Hej. Mam accorda VI gen z 2000 roku. Silnik 1.6 ale D16Y7.
Kilka dni temu zacząłem regulacje zaworów. Ustawiłem na ssace 0.25 a wydech 0.3 zgodnie z kolejnoscia 1-3-4-2
Wlalem tez plukanki do silnika do gniazd swiec zeby ewentualnie odpiec pierscienie poniewaz cisnienie na tlokach bylo dosc kiepskie (11 bar)
Nastepnego dnia wysuszylem cylindry, podlaczylem swiece i kable, odpalam i...... lipa Nie chce odpalic.
Wszedłem na forum civica poniewaz silnik mam D16Y7 od civica coupe i zerknąłem jak idzie kolejnosc zaplonu. Wyszlo mi cos takiego:
civic kolejnoscMini.jpg 23,5 KB 11 Ilość pobrań
Upewniłem sie ze w takiej kolejnosci mam podlaczone kable od cewki do swiec. Krece i krece i nic nie chce odpalic.
W koncu zamienilem miejscami kable z cylindra 1 i 2 a wiec wyszlo cos takiego:
civic mojaKolejnoscMini.png 40,08 KB 11 Ilość pobrań
Odpaliłem i silnik zaskoczył.... Jaki z tego wniosek? Ze w takim razie albo mam cewke z silnika D16B6 lub kolejnosc tłokow jest inna niz 1-3-4-2
Mysle ze kable 3 i 4 sa ok poniewaz gdyby one tez byly zamienione pewnie i tak by nie odpalil.
Jutro jeszcze raz ustawie luzy zaworowe poniewaz 0.25 ssanie i 0.3 wydech sa u mnie za duze. Pytanie tylko jaka kolejnosc:> Bede musial zerknac jak sie ustawiaja krzywki chyba ze ktos ma pewnosc jak to dziala w silniku D16Y7? Wyczytalem ze luzy dla zaworów w tym silniku to 018-022 ssące
022-028 wydechowe. Kolejnosci nigdzie nie udalo mi sie znalezc ale sadzac z tych diagramow wyzej to cos jest nie tak. Ktos cos podopowie?
Użytkownik GokuFlashDev edytował ten post 18:39, 25.05.2020