Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Hamulec reczny


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
141 odpowiedzi w tym temacie

#106 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:59, 09.04.2015

Tak trochę z doświadczenia tarcze są grube, wymiana tylko klocków. Oczywiście, montaż profi, jak najbardziej umiem. Klocki już czekają i będę pierwszym na forum który z przodu już ma, a z tyłu będą Alpha Brakers :)fa4e05eba96eea9b3f0527aa2ae01428.jpg

Wysłane z mojego LT30p
  • 0

#107 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 06:26, 10.04.2015

Że tarcze są grube to nie znaczy że można na nich jeszcze jeździć - mają minimalną grubość. Gdzieś to znalazł i co to jest :) ?


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 06:27, 10.04.2015

  • 0

#108 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 07:14, 10.04.2015

Grubość tylnych tarcz z tego co pamiętam wynosi wyjściowo 10mm a minimalna grubość to 8mm wiec lepiej zmierz
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#109 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:04, 10.04.2015

Zmierzę tarcze, tym bardziej, że na tył specjalnie drogie nie są.

Klocki na alledrogo znalazłem. Przód HKP NS 070 coś 80 zł dałem z przesyłka. Ładnie hamują, ale zrobiłem tylko 1000 km więc na pełną ocenę za wcześnie no i staram się unikać gwałtownych dohamowań, 90% miasto.


  • 0

#110 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:23, 10.04.2015

@Srebrny, powierzchnia twoich tarcz z tylu to jak dla mnie katastrofa bo zardzewiala powierznia i bardzo nierowna.

 

Ja bym wymienil tarcze na nowe albo przetoczyl zeby powierchnia byla rowna jak jeszcze mozna alle to raczej nieoplacalne przy takiej rdzy i niskiej ceny nowych tarcz.


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#111 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:25, 12.04.2015

...ale jak zaciągnę ten swój zardzewiały hamulec ręczny, to nie ma takiej opcji by ruszyć autem :) no i oczywiście był badany na rolkach nie raz i nie dwa.


  • 0

#112 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 16:42, 12.04.2015

w miejscach gdzie tarcza jest zardzewiala sa wybrzuszenia i tym samym dziury bo jest tam tarcza nierowna.

oznacza to ze w tym miejscu twoje NOWE klocki beda po samym zalozeniu o wiele wiecej zuzyte, bo wystajaca rdza u dolu i gory tarczy musi sie wgryzc w nowe okladziny.

powierzchnia gladkiej tarczy jest nizej.

oprocz tego nierowna powierzchnia tarczy nie hamuje jak ta rowna, bo dziury w rdzy nie maja styku z klockami = okladzinami klockow.

 

....co by nie gadac szkoda nowych klockow na stare tarcze. :-(


Użytkownik Kardynal edytował ten post 16:43, 12.04.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#113 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 14:59, 13.04.2015

...ale jak zaciągnę ten swój zardzewiały hamulec ręczny, to nie ma takiej opcji by ruszyć autem :) no i oczywiście był badany na rolkach nie raz i nie dwa.

Jeśli twierdzisz, że tarcze są grube, czyli mają powyżej 8 mm, to można je przeszlifować domowym sposobem.

Trzeba zdjąć tarcze i usunąć nalot rdzy np. szlifierką wibracyjną z grubym papierem ściernym. np. 40.

Trzeba mieć trochę wprawy, zeby nie porobić "fal" na powierzchni.

Przy okazji można oczyścić całą tarczę z rudej - widać jej mnóstwo na zdjęciach i pomalować farbką wysoko temperaturową w miejscach gdzie nie ma styku z klockami, piastą i czołem felgi


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#114 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:37, 13.04.2015

tak a potem będzie temat że po szlifowaniu szlifierką hamulec bije. Jak szlifować to na tak zwanej magnesówce albo przetoczyć. Szlifować to szpachle można - zawsze potem możesz dołożyć.


  • 0

#115 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 14:32, 14.04.2015

Ja tak zrobiłem ze swoimi tylnymi tarczami i jest zdecydowanie lepiej. Bicie minimalne ale jeszcze nie dokończyłem szlifowania klockami


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#116 Rumun1983

Rumun1983
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Bochnia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:57, 15.02.2017

A ja mam taki problem, może ktoś pomoże: ręczny po kilku zaciągnięciach zamiast łapać po kilku ząbkach dźwignia idzie do samej góry. Jak pojeżdżę troche to zaczyna z powrotem brać na samym dole. Mam wrażenie jakby samoregulacja zadziałała na chwilę a później tłoczek jakby się cofał (zwiększając luz). Dotyczyć to będzie prawdopodobnie lewego zacisku bo przy regulacji hamulca ręcznego blacha trzymająca linki ustawia sie po skosie (jakby linka od lewego koła się wydłużyła). Dodam, że : wymieniłem wszystkie uszczelnienia w obu zaciskach, linka od lewego koła wymieniona na nową, wszystko nasmarowane chodzi lekko. 


  • 0

#117 kregoslup

kregoslup
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:LBN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:54, 15.02.2018

A ja mam taki problem, może ktoś pomoże: ręczny po kilku zaciągnięciach zamiast łapać po kilku ząbkach dźwignia idzie do samej góry. Jak pojeżdżę troche to zaczyna z powrotem brać na samym dole. Mam wrażenie jakby samoregulacja zadziałała na chwilę a później tłoczek jakby się cofał (zwiększając luz). Dotyczyć to będzie prawdopodobnie lewego zacisku bo przy regulacji hamulca ręcznego blacha trzymająca linki ustawia sie po skosie (jakby linka od lewego koła się wydłużyła). Dodam, że : wymieniłem wszystkie uszczelnienia w obu zaciskach, linka od lewego koła wymieniona na nową, wszystko nasmarowane chodzi lekko. 

 

 

Witam.

U mnie jest to samo co u kolegi wyżej. Lewa strona. Zaciski zregenerowane na sucho chodzą leciutko, linka wymieniona na nowa. Mam pytanie o tą blachę trzymająca linki u mnie tez jest pod skosem i to bardzo, lewa strona jest wyżej czy tak ma być? domyślam się że nie i przez to linka nie cofa sie do konca i trzyma zacisk  tylko czym moze  byc to spowodowane? Moze ta sprężynka dluga ?

Prosze o odpowiedź pozdrawiam. VIgen.


  • 0

#118 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 13:34, 16.02.2018

Witam.

U mnie jest to samo co u kolegi wyżej. Lewa strona. Zaciski zregenerowane na sucho chodzą leciutko, linka wymieniona na nowa. Mam pytanie o tą blachę trzymająca linki u mnie tez jest pod skosem i to bardzo, lewa strona jest wyżej czy tak ma być? domyślam się że nie i przez to linka nie cofa sie do konca i trzyma zacisk  tylko czym moze  byc to spowodowane? Moze ta sprężynka dluga ?

Prosze o odpowiedź pozdrawiam. VIgen.

 

a rozbierałeś mechanizm ręcznego?? czy tylko wymieniałeś uszczelniacz pod tłoczkiem i osłonę przeciwkurzową tłoczka/?


  • 0

#119 kregoslup

kregoslup
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:LBN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:36, 16.02.2018

Rozbierałem cały zacisk.
  • 0

#120 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 19:17, 16.02.2018

sprawdz dokładnie linkęczy chodzi luźno.

ręczny łapie równo na obu kołach?


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq