Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

D16Y7 kolejnosc zaplonu luzy zaworowe

VI D16Y7 luz zaworowy kolejnosc zaplonu

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 GokuFlashDev

GokuFlashDev
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Nowa Sól
  • Silnik:1.6
  • Wersja:S
  • KM:16
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:36, 25.05.2020

Hej.  Mam accorda VI gen z 2000 roku. Silnik 1.6 ale D16Y7.

 

Kilka dni temu zacząłem regulacje zaworów. Ustawiłem na ssace 0.25 a wydech 0.3 zgodnie z kolejnoscia 1-3-4-2

Wlalem tez plukanki do silnika do gniazd swiec zeby ewentualnie odpiec pierscienie poniewaz cisnienie na tlokach bylo dosc kiepskie (11 bar)

 

Nastepnego dnia wysuszylem cylindry, podlaczylem swiece i kable, odpalam i...... lipa :) Nie chce odpalic.

Wszedłem na forum civica poniewaz silnik mam D16Y7 od civica coupe i zerknąłem jak idzie kolejnosc zaplonu. Wyszlo mi cos takiego:

 

Załączony plik  civic kolejnoscMini.jpg   23,5 KB   11 Ilość pobrań

 

Upewniłem sie ze w takiej kolejnosci mam podlaczone kable od cewki do swiec. Krece i krece i nic nie chce odpalic.

W koncu zamienilem miejscami kable z cylindra 1 i 2 a wiec wyszlo cos takiego:

 

Załączony plik  civic mojaKolejnoscMini.png   40,08 KB   11 Ilość pobrań

 

Odpaliłem i silnik zaskoczył.... Jaki z tego wniosek? Ze w takim razie albo mam cewke z silnika D16B6 lub kolejnosc tłokow jest inna niz 1-3-4-2

Mysle ze kable 3 i 4 sa ok poniewaz gdyby one tez byly zamienione pewnie i tak by nie odpalil.

Jutro jeszcze raz ustawie luzy zaworowe poniewaz 0.25 ssanie i 0.3 wydech sa u mnie za duze. Pytanie tylko jaka kolejnosc:> Bede musial zerknac jak sie ustawiaja krzywki chyba ze ktos ma pewnosc jak to dziala w silniku D16Y7? Wyczytalem ze luzy dla zaworów w tym silniku to 018-022 ssące
022-028 wydechowe. Kolejnosci nigdzie nie udalo mi sie znalezc ale sadzac z tych diagramow wyzej to cos jest nie tak. Ktos cos podopowie? :)


Użytkownik GokuFlashDev edytował ten post 18:39, 25.05.2020

  • 0

#2 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 23:22, 25.05.2020

Już ktoś miał taki problem z kolejnością zapłonu. Nie pamiętam jednak czy chodziło o kolejność czy w którą stronę kręcił silnik. Sprawdź w którą kreci i potem pierwszy cylinder górne położenie tłoka i luźne koniki.
  • 0

#3 GokuFlashDev

GokuFlashDev
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Nowa Sól
  • Silnik:1.6
  • Wersja:S
  • KM:16
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:39, 26.05.2020

Wyregulowalem dzisiaj znowu zawory. No kolejnosc mam 1-3-4-2 z tego co widzialem jak sie krzywki zachowuja. A to dziwne ze te kable wysokiego napiecia nie maja tej kolejnosci co na diagramie. Nawet gdzies tu na forum widzialem podlaczenie przewodow wysokiego napiecia i bylo tak jak na rysunku powyzej.


  • 0

#4 piotrek1234

piotrek1234
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:wli
  • Silnik:2.4
  • Wersja:ex
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cm2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 04:51, 27.05.2020

A może silnik kręci się w lewo
  • 0

#5 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 06:53, 27.05.2020

A to nie tylko K-seria kręci się w lewo?
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#6 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:51, 27.05.2020

Patrząc od strony rozrządu to f i h seria kręci wlewo a k seria w prawo
  • 0

#7 GokuFlashDev

GokuFlashDev
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Nowa Sól
  • Silnik:1.6
  • Wersja:S
  • KM:16
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:48, 28.05.2020

No w lewo kreci w sensie kolo zebate od rozrzadu gdzie jest ten znak up kreci w lewo tj. przeciwstawnie do ruchu wskazowek zegara. btw daloby sie tam wrzucic silnik 1.8 albo 2.0?:>


  • 0

#8 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:58, 28.05.2020

Zamień 1 z 4 i 2 z 3 i zobacz czy zadziała. Prawie każdy silnik R4 ma kolejność 1-3-4-2
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#9 GokuFlashDev

GokuFlashDev
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Nowa Sól
  • Silnik:1.6
  • Wersja:S
  • KM:16
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:05, 28.05.2020

zamienilem 1 z 2 natomiast 3 i 4 zostawilem jak bylo i odpalil, jezdzi wiec powinno byc ok, raczej by nie odpalil jak by 2 garki nie palily w dobrej kolejnosci;p

Tylko troche lipa ze wczesniej bylo nie tak, mozna cos sie spier#$% w silniku jak sie pomiesza przewody wysokiego napiecia ze swiecami?


  • 0

#10 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 14:03, 28.05.2020

Nic złego mu się nie stanie. W skrajnych przypadkach korba pójdzie bokiem albo zawór się urwie
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, D16Y7, luz zaworowy, kolejnosc zaplonu

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq