Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zielone wentyle


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 17:03, 28.06.2010

Cześć,

Miałem je zmienić na czarne bo wygląda to dla mnie dziwnie, że zatyczki wentyli mam zielone ale znajomy zwrócił mi uwagę, ze tak się oznacza fakt napełnienia opon azotem. Czy to prawda ?
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#2 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
  • Skąd:Police
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:53, 28.06.2010

Renomowane warsztaty tak robią faktycznie - co jednak nie oznacza, że każdy ;-)
  • 0
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#3 Guest_Marta_*

Guest_Marta_*
  • Guests

Napisano 19:29, 28.06.2010

fakt, ja mam zielone, ponieważ mam napompowane azotem ;-) ale np. mój brat założył zielone, bo mu się podoba :-P
  • 0

#4 U.S.S.Macio

U.S.S.Macio
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:36, 28.06.2010

A ja nie mam zielonych, tylko chromowane bo pasują do felg, a oponki napompowane azotem :-P
  • 0

Aktualne modzenie - malowanie pokrywy zaworów > ready
Mój Accord 1.8 Silver


#5 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
  • Skąd:Zakopane
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:44, 28.06.2010

a co daje to pompowanie azotem??
  • 0
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#6 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 19:57, 28.06.2010

Azot utrzymuje stałe cisnienie. Jednak to pompowanie azotem to pic na wode fotomontaż ponieważ żeby to zdawało egzamin należy zrobić w oponie próżnie i wtedy pompować azot jednak jak wiadomo zawsze jest tam powietrze i to sporo więc ostatecznie i tak po jakimś czasie ciśnienie w oponie sie zmieni
  • 0

 


#7 U.S.S.Macio

U.S.S.Macio
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:09, 28.06.2010

Może i tak, ale mnie bardziej zadowala że to ciśnienie się utrzymuje przez długi długi czas i nigdzie nie spierdziela... A od czasu do czasu podjadę do kolegi sprawdzić, jak trzeba to wyrówna ciśnienie... gazem za free. :mrgreen:
  • 0

Aktualne modzenie - malowanie pokrywy zaworów > ready
Mój Accord 1.8 Silver


#8 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 10:30, 29.06.2010

szanowni Państwo, jak zapewne wiecie w naszym powietrzu jest około 78% azotu i około 20% tlenu reszta to inne gazy włącznie ze szlachetnymi neon, argon, hel, krypton ...
Jak już powiedzieliście wcześniej pompowanie azotem ma sens ze względu na większa obojętność azotu na zmiany temperatur co za tym idzie zmianę ciśnienia w oponach, ale problem polega na czymś innym - otóż znaczący jest fakt czystość czynnika który pompujemy do opony. W powietrzy powiedzmy kompresorowym jest stosunkowo dużo wody i oleju czyli dwa czynniki które wpływają znacząco na starzenie się gumy, i korozje felg.

kilka wypowiedzi specjalistów

- Opona napompowana azotem utrzymuje ciśnienie trzykrotnie dłużej niż opona napełniona tlenem. Fakt ten ma niebagatelne znaczenie, gdyż ciśnienie w oponie niższe od nominalnego o 0,2 Bara skraca żywotność opony o 10%, a ciśnienie niższe o 0,6 Bara powoduje skrócenie jej żywotności blisko o połowę.

- Azot pozytywnie wpływa na żywotność opon – przeprowadzone testy wykazały, że zmniejszenie ilości tlenu o 6% powoduje wydłużenie żywotności aż o 22%.

- Ze względu na właściwości chemiczne azotu i brak wchodzenia tego gazu w reakcję z metalem występuje mniejsze ryzyko wystąpienia rdzy na obręczy.

[i] - Pompowanie powietrzem niesie za sobą niebezpieczeństwo „zbierania” z otoczenia nieczystości, między innymi drobin oleju, który jest przyczyną starzenia się wewnętrznych warstw gumy. Azot takim zagrożeniom zapobiega.

  • 0

#9 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:16, 29.06.2010

kilka wypowiedzi specjalistów


Mógłbym prosić nazwiska tych "specjalistów", lub chociaż link do jakichkolwiek naukowych publikacji
na ten tamat.
Czy badania prowadzili sami "gumiarze"?

Jak dla mnie to kolejny pic na wodę, żeby wyciągnąć kasę od kierowców.


Polecam ten link
http://blogsilnika.b...ponach-raz.html

Niewiele rozumiem z samych obliczeń, ale jakoś to do mnie bardziej przemawia niż
wypowiedzi "specjalistów gumiarzy", którzy oczywiście nie mają w tym żadnego
interesu, żeby pompować nas azotem.

:B
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#10 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 11:33, 29.06.2010

wypowiedzi które przytoczyłem to cytaty z różnych portali poświęconych oponom - poszukaj sam.
Można się dowiedzieć że już w latach 60 były próby - testy. Wystarczy może fakt ze w formule 1 koła są pompowane azotem - jeżeli zaawansowanie technologii w formule 1 jest dla Ciebie jakimś wyznacznikiem.
Osobiście pracuje przy oponach i mam okazje porozmawiać z technologami na temat użytkowania opon.
Opinie jak zawsze i w każdym temacie są różne - ja osobiście nie pompuję kół azotem.
A w linku który przytoczyłęś pisze dokładnie to samo co ja zacytowałem.
  • 0

#11 U.S.S.Macio

U.S.S.Macio
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:59, 29.06.2010

Jak ktoś nie chce tracić dodatkowo kasy (dokładnie 5zł/opone) to niech nie pompuje. Ja napompowałem gazem, bo jak miałem powietrze to co chwilę jeździłem do oponiarzy, wtedy miałem na stalówkach... spierniczało zarówno w Acco jak i w poprzednim aucie. Nie dawno byłem w oponiarskim i sprawdzili ciśnienie, na każdym kole miałem tyle samo... czyli działa i tyle na ten temat.
  • 0

Aktualne modzenie - malowanie pokrywy zaworów > ready
Mój Accord 1.8 Silver


#12 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:31, 29.06.2010

U.S.S.Macio, no ale teraz masz alusy więc może zmiana obręczy spowodowała uszczelnienie kół.

Poza tym, jak azot może powodować że nie schodzi ciśnienie, przecież to jest nielogiczne.
Jak jest nieszczelność, to środek opony będzie dążył do wyrównania ciśnienia, nieważne czy powietrze (prawie 80% azotu) czy azot (99%).

No i ten argument, że azot chroni nam felgę, no pięknie, pięknie. A ta część felgi co nie jest w oponie i otacza ją powietrze, to co z nią?
I do datek leci na nią sól, piach itp. Prędzej ona się rozpadnie, jak azot w oponie ochroni ją przed starzeniem/ korozją.
Oczywiście analogicznie ma się to do samej gumy. Co z tego że w środku jest "chroniona" przez azot, skoro na zewnątrz otacza ją zwykłe powietrze,
piach, asfalt, sól, itp

Jarek, w moim linku jest dokładnie odwrotnie. Są obliczenia na temat ciśnienia, przeczytaj całość proszę, a nie po łebkach.
I tam negują wartość azotu w cywilnych autach.

Odniosę się jeszcze do azotu w f1 bo może na niektórych robi to wrażenie. Owszem, stosuje się go bo ma mniejszą rozszerzalność cieplną niż tlen, ale
tam auta jeżdżą 250-300km/h, hamują z tych prędkości co chwila i tam pewnie te dodatkowe 21% azotu coś daje, no ale w normalnym aucie?
No proszę Cię :k

Za zaoszczędzoną kasę, piwko i paliwko żeby na spota przyjechać.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#13 U.S.S.Macio

U.S.S.Macio
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:16, 29.06.2010

Widzę, że za wszelką cenę starasz się obalić (w teorii) przydatność pompowania opon gazem... rozumiem że chociaż raz kiedyś spróbowałeś pojeździć na gazie w oponach??
Możliwe że rzeczywiście ktoś to wymyślił, przetestował a później wdrożył w użytkowanie tą technologię tylko po to, żeby pokazać jaki to kierowca jest tępy i naiwny. A więc jestem naiwny a z ciśnieniem w oponach mam spokój... na długi czas... a to że chroni oponę od środka plus felgę to mi to akurat nie przeszkadza...
A tak po za tym każdy oponiarz ma inne zdanie co do tego... jeden powie że gaz jest ok, a inny że to pic na wodę... więc postanowiłem sprawdzić sam... Czasami jestem zdziwiony że byle głąba przyjmują do roboty do wymiany opon itp. Pierwszy lepszy "Pan Czesiek" spod sklepu...

Za zaoszczędzoną kasę, piwko i paliwko żeby na spota przyjechać.


Lepiej tylko paliwko, a piwko to lepiej później...
  • 0

Aktualne modzenie - malowanie pokrywy zaworów > ready
Mój Accord 1.8 Silver


#14 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:27, 29.06.2010

A tam za wszelką cenę, już nie przesadzajmy.
Po prostu dyskutujemy i przytaczam argumenty oraz kontrargumenty, a nie tylko "wypowiedzi specjalistów".
Przecież można przedstawić swoją wizję.

Staram się być zawsze odporny na marketingowy bełkot, którym jesteśmy karmieni co dzień.

wdrożył w użytkowanie tą technologię tylko po to, żeby pokazać jaki to kierowca jest tępy i naiwny.


Na każdym kroku konsumenci są dyma.i w du.ę, więc i w tej kwestii gumiarze nie mają skrupułów.
Nie zdziwiłbym się, gdyby co niektórzy zamiast azotu walili do opon zwykłe powietrze. Jak to sprawdzisz, że masz azot?

Nawet sam Jarek, który robi w gumach nie pompuje kół azotem.

rozumiem że chociaż raz kiedyś spróbowałeś pojeździć na gazie w oponach??.


Cały czas jeżdżę :lol:


edit

mój 800 post, otwieram piwko :mrgreen:
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#15 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:45, 29.06.2010

Co do cytatów które przytoczył Jarek to nie chce ich podważać bo może to i racja że sie opony mniej niszczą itd. Z tego co wiem są dowody na to ze solidny oponiarz jak natankuje do opon azot to cisnienie będzie cały czas takie same jednak jak wiadomo żyjemy w polsce i tutaj każdy ma w dupie co komu wpusci w opony aby tylko na tym przyciąć i tak jak napisał kardas skąd tak naprawdę wiadomo i jak to sprawdzic co mamy w oponach? Ja napisałem że to pompowanie to pic na wode bo kolega kiedyś napompował koła azotem jak tylko się zaczynało pompowanie azotem w polsce i niestety ale po około 1,5 miesiaca znów miał różne ciśnienia w oponach dlatego tez ja wolę przy okazji tankowania sprawdzic na stacji paliw cisnienie niż dac się zrobic w balona. Niby 2 dychy to nie duzo ale głupio tak wyrzucic 20 złotych :-P
  • 0

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq