Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Po wymianie wałka rozrządu silnik nie chcę odpalić

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pablo Escort

Pablo Escort
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Grybów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:48, 15.05.2020

Witam.

Po wymianie wytartego wałka rozrządu (wydechowego) w sposób bezinwazyjny silnik kręci, ale nie chcę odpalić. Coś tak jakby dostawał zbyt niskie obroty. Robiłem to pierwszy raz, ale zgodnie z poradnikiem z YT. Proces wymiany przebiegał mniej więcej tak:

- zablokowanie i wymontowanie napinacza łańcucha

- podciągnięcie i napięcie łańcucha w górę (za pomocą gumy; tak abym mógł wyciągnąć wałek)

- wyciągnięcie wałka i zamontowanie nowego (oczywiście wszystkie strzałki się zgadzają - wałki względem siebie dobrze leżą)

- regulacja luzów zaworowych

 

Klucza dynametrycznego z tak niską skalą nie miałem dlatego śruby dokręcałem zgodnie z kolejnością, ale siłą "na oko". Może to być przyczyną? Podczas kręcenia kołem zamachowym nic nie przeskakiwało i wydawało się że chodzi dobrze. Macie może jakieś pomysły? ://

 

Wszystko przeprowadzone zgodnie z tym filmikiem:

 

Jeżeli ktoś pomoże znaleźć rozwiązanie i obejdzie się bez oddawania do mechanika - wysyłam flaszkę pocztą ;p


Użytkownik Pablo Escort edytował ten post 08:50, 15.05.2020

  • 0

#2 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:28, 15.05.2020

Źle ustawiony rozrząd, lub brak luzu zaworowego przez co silnik nie chce odpalić lub poprostu czegoś nie podłączyłeś np. Cpwk a po drugie ten filmik pokazuje nad wyraz ogólnie co i jak trzeba zrobić... Zbyt mało szczegółowy jest

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 10:43, 15.05.2020

  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#3 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 11:51, 15.05.2020

Przed odpaleniem przekręciłeś wałem parę razy?

Obstawiam, że mógł Ci łańcuch przeskoczyć, lub po prostu źle ustawiłeś
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#4 Pablo Escort

Pablo Escort
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Grybów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:34, 15.05.2020

Rozebralem wszystko od nowa i rzeczywiscie łańcuch przeskoczył. Ustawiłem ponownie, tym razem kręcąc kilka razy kołem zeby zobaczyc czy znowu nie przeskoczy. Pożyczyłem klucz dynametryczny i idealnie dokrecilem śruby. Silnik odpalił pracował równiutko przez jakies 10min. Po tym czasie cos zaczelo jakby "bić" w srodku silnika (prawdopodobnie w rozrządzie). Zgasilem silnik, odpalam ponownie - znowu to samo ://
Ma ktoś moze jakiś pomysł? ;)
  • 0

#5 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:27, 15.05.2020

Tak. Coś odwaliłeś z napinaczem łańcucha. Zasada jest prosta. Nie masz o czymś pojęcia to nie ruszaj tego... Dokręcanie śrub od mostków wałków na określony moment nie powoduje przeskoczenia łańcucha itp.
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq