Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Nie wszystkie biegi wchodzą należycie

VI skrzynia biegów sprzęgło

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Piotr Wnuk

Piotr Wnuk
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Batorz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:03, 21.06.2020

Witam. Od kilku dni mam problem z wrzucaniem biegów. Na początku dotyczyło to tylko pierwszego biegu, potem trzeciego, a teraz też piątego. Pozostałe wchodzą normalnie. Od jakiegoś czasu te trzy biegi wchodzą praktycznie bez jakiegokolwiek oporu tak, że trudno jest wyczuć czy ten bieg jest wbity. Przykładowo kiedy wrzucałem jedynkę i bieg mi wskoczył, to mogłem lewarkiem pchnąć do przodu kilka centymetrów. Do tej pory tak nie było. Wrzucałem bieg, gdzie było czuć lekki opór, to znaczy dla mnie to był normalny opór, który dawał odczucie, że bieg jest wrzucony prawidłowo. Teraz jest jeszcze gorzej. Wczoraj wracając z pracy chcąc ruszyć spod świateł musiałem ruszyć z dwójki, bo niby jedynkę wrzuciłem, ale bieg się nie załączył. Częściej nie załapuje niż załapuje. To samo dotyczy trójki. Z piątką też zaczyna się tak dziać, chociaż nie w takim stopniu.

Podsumowując, biegi 1, 3, 5 wchodzą, powiedziałbym zbyt miękko. To trochę tak jak bieg wsteczny, który czasami nie załapie za pierwszym razem, a gdy wcisnę jeszcze raz sprzęgło to wchodzi. Tamte biegi po ponownym wysprzęglaniu nie wchodzą. Oczywiście nie jest tak, że w ogóle nie wchodzą, ale dopiero po wielu próbach załapuje. Pozostałe biegi wchodzą normalnie odkąd mam auto, ok. 6 lat.

Proszę o pomoc.

Jeżeli jest już podobny temat założony, to z góry przepraszam za dubel, ale szukałem i nie znalazłem.

Pozdrawiam.


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Moderator
  • 7906 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 77
Wzorowa

Napisano 13:35, 21.06.2020

Sprawdź czy na linkach do wybieraków na skrzyni nic nie leży albo czy linka nie wypadła z mocowania na początek

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 Piotr Wnuk

Piotr Wnuk
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Batorz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:45, 21.06.2020

Dzięki za odpowiedź. Sprawdziłem to i nie zauważyłem nic podejrzanego. To znaczy, nic nie leży, a linka nie wypadła. Jak zmieniałem biegi samym wybierakiem, to wszystkie wchodzą prawidłowo. To zauważyłem. Zauważyłem też, że jedynka lepiej wchodzi z dwójki, a trójka z czwórki. To znaczy, kiedy chcę wbić jedynkę, to najpierw wrzucam dwójkę, a potem jedynkę.


  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Moderator
  • 7906 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 77
Wzorowa

Napisano 17:49, 21.06.2020

Sprawdź poziom oleju w skrzyni.
Kiedy był wymieniany ?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 Piotr Wnuk

Piotr Wnuk
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Batorz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:58, 21.06.2020

Olej był wymieniany jakieś dwa miesiące temu. A jak mogę sprawdzić stan oleju?


  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Moderator
  • 7906 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 77
Wzorowa

Napisano 19:08, 21.06.2020

Na płaskim po odkręceniu śruby wlewowej ma być, ewentualnie delikatnie poniżej ( paluchem się sprawdza).

A jaki olej zalany?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 Piotr Wnuk

Piotr Wnuk
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Batorz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:16, 21.06.2020

Sprawdzę w wolnej chwili. Olej to MTF Hondy od Jarusnet. Gdyby było za mało oleju to nie działoby się tak z każdym biegiem?


  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Moderator
  • 7906 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 77
Wzorowa

Napisano 19:42, 21.06.2020

Sugeruję co można jeszcze sprawdzić jeśli linki są w porządku. Bo twoje objawy wskazują na linkę która wbija biegi. W jedną stronę jest ok a w drugą ( 1,3,5) bieg już jakby brakuje skoku. Ale sam napisałeś że linka jest ok, na swoim miejscu.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 Piotr Wnuk

Piotr Wnuk
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Batorz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:55, 22.06.2020

No właśnie. Wybierakiem biegi wchodzą, a lewarkiem to jest w zasadzie loteria. Chociaż z tego co zauważyłem, to po wczorajszym grzebaniu i poruszaniu wybierakiem, to jedynka wchodzi częściej, piątka praktycznie za każdym razem, chociaż też miękko, a trójka to jest jakaś porażka. To wygląda tak, że pcham lewarek do przodu, a linka jakby stała w miejscu i raz na jakiś czas ruszyła. Tak na marginesie to nie znam historii tego auta sprzed zakupu. Ja mam samochód już 6 lat i przejechałem nim jakieś 60 tyś. km. Stan licznika przy zakupie wskazywał 170 tys. przebiegu, ale na dzień dobry musiałem wymienić wałek rozrządu, bo krzywki były już wytarte. To chyba poddaje w wątpliwość ten przebieg. Miesiąc temu wstawiałem drugi silnik, bo w starym specjaliści od Hondy z Lublina zdiagnozowali koniec dołu silnika. Przebieg wynosił wówczas ok 230 tyś km. Okazało się, że panewki na drugim cylindrze były obrócone i tak sobie latały jak chciały, a dwa zawory w głowicy były zapieczone tak, że nie dało się ich ruszyć. Ja przez cały okres od kiedy mam to auto dbałem o to, żeby oleju nie brakowało, więc nie sądzę, żebym to ja zepsuł silnik.

W tym wszystkim chodzi mi o to, że przebieg, który widzę na liczniku, jest mało wiarygodny, może jest o 100 tyś km większy, nie wiem. Może więc po prostu siada już skrzynie biegów ze względu na przebieg? Co wtedy? Wymiana? Regeneracja?


  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Moderator
  • 7906 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 77
Wzorowa

Napisano 20:46, 22.06.2020

Sprawdź czy mocowanie linek nie jest luźne. Może ci co wkładali silnik nie skręcili wszystkiego prawidłowo.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#11 Piotr Wnuk

Piotr Wnuk
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Batorz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:49, 25.06.2020

Zdiagnozowałem usterkę. Wcześniej tego nie zauważyłem, ale obudowa linki od wybieraka jest uszkodzona, a z tego co powiedział mi mój mechanik, to nawet linka jest zerwana. Wystarczy wymienić linkę i będzie dobrze. Dzięki Ci kolego za pomoc :)


  • 0

#12 tymbark14

tymbark14
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Rejowiec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:19, 13.07.2020

Podepne się pod temat mam podobny problem u siebie z tym że na zimnym silniku i skrzyni biegów każdy bieg wchodzi jak masło bez problemu po przejechaniu kilkunastu km nie mogę wbić 3 czasami 5 muszę wtedy wcisnąć sprzęgło dwa razy i 3 zalapuje i nie wiem czy to wysprzeglik,sprzęgło czy co mam do roboty
  • 0

#13 przemkowal

przemkowal
  • Moderator
  • 7906 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 77
Wzorowa

Napisano 06:19, 14.07.2020

Jak są problemy jak wbijesz bieg na zgaszonym silniku i puszczasz bierze niżej niż na zimnym? Lub jeśli po wbiciu trzymasz sprzęgło a zaczyna po chwili ciągnąć? Jeśli tak to pompa.

Kiedy wymieniany olej w skrzyni?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, skrzynia biegów, sprzęgło

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq