Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Hamulec reczny


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
141 odpowiedzi w tym temacie

#16 superplus2

superplus2
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:27, 13.07.2010

Wreszcie sukces .Wymontowałem tunel i podciągnołem ręczny wszystko działa ok .Dodam dla potomnych 2 ostatnich wkrętów z boku podłokietnika nie trzeba odkręcać a żeby zdemontować ramkę hamulca ręcznego dorobiłem z twardej blaszki przyrząd o grubości około 1mm szerokości około 10 mm i długośc 100mm którym podważyłem ramkę od strony lewarka zmiany biegów są tam takie szczeliny po obu stronach bo palcami nie dało rady.Dodam jeszcze że u mnie w podłokietniku jest jeszcze wkręt który trzyma maskownice po wyjęciu której jest bespośredni dostęp do nakrętki regulacji ręcznego ale potrzebny jest specjalny klucz (pewnie tak robią w serwisie) lub wyciąć większy otwór . Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam .
  • 0

#17 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:26, 31.07.2014

Odkopię temat.

Zawsze miałem tak, że zaciągnięcie na jeden ząbek powodowało zablokowanie kół na tyle, że przy małych pochyleniach auto stało. Zawsze też było czuć, że linkę ciągniemy z wyczuwalnym oporem od zera.

Przez ok. 2-3 tygodnie pojawił się martwy zakres. Teraz mam tak, że pod pierwszy ząbek dźwignia chodzi bez żadnego oporu tak jakby nie ciągnęła w ogóle linki. Zapala się też kontrolka na kokpicie kiedy dźwignia jest "luźna". Pierwszy ząbek praktycznie nie blokuje.

 

Czy to jest kwestia tylko regulacji? Dla mnie dziwne jest to by przez tak krótki okres tak nagle pojawił się martwy zakres. To jest normalne zjawisko?


  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#18 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:36, 31.07.2014

nie normalne... zaciski ci stają. zapewne masz sedana


  • 0

#19 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:04, 31.07.2014

Sorry ale nie rozumiem twojej wypowiedzi :)

nie normalne

Masz na myśli:

- "nie, normalne" czyli, że to zjawisko jest normalne

- "nienormalne" czyli, że to zjawisko jest nienormalne

 

I co to znaczy "zaciski ci stają"? Że się nie ruszają? One się ruszają bo od pierwszego ząbka czuć opór i szczęki zaczynają blokować.

 

Czy może masz na myśli, że szczęki jak odpuszczą to się zatrzymują, ma to miejsce przy pierwszym ząbku a później nic nie odciąga co by powodowało naciąg linki i w efekcie dźwignia staje się luźna?

 

Tak mam sedana. Dodam, że nigdy czegoś takiego nie miałem, klocki były z tyłu wymieniane dwukrotnie i ich zużycie wcześniej w ogóle nie powodowało takiej strefy martwej.


Użytkownik cmsydney edytował ten post 10:04, 31.07.2014

  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#20 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 10:15, 31.07.2014

masz cos takiego co ma każdy kto ma zaciski lucasa na tyle,,

zakładam że śruby pływające pracują ci luźno i są przesmarowane

a przy zmianie klocków tłoczek był wkręcany czy wciskany..

a teraz do sedna bez pieprzenia

ręczny masz sterowany mechanizmem ślimakowym który w zaciskach lucasa po pewnym czasie zapieka się w uszczelniaczu. przepisowo trzeba poddać zaciski full regeneracji czyli wykręcić tłoczek wyjąć gumki i najważniejsze wyjąć mechanizm ślimakowy na który wkręcasz tłoczek.. jego trzpień siedzi w uszczelniaczu i tam zbiera się syf brud i zapieka się.. powoduje to nawet wżery i czasem do podciekania płynu

na mechanizmie slimakowym masz oring gumowy a w korpus zacisku masz wciśnięty uszczelniacz i te 2 gumki trzeba wymienić... gumową osłonę tłoczka jak masz swoją oryginalną dobrą to zostaw.


  • 0

#21 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:09, 31.07.2014

Czy masz na myśli śruby kołnierzowe, które się odkręca do zdjęcia zacisku? Musiałbym sprawdzić bo osobiście wymieniałem klocki ale żadnych śrub nie smarowałem. I tłoczki oczywiście wkręcałem.

 

Chyba całość zrobię przy najbliższej wymianie klocków bo przy okazji muszę wymienić tarcze. Samemu nie chcę tego robić to i by całe zaciski zregenerowali.


  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#22 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 19:49, 01.08.2014

nie, trzeba rozebrać cały zacisk, dokładnie wyczyścić jego wnętrze, szczególnie ośkę i tulejkę o których pisał wolek, ewentualnie wymienić to co zużyte


  • 0

#23 eric70

eric70
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Szczecin/Irlandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT euroR bodykit
  • KM:174KM-391Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan (kolor czarna perła B92P)
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 00:21, 02.08.2014

nie, trzeba rozebrać cały zacisk, dokładnie wyczyścić jego wnętrze, szczególnie ośkę i tulejkę o których pisał wolek, ewentualnie wymienić to co zużyte

 Ja wymieniłem swoje zaciski na zregenerowane i mechanik zwrócił uwage też  na naciągniecie linki ręcznego(odkręcił-poluzował) która ponoć gdy bierze juz od pierwszych ząbków to własnie w ten sposób psuje ten mechanizm recznego gdy zwolnieniu dżwigni ramie recznego na zacisku nie wraca do samego konca co przyspiesza jego zapiekanie sie.Ustawione mam teraz tak ze po pełnym zaciagnieciu recznego dżwignia prawie ze pionowo stoi.Ręczny teraz  trzyma dobrze i po jego zwolnieniu koła po pchnieciu obracaja sie bez najmniejszych oporów i po kilka razy wokół osi.


  • 0

#24 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:26, 02.08.2014

Przy takim ustawieniu obstawiam, że do połowy zaciągnięcia dźwigni, totalnie nic się nie dzieje - nie masz wcale dobrze ustawione, ale najważniejsze, że jesteś zadowolony :)


  • 0

#25 eric70

eric70
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Szczecin/Irlandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT euroR bodykit
  • KM:174KM-391Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan (kolor czarna perła B92P)
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 22:43, 02.08.2014

Przy takim ustawieniu obstawiam, że do połowy zaciągnięcia dźwigni, totalnie nic się nie dzieje - nie masz wcale dobrze ustawione, ale najważniejsze, że jesteś zadowolony :)

Nie no z tym pionem to przesadziłem troche ale dzwignia idzie teraz wyżej niz przedtem gdy linka była za mocno skrecona.Bierze stopniowo w miarę zaciągania a na koncu trzyma jak nalezy.Troszke bardziej teraz grzeje mi sie prawa tylnia tarcza w stosunku do lewej i mysle ze trzeba jeszce poodpowietrzac lewą  bo  niby hamulce sa dobre ale nie taka brzytwa jak kiedyś i pewnie jakies minimalne powietrze w układzie.No mechanik dobry ale hamulce odpowietrzył nie dobrze... :) Mam taki zestawik z platikową rurką i zbiorniczkiem na płyn do samodzielnego odpowietrzania ale w praktyce i tak jeden musi napompować pedałem a drugi poluzowywac i po spuszczeniu płynu i ewentualnie razem z nim powietrza zaraz dokręcać coby nie zaciągąło powietrza wokół gwintu(tak mi sie wydaje)


Użytkownik eric70 edytował ten post 22:48, 02.08.2014

  • 0

#26 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 16:15, 01.10.2014

witam, mam problem z ręcznym tylko lewe koło, prawe działa jak trzeba,
po zaciągnięćiu nie zawsze sie cofa:(
zacisk był rozbierany podczas zmiany prowadnic.
Mechanizm pracował po złożeniu 'w rękach' po chwili czasu zaczął nie odbijąc, szukałem miejsca zeby jakaś dodatkowa sprężyne zanotować zeby odbijało, lecz nie znalazłem takiego miejsca.
Jak w dobrze pracującym mechanizmie pracują linka oraz sama dźwignia? Da sie ruszyć ręka?

Obwiniam teraz linkę, może ona powodować taki stan rzeczy?
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#27 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 16:37, 01.10.2014

zdejmnij linkę i zobacz czy luźno chodzi w pancerzu. a potem weź klucz 13 i złap za śrubę od tyłu zaciku i obróć klucz tak jakbyś chciał zaciągnąć ręczny. jak puścisz klucz i zacisk nie odbije to masz winnego..


  • 0

#28 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 17:15, 01.10.2014

zacisk był rozbierany w czerwcu, i syfu nie było, co tam mogło siąść w zacisku?
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#29 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 17:39, 01.10.2014

a sprawdziłeś czy debate sejmową zaczynasz??


  • 0

#30 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 17:58, 01.10.2014

dzięki za wcześniejsza wskazówkę, może ktoś inny podpowie coś jeszcze
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq