Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Test Konwerterów rdzy - zabezpieczenie podwozia.

all_gen fertan app rdza konserwacja novol

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 rudi0018

rudi0018
  • Klubowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 10:19, 29.05.2020

Siema, postanowiłem przetestować dwa polecane konwertery rdzy: APP R-Stop i Fertan Konwerter Rdzy. Dodatkowo do porównania dorzuciłem hamerrite. 

Blacha była zardzewiała i została oczyszczona szczotką drucianą i włosami murzyna, celowo uniknąłem piaskowania, aby w 100% nie pozbywać się rdzy. 

Blacha leżała przez 1,5 miesiąca w kanale (gdzie jest wilgoć), a następnie w ziemi 2 miesiące. Białe pola to pomalowanie dodatkowo podkładem epoksydowym Novol Under 395, a czarna farba to hammerite. 

 

Tak wygląda blacha po umyciu i wysuszeniu.

Przód: Lewa strona APP a prawa FERTAN: 
ukX0w9M.jpg
ukX0w9M.jpg
 

 

Tył: lewa strona bez środków, a prawa hammerite bez żadnych innych środków:

Q9TfkOq.jpg

 

Tutaj po zerwaniu farby z blachy:

Przód: Lewa strona APP a prawa FERTAN
IMdLhTn.jpg
1cX3PSV.jpg
mPB8LbU.jpg

Tył: lewa strona bez środków, a prawa hammerite bez żadnych innych środków:
C35h1HS.jpg

 

Jak widać najlepiej moim zdaniem poradził sobie duet Fertan+Hammerite, niestety podkład Novola na Fertanie trzymał się bardzo słabo i tutaj też było o wiele więcej rdzy niż na APP+Novol. Co do hammerite, niestety on przepuszcza wodę i trzyma w sobie wilgoć po zerwaniu warstwy farby blacha była mokra, ale o dziwo lepiej poradził z hamowaniem rozwoju rdzy niż APP R-STop w pojedynkę. Resztę wniosków wysuńcie sami, jeśli macie do mnie jakieś pytania to śmiało. 

 

Ja zdecyduje się jak już pisałem w innych tematach na początek na ściągnięcie grubszej rdzy włosami murzyna lub szczotkami drucianymi, następnie piaskarka pod sprężarkę i punktowe piaskowanie ognisk rdzy. Na to pójdzie na pewno Fertan (tym bardziej, że nie jestem wcale zadowolony z APP R-Stop przy robieniu dolnych uchwytów foteli, po roku czasu już masa rdzy), a co pójdzie na fertan nie mam pojęcia, czy będzie to podkład epoksydowy 2K (bo z tego Novola również rezgynuje wcale nie spełnia swojego zadnia (ta sama sytuacja przy fotelach), czy hammerite jeszcze nie wiem. Na na to pójdzie cienka warstwa Tectyla ML lub Innoteca hi-temp wax pro i następnie BodySafe, prawdopodobnie w domowych warunkach nie dam rady położyć Mike'a Sandersa, chociaż dla chcącego nic trudnego. :D


  • 2

#2 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 162 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:46, 29.05.2020

Siema, postanowiłem przetestować dwa polecane konwertery rdzy: APP R-Stop i Fertan Konwerter Rdzy. Dodatkowo do porównania dorzuciłem hamerrite.
Blacha była zardzewiała i została oczyszczona szczotką drucianą i włosami murzyna, celowo uniknąłem piaskowania, aby w 100% nie pozbywać się rdzy.
Blacha leżała przez 1,5 miesiąca w kanale (gdzie jest wilgoć), a następnie w ziemi 2 miesiące. Białe pola to pomalowanie dodatkowo podkładem epoksydowym Novol Under 395, a czarna farba to hammerite.

Tak wygląda blacha po umyciu i wysuszeniu.
Przód: Lewa strona APP a prawa FERTAN:
ukX0w9M.jpg
ukX0w9M.jpg


Tył: lewa strona bez środków, a prawa hammerite bez żadnych innych środków:
Q9TfkOq.jpg

Tutaj po zerwaniu farby z blachy:

Przód: Lewa strona APP a prawa FERTAN
IMdLhTn.jpg
1cX3PSV.jpg
mPB8LbU.jpg

Tył: lewa strona bez środków, a prawa hammerite bez żadnych innych środków:
C35h1HS.jpg

Jak widać najlepiej moim zdaniem poradził sobie duet Fertan+Hammerite, niestety podkład Novola na Fertanie trzymał się bardzo słabo i tutaj też było o wiele więcej rdzy niż na APP+Novol. Co do hammerite, niestety on przepuszcza wodę i trzyma w sobie wilgoć po zerwaniu warstwy farby blacha była mokra, ale o dziwo lepiej poradził z hamowaniem rozwoju rdzy niż APP R-STop w pojedynkę. Resztę wniosków wysuńcie sami, jeśli macie do mnie jakieś pytania to śmiało.

Ja zdecyduje się jak już pisałem w innych tematach na początek na ściągnięcie grubszej rdzy włosami murzyna lub szczotkami drucianymi, następnie piaskarka pod sprężarkę i punktowe piaskowanie ognisk rdzy. Na to pójdzie na pewno Fertan (tym bardziej, że nie jestem wcale zadowolony z APP R-Stop przy robieniu dolnych uchwytów foteli, po roku czasu już masa rdzy), a co pójdzie na fertan nie mam pojęcia, czy będzie to podkład epoksydowy 2K (bo z tego Novola również rezgynuje wcale nie spełnia swojego zadnia (ta sama sytuacja przy fotelach), czy hammerite jeszcze nie wiem. Na na to pójdzie cienka warstwa Tectyla ML lub Innoteca hi-temp wax pro i następnie BodySafe, prawdopodobnie w domowych warunkach nie dam rady położyć Mike'a Sandersa, chociaż dla chcącego nic trudnego. :D

Dokładnie rok temu robiłem. R-stop + 2xapp podkład epox. na to ML i Body Safe. Sprawdzałem z tydzień temu i nic na razie nie wyszło, choć nie zdrapywałem zabezpieczenia aby sprawdzić. ML jako podkład pod Bydy Safe jest naprawę ok tylko trzeba bardzo uważać aby nie dać za dużo ML gdyż wtedy Body spływa i robi się problem. Dobrą i formacja jest natomiast taka, że ML i Body się ze sobą mieszają :) i jak zaczął mi body spływać to aby ratować sytuację bez problemu pędzlem ogarnęło się temat.
  • 0

#3 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 494 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:11, 29.05.2020

A więc ja na fertan proponowałbym coś epoksydowego o właściwościach barierowych do naprawy i remontów farby mastykowe np:

jotun jotamastic 90 w wersji aluminium o podwyższonych właściwościach barierowych,

hempel mastic

i inne epoksydy mające w karcie opis mastic mastyka itp.

Oczywiście goła blacha bo za jakiś czas odpadnie, nawet z fluid film liquid A + perma film to przerabiałem a i tak odpadło, po wyczyszczeniu dokładnym, się trzyma, a więc nie ma nic lepszego od gołej czystej blach, na to porządny przemysłowy epoksyd, warstwa około 400 mikronów+ i będzie dobrze.

Aczkolwiek w teściowej kudze zastosowaliśmy tego jotuna bezpośrednio na rdzę i po roku nic nie wyszło.


  • 0

#4 danielo333

danielo333
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:25, 30.05.2020

Wypróbuj POLRUST.
  • 0

#5 djmapet

djmapet
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Siemianowice Śl.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:G5 sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:17, 26.06.2020

A więc ja na fertan proponowałbym coś epoksydowego o właściwościach barierowych do naprawy i remontów farby mastykowe np:

jotun jotamastic 90 w wersji aluminium o podwyższonych właściwościach barierowych,

hempel mastic

i inne epoksydy mające w karcie opis mastic mastyka itp.

Oczywiście goła blacha bo za jakiś czas odpadnie, nawet z fluid film liquid A + perma film to przerabiałem a i tak odpadło, po wyczyszczeniu dokładnym, się trzyma, a więc nie ma nic lepszego od gołej czystej blach, na to porządny przemysłowy epoksyd, warstwa około 400 mikronów+ i będzie dobrze.

Aczkolwiek w teściowej kudze zastosowaliśmy tego jotuna bezpośrednio na rdzę i po roku nic nie wyszło.

Kolego gkill, pisząc: "jotun jotamastic 90 w wersji aluminium o podwyższonych właściwościach barierowych" chodziło Ci o farbę jotamastic 90 Alu B15? Jeśli tak to możesz napisać, gdzie ją kupowałeś?

Na powierzchnie nie do końca oczyszczone z rdzy, może być stosowana bez uprzedniego stosowania środków typu APP R-STOP, Fertan czy Polrust?

 

Pozdrawiam.


Użytkownik djmapet edytował ten post 14:20, 26.06.2020

  • 0

#6 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 494 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:36, 26.06.2020

To jest ta farba, ja kupiłem przez Olx. Gość miał wiele różnych farb przemysłowych. Przed tym jotunem nic bym nie dawał, tylko porządnie wyczyścił, do tego zmatowil płótnem sciernym.
  • 1

#7 cob_ra

cob_ra
  • Klubowicz
  • 352 postów
  • Skąd:skierniewice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:06, 28.06.2020

Ktoś używał preparatu owatrol oił? Opis ma ciekawy. Myślałem i zabezpieczeniu tym np wahaczy i innych elementów zawieszenia.
  • 0
<p>Pozdrawiam,<br><br><br>
</p>

#8 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 2965 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 28
Super

Napisano 21:11, 28.06.2020

Jeżeli zardzewiałe to oczyszczasz ile się da, potem Troton Rust Filler

https://allegro.pl/o...ller-9135672334

 

Potem epoksyd, farba i bezbarwny. Malowanie jak lakier samochodowy. Nie ma co więcej kombinować.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#9 djmapet

djmapet
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Siemianowice Śl.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:G5 sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:07, 01.07.2020

Kolego gkill a jak jest z tą farbą Jotun po nałożeniu na poprzednią - oryginalną? Bo nie do końca zrozumiałem to Twoje zdanie: "Oczywiście goła blacha bo za jakiś czas odpadnie, nawet z fluid film liquid A + perma film to przerabiałem a i tak odpadło, po wyczyszczeniu dokładnym, się trzyma, a więc nie ma nic lepszego od gołej czystej blach,".

Czyli nie można farby Jotun kłaść na poprzednią, oryginalną farbę i należy ją stosować wyłącznie na gołą blachę, czyli starą oryginalną trzeba zedrzeć do gołej blachy? Nawet w miejscach gdzie nie ma korozji?

Pytam, bo w mojej Hani ruda zaczyna się pojawiać w kilku miejscach podwozia (w sumie będzie to nie więcej jak 1m2) i nie wiem czy drzeć z podwozia całą oryginalną konserwację, czy tylko w miejscach gdzie pojawia się ruda?

Dodam, że auto ma konserwację fabryczną - od wyjścia z fabryki nie było nigdy konserwowane.

 

Przepraszam za tak banalne pytania, ale ostatni raz konserwowałem auto w czasach, jak robiło się to minią, ew chlorokauczukiem i na to bitex. :)

 

Pozdrawiam.


Użytkownik djmapet edytował ten post 10:12, 01.07.2020

  • 0

#10 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 494 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 19:38, 01.07.2020

Odpadła perma film bo korozja była luźna. Obecnie korozja odpadła z perma film i na w miarę czysta blachę dałem perma film. Farba jotamastic 90 służy do konserwacji i remontów, więc można stosować ją na dobrze przylegające stare powłoki lakiernicze. W ogóle to za dużo pytań zadajesz, poszukaj kartę techniczna tej farby to się dowiesz więcej.
  • 1

#11 djmapet

djmapet
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Siemianowice Śl.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:G5 sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:18, 05.07.2020

Dziękuję za odpowiedź!

Kartę techniczną czytałem a pytania zadaję, bo chcę znać opinię (i sposób posługiwania się produktem) kogoś kto fizycznie go stosował.

Kto pyta, nie błądzi a przynajmniej rzadziej od tego, co nie pyta. :-)

 

Pozdrawiam.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, fertan, app, rdza, konserwacja, novol

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq