Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Czujnik spalania stukowego Accord vii 2.0

VII Czujnik spalania stukowego

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#1 daxio14

daxio14
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Sanok
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:21, 18.05.2020

Witam przegladnąłem forum poczytałem o problemach z tym czujnikiem i potrzebuje porady .
W skrócie czujnik wymieniałem na zamiennik nowy oraz na używkę ( z auta kumpla na sprawdzenie ) i zawsze błąd pojawia się po krótkim czasie .
Ostatnio zauważyłem podczas spadku temperatury że błąd się nie włącza odrazu po zapłonie check gasł i był spokój jednak podczas dnia jak temperatura rosła znów wracał. Podejrzewam że coś nie tak jest z komputerem ale może wy macie jakieś inne podejrzenia . Z góry dziękuję za pomoc .
  • 0

#2 daxio14

daxio14
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Sanok
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:02, 19.05.2020

Dodam że auto spisuje się dobrze nie ma żadnych niepokojących objawów spalanie w normie .
  • 0

#3 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:12, 19.05.2020

No to standardowo, luz zaworowy co ile robisz? :) a no i to na lpg czy pb tez, ewentualnie moze wtyczka od ecu czy cos, skoro podmianka nic nie wnosi


Użytkownik pepedombo edytował ten post 20:20, 19.05.2020

  • 0

#4 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:52, 19.05.2020

Też tak miałem. Dopóki silnik się porządnie nie nagrzał to wszystko było ok. Po rozgrzaniu waliło błędem czujnika stukowego. Wymiana na inną uzywke rozwiązała sprawę. Być może winny był brudny gwint w bloku lub może faktycznie s czujnik
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#5 daxio14

daxio14
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Sanok
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:41, 20.05.2020

LPG ale jeździłem po skasowaniu na samej benzynie i to samo . Mapę od gazu też przeglądałem wszystko okej , nawet odchyłka na gazie do 5 % w plusie więc wzorcowo rzecz by można . Luz zaworowy robiłem ostatnio pewnie z jakieś 20 tys ale silnik chodzi okej . Z tym rozgrzaniem to moze coś być bo dziś trochę jeździłem i w korku co jakiś czas takie małe zadławienie jakby . Luz zaworowy mogę skorygować na weekendzie jak wróce do domu

 

 

Ps W razie w z tym brudem na gwincie jak tam ten otwór jest zbudowany tj czy można tam czymś psiknac i wyczyscic ? Jak tak to czym to potraktować . Ps 2 Dzięki za porady  :)


Użytkownik ślepak edytował ten post 18:45, 20.05.2020
proszę nie pisać postów pod postem! Tylko edytować poprzedni.

  • 0

#6 daxio14

daxio14
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Sanok
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:54, 23.05.2020

Witam ponownie zrobiłem luzy zaworowe nie było dramatu ale lekko trzeba było skorygować . Jednak na wolnych obrotach nie chodzi idealnie jak silnik się rozgrzeje ma lekkie falowania i delikatne dławienie . Zauważyłem również podczas robienia luzów że jedna krzywka jest delikatnie uszczerbiona na środku nie wiem czy to było szybciej . Myślę że to nie ma nic z tym wspólnego ale dziwne że tak się z nią stało . Także jak macie jeszcze sugestie to będę próbował

(Do pana moderatora niestety na telefonie nie mam przycisku edycji )
  • 0

#7 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:33, 23.05.2020

2004r, czyli pewnie zalapales sie na te trefne walki :/ 

 

Falowanie obrotow w nieduzym zakresie, ale slyszalne to u mnie np. rozwalona, poklejona rura od dolotu. Ciezko teraz kupic kolejna w normalnej cenie. Faluje na lpg, benzyna wiecej wybacza, ale lpg mam spartolone gdzies, bo od poczatku ma problem z obrotami i sporadycznymi zajacami. W serwisie co zakladal wiadomo, swiece, moze cewki. Co mnie w sumie dziwi, mieszanka na lpg niby jest ok, to z jakiej paki druga sonda od kata pluje bledem? 

 

Tak czy siak, jak masz juz kwas na walku, to chyba w pierwszej kolejnosci trzeba sie nim zajac, niestety.


  • 0

#8 daxio14

daxio14
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Sanok
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:45, 25.05.2020

No wiesz wydaje mi się że coś mogło się dostać między krzywki i jedna delikatnie ukruszyć na środku ,reszta jak patrzyłem jest okej . Nie mam błędu katalizatora jest tylko ten od czujnika , ale niestety no nie mam pomysłów dlaczego daje błąd tak jakby był uwalony ale muszę komputer sprawdzić. Powiedzcie mi jeszcze gdzie on się znajduje i jak do niego się dostać żeby chociaż sprawdzić wtyczkę tak jak mówiliście .
  • 0

#9 daxio14

daxio14
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Sanok
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:52, 01.06.2020

Mały update jednak po poczytaniu forum i oglądnięciu zdjęć doszedłem do wniosku że macie rację z tymi walkami . Jestem umówiony na czwartek do mechanika na wymianę wałków (dopadlem używki z 2005 roku więc powinny być ok ) do tego od razu robię rozrząd bo mam już 330 tys km . Do tego kuzyn sprawdził mi działanie czujnika spalania stukowego i reguje prawidlowo czyli wychodzi na to że coś dzieje się co sprawia że wywala błąd . Ustawiałem też jeszcze raz gaz po regulacji zaworów i tutaj powiem wam że nie oczekiwana niespodzianka mianowicie żeby zgrać się z mapą benzyny w rozsądnej odchyłce mnożniki musiałem ustawić poniżej 1 , co szybciej się nie zdarzało a teraz tak było . Auto na gazie pracuje równo i zniknęły te falowania co były po regulacji zaworów .
  • 0

#10 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:26, 01.06.2020

Sprawdź droznosc układu wydechowego jeszcze
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#11 daxio14

daxio14
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Sanok
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:58, 12.06.2020

3 update Toczę ta nie równa walkę dalej nie wiem o co biega do tego po zmianie wałków i rozrządu auto dławi choć czuję że ma więcej werwy i chciało by jechać ale te dławienia to wszystko rujnują . Do tego zostało sprawdzone - cewki
- wydech cały , totalnie cały naprawdę do takiego stopnia że nie tylko katalizator który jest czysciutki a nawet końcowy i środkowy endoskopem ...

Kolejnym "pomysłem " jest sonda lambda i tu parę sprzecznych informacji na podpiętym sterowniku gazu na rozgrzanym silniku wartość 0.37 stała bez względu na zwiększanie obrotów .
Kuzynowi na komputerze pokazalo że sonda ma wartość ok 1v i oscyluje mniej więcej w tych granicach z tym że zwiększa się do ponad 1,2v przy podnoszeniu obrotów .
Natomiast mój pomiar na zwykłym elmie pokazuje następujące wartości na rozgrzanym silniku przy wolnych obrotach 0.1 do 0.45 i faluje , natomiast na ok 2,5 tys obr 0.4 do 0.95 również mocne falowanie.

Do tego zrobiłem test drogowy z odłączoną sonda i powiem tak było wszystko podobnie tylko że większe objawy też zamulenie do 2,5 tys i dławienie powyżej tych obrotów .

Panowie naprawdę już mi się miesza i nie wiem czy będzie to ta sonda czy nie ....

Dzięki za próby rozgryzienia tego problemu .
  • 0

#12 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 02:58, 13.06.2020

Sprobuj nagrac te przydlawianie, jakos ciezko mi to sobie zobrazowac, chociaz sam olewam maniany z lpg.

 

Druga sprawa, w jaki sposob wlasciwie sprawdzane sa cewki? Ja sobie to wyobrazam jako dopinany adapter do samej cewki i pomiary charakterystyki napieciowo-pradowej lub gdzies na zewnatrz z jakas aparatura. Ja tam przekladalem dodatkowa cewke i wiadomo, ze to nie to:)

 

Co do lambdy, o tym jeszcze nie myslalem, ale to pracuje w takich ekstremach, ze 200-300k to moglby byc ich max. Zobacze za ile idzie dostac, moze zmienie dla jaj, bo odkad samochod stoi to wiecej w niego laduje niz jezdze :)

Na torque pro trudno jest narysowac ogolny wykres pierwszej sondy i mnie to irytuje. Faktem jest, ze lpg powoduje falowanie jak w big blocku i do tego delikatne czkawki w srednim zakresie, czyli 1.5 do 2.5 tak sobie. Z kolei na PB zawsze mam wrazenie, ze idzie plynniej. W spalaniu ciezko to wyczuc. Niskie napiecie lambdy to zdaje sie wiecej tlenu, dochodzi jeszcze druga z kata, ktora pewnie wplywa na finalny wynik czasow wtryskow. Mysle, ze jest to jakis trop :)


  • 0

#13 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 07:57, 13.06.2020

Sonda do wymiany/podmiany lub uwalony sterownik
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#14 daxio14

daxio14
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Sanok
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:36, 14.06.2020

Dzięki za odpowiedź teraz pytanie jaką wybrać ? Zamiennik Denso za ponad 3 stówy czy może coś tańszego da radę ? Sprawdzałem cewki przez podmianke tak dla informacji . I takie pytanko to w końcu jest to sonda 1v czy jaka ?
  • 0

#15 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:15, 14.06.2020

Szkoda twojej kasy na zamienniki, oryginał denso czy nawet używka będzie lepszym rozwiązaniem niż uniwersalne sondy czy firmy "krzak" 

Napisz do Wolka, ma pewnie sondę oryginalną nową jak i używaną. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Czujnik spalania stukowego

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq