 19.08.2020

Witam po dlugiej nieobecnosci. Okazalo sie ze powodem usterki byl ECU. Zamowilem uzywany na allegro o tych samych numerach. Wczoraj przelozylem. Kolega ma dobry skanner obd z funkcja wymiany ecu itp i skopiowal dane ze starego i przelozyl fo nowego ECU. Ponadto zaizolowalem kabel masy ktory idzie pod akumulator i laczy sie ze skrzynia. Izolacja byla zerwana i przewod zasniedzialy. Tak wiec na razie jest wszystko ok. Dziekuje wszystkim za pomoc i pozdrowienia. Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Petek78

Petek78
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:115000
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:22, 01.07.2020

Witam.

Czasami mam problem z odpalaniem mojej hondy.

Gdy wloze kluczyk do stacyjki na liczniku jest brak kontrolki ladowania natomiast pokazuje vsa system check na wyswietlaczu, pali sie kontrolka vsa oraz miga zielony kluczyk. W tym czasie nie moge sprawdzic bledow bo obd2 nie moze sie polaczyc. Po wyjeciu kluczyka i wlozeniu ponownie do stacyjki czasami zalapuje i jest ok czasami musze robic to pare razy.  Skanner pokazuje wtedy takie bledy: 86-01 CAN relation failure i bledy b1168 i b1169 Gauge control module lost communication with the PCM. Czy ktos mial podobny problem?Załączony plik  20200629_180241.jpg   65,53 KB   12 Ilość pobrań

 

 

 

RESET ORAZ KALIBRACJA BŁĘDÓW VSA 

 

 

Reset błędów:

 

wcisnąć hamulec

włączyć zapłon

poczekać aż lampka ABS zgaśnie

puścić hamulec

poczekać aż lampka ABS się zapali

wcisnąć ponownie hamulec

poczekać aż lampka ABS zgaśnie

puścić hamulec

lampka ABS powinna zamrugać dwa razy

Czekamy na kody błędów silnika/vsa.

 

 

po tej operacji błędy powinny być skasowane

 i dopiero teraz można przeprowadzić kalibrację położenia neutralnego czujnika VSA

 

 

 

Kalibracja VSA:

 

 

Zapamiętanie położenia neutralnego czujnika VSA
UWAGA: Nie wciskać pedału hamulca.
1. ustawić samochód na równej nawierzchni.

2. Gdy zapłon jest wyłączony, podłączyć tester HDS do 16-stykowego złącza diagnostycznego (DLC) (A), znajdującego się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
3. Podłączyć zworę serwisową (SCS) do masy za pomocą HDS. (zwierasz 4 i 9 na obd2)
4. Włączyć zapłon przy zwolnionym wyłączniku pozycji pedału hamulca.
5. Kontrolka ABS włączy się na 2 sekundy i wyłączy się.
6. Po zgaśnięciu kontrolki ABS jednokrotnie nacisnąć i zwolnić wyłącznik VSA w ciągu pół sekundy.
7. Po zapaleniu się kontrolki ABS jednokrotnie nacisnąć i zwolnić wyłącznik VSA w ciągu pół sekundy.
8. Kontrolka aktywacji VSA mignie dwa razy i zgaśnie w ciągu jednej sekundy, następnie system zakończy zapamiętywanie położenia neutralnego czujnika VSA.
9. Wyłączenie się kontrolki ABS, kontrolki układu VSA i kontrolki aktywacji VSA oznacza koniec zapamiętywania. Jeżeli kontrolki nie gasną, należy ponownie wykonać podane czynności.
10. Wyłączyć zapłon i odłączyć tester HDS od 16-stykowego złącza DLC.


Użytkownik Ślepak edytował ten post 21:24, 07.09.2020

  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 17:08, 01.07.2020

Czysciłeś może klimę sprejem?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:52, 01.07.2020

Czysciłeś może klimę sprejem?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

W dieslu sterownik silnika jest po prawej stronie pod schowkiem, lustrzane odbicie do bezpieczników pod kierownicą. Także uszkodzenie sterownika odpada. 

 

 

Wracając do tematu, odczytaj błędy ręcznie spinaczem, błędy vsa mogą być od samego podłączenia komputera.... bo resetują ustawienia vsa, ale to już powtarzane było setki razy, także reset błędów oraz kalibracja vsa do zrobienia także.

 

http://www.accordklu...tyka-spinaczem/

 

Reset błędów:

 

wcisnąć hamulec

włączyć zapłon

poczekać aż lampka ABS zgaśnie

puścić hamulec

poczekać aż lampka ABS się zapali

wcisnąć ponownie hamulec

poczekać aż lampka ABS zgaśnie

puścić hamulec

lampka ABS powinna zamrugać dwa razy

Czekamy na kody błędów silnika/vsa.

 

 

po tej operacji błędy powinny być skasowane

 i dopiero teraz można przeprowadzić kalibrację położenia neutralnego czujnika VSA

 

 

 

Kalibracja VSA:

 

 

Zapamiętanie położenia neutralnego czujnika VSA
UWAGA: Nie wciskać pedału hamulca.
1. ustawić samochód na równej nawierzchni.

2. Gdy zapłon jest wyłączony, podłączyć tester HDS do 16-stykowego złącza diagnostycznego (DLC) (A), znajdującego się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
3. Podłączyć zworę serwisową (SCS) do masy za pomocą HDS. (zwierasz 4 i 9 na obd2)
4. Włączyć zapłon przy zwolnionym wyłączniku pozycji pedału hamulca.
5. Kontrolka ABS włączy się na 2 sekundy i wyłączy się.
6. Po zgaśnięciu kontrolki ABS jednokrotnie nacisnąć i zwolnić wyłącznik VSA w ciągu pół sekundy.
7. Po zapaleniu się kontrolki ABS jednokrotnie nacisnąć i zwolnić wyłącznik VSA w ciągu pół sekundy.
8. Kontrolka aktywacji VSA mignie dwa razy i zgaśnie w ciągu jednej sekundy, następnie system zakończy zapamiętywanie położenia neutralnego czujnika VSA.
9. Wyłączenie się kontrolki ABS, kontrolki układu VSA i kontrolki aktywacji VSA oznacza koniec zapamiętywania. Jeżeli kontrolki nie gasną, należy ponownie wykonać podane czynności.
10. Wyłączyć zapłon i odłączyć tester HDS od 16-stykowego złącza DLC.

UWAGA!  !! Punkt 2-ci nie jest wymagany, tzn. jeśli nie masz HDS'a (lub nie chce Ci się go podłączać), to pomijasz ten punkt i po prostu zwierasz piny 4 i 9 na OBD2 jak wyżej)

 

 

 

 

Z drugim kluczykiem są takie same objawy? klemy dobrze siedzą na akumulatorze ? no i warto jeszcze sprawdzić połączenia masowe oraz jak wygląda ładowanie.

 

Pozdrawiam.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#4 Petek78

Petek78
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:115000
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:43, 02.07.2020

Witam.
Dzieki za odpowiedz
Akumulator nowy, klemy i ladowanie ok. Bede mial wiecej czasu to zrobie samodiagnostyke i poczyszcze masy.
Ktore bezpieczniki, przekazniki so odpowiedzialne za immobilizer i polaczenie z komputerem??
  • 0

#5 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 17:40, 02.07.2020

... zrób jeszcze diagnostykę licznika  i zobacz czy masz diodę od ładowania


  • 0

#6 Petek78

Petek78
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:115000
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:24, 02.07.2020

Dioda ladowania nie pali sie gdy miga zielony kluczyk i nie mozna odpalic. Jak zaskoczy to wszystko jest ok.
  • 0

#7 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:26, 02.07.2020

Nie kladles kluczyka na tasmie do kasy w supermarkecie? Nie ma dziwnych znakow wokol zamka drzwi czy tez samej stacyjki? Wyglada to na awarie ukladu immo
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#8 Petek78

Petek78
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:115000
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:14, 02.07.2020

Moze i kladlem. Kto tam pamieta. Probowalem zapasowym kluczykiem i to samo.
Moze wezwe speca od kodowania kluczykow i immobilzera niech sprawdzi jakosc sygnalu stacyjka-kluczyk. Moze petla przy stacyjce pada Sam chyba nic nie zdzialam. Komputer sprawdzalem wizualnie. Jest to honda po lifcie wiec jest z boku przy schowku a nie w srodkpwej konsoli wiec o zalaniu nie ma mowy.
  • 0

#9 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:06, 02.07.2020

Lift tu nie ma nic do umiejscowienia komputera. Napisałem w pierwszym poście już. Diesel ma komputer po prawej stronie, benzyna po środku deski rozdzielczej.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#10 Petek78

Petek78
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:115000
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:07, 03.07.2020

Aaa tak niezajarzylem. To myslicie ze to moze byc wina stacyjki i petli immobilizera? Immobilizer brak napiecia blokuje polaczenie z kompem dlatego nie moze polaczyc sie z obd2?
  • 0

#11 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:58, 03.07.2020

Sprawdz czy bezpieczniki przy oedale sprzegla nie sa zasniedziale
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#12 Petek78

Petek78
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:115000
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:25, 03.07.2020

Test zegarow wykazal error1. Pewnie to sa te bledy b1168 i b1169. Aly czy to ma cos wapolnego z odpalaniem???
  • 0

#13 Petek78

Petek78
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:115000
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:56, 04.07.2020

Czy probowal ktos z was odlsczyc klemy od aku i zewrzec kable plusowy z minusowym na ok 30 minut. Podobno ten trick w hondach usuwa bledy elektryczne i resetuje ecu i inne sterowniki do stanu fabrycznego.
  • 0

#14 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:10, 04.07.2020

Wystarczy poprostu odlaczyc kleme minusowa. Na jedno wychodzi
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#15 Petek78

Petek78
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:115000
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:56, 14.07.2020

Witam ponownie.

Po sprawdzeniu i wykorzestaniu wszystkich moich mozliwosci samochod trafil do elektryka.

Podejzenie uszkodzenia komputera albo oprogramowania komputera. Jeszcze ma sprawdzic wszystkie wiazki i wtyczki.

W razie uszkodzenia komputera mozna kupic uzywany sam komputer albo caly zestaw ze stacyjka i bezpiecznikami.

Niestety nie moge znalezc komputera o moim numerze 37825-RBD-E82.

Czy mozna kupic komputer o innym numerze przynajmniej podobnym i wgrac innego softa?

np znalazlem 37825 - RBD - E81

 

Dziieki


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq