Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Króciec podciśnienia reduktora LPG

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 quadam

quadam
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exective
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:23, 14.05.2020

W którym miejscu w kolektorze powietrza  macie wkręcony króciec przewodu podciśnienia   mapsensora i reduktora?

 

Pytam bo u mnie jest wkręcony w dolot powietrza  idący do jednego  z cylindrów i chciałbym zmienić tą lokalizację. Chciałbym przynajmniej sprawdzić czy taka zmiana wpłynie na pracę silnika na gazie. 

Czy np pod przepustnicą to dobre miejsce?

Obecnie silnik ma przydławienia  w pewnych warunkach i zakresach prędkości obrotowych. Poza tym reduktor na biegu jałowym wydaje się jakby rezonował czy buczał  -czy to normalne?

 

Instalacja to:

Landi Renzo Omegas 4

wtryski GIRS12

 

W warsztacie gdzie montowali mi instalację twierdzą ze jest w porządku i wszystkim tak montują

 


  • 0

#2 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 528 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 24
Super

Napisano 20:34, 14.05.2020

Też mam landi (ale nie pamiętam nazwy reduktora) - jutro mogę zerknąć gdzie mam podłączone podciśnienie (nigdy na to nie patrzyłem).

 

[edit] Obejrzałem. U mnie  (prawie tak jak Ty chcesz)  jest  podłączony  zaraz za przepustnicą, a przed kolektorem. Jest tam ok 3cm rury. Monter (prawdopodobnie) wkręcił  w tę  rurę  króciec (widać go od góry) i na niego nałożył  wężyk od podciśnienia. Nie zdejmowałem wężyka, ale da się wymacać, że nałożony jest na twardą  rurkę (a chyba w oryginale tam żadnej nie ma).

 

A swoją drogą  to podłączenie pod jeden dolot  daje nieco inne podciśnienie (pulsacyjne) niż to za przepustnicą - przynajmniej tak mi się wydaje.

 

Daj  znać co zdziałasz.


Użytkownik piasek101 edytował ten post 10:58, 15.05.2020

  • 1

#3 quadam

quadam
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exective
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:19, 15.05.2020

Też mam landi (ale nie pamiętam nazwy reduktora) - jutro mogę zerknąć gdzie mam podłączone podciśnienie (nigdy na to nie patrzyłem).

 

[edit] Obejrzałem. U mnie  (prawie tak jak Ty chcesz)  jest  podłączony  zaraz za przepustnicą, a przed kolektorem. Jest tam ok 3cm rury. Monter (prawdopodobnie) wkręcił  w tę  rurę  króciec (widać go od góry) i na niego nałożył  wężyk od podciśnienia. Nie zdejmowałem wężyka, ale da się wymacać, że nałożony jest na twardą  rurkę (a chyba w oryginale tam żadnej nie ma).

 

A swoją drogą  to podłączenie pod jeden dolot  daje nieco inne podciśnienie (pulsacyjne) niż to za przepustnicą - przynajmniej tak mi się wydaje.

 

Daj  znać co zdziałasz.

Dzięki za podpowiedz. :duch:

To miejsce pod przepustnicą jest najlepiej dostępne z góry . Teraz zastanawiam się czy demontować kolektor dla tej jednej wkrętki?. A jak zdejmę czy jest jakieś inne miejsce gdzie rozkład ciśnienia jest równomierny?

 

 Myślę że taki montaż jak u mnie jest niewłaściwy  stąd te szarpnięcia/przymulenia. Mapsensor może uśerednia pomiar ale regulacja ciśnienia  w reduktorze jest mechaniczna co może powodować że nie ma korelacji z rzeczywistym ciśnieniem a wymaganym czasem otwarcia wtryskiwacza. Taka jest moja hipoteza

I wydaje mi się też że to buczenie reduktora tez jest spowodowane wahaniami ciśnienia- membrany cały czas drgają.
 

To trzecie auto w którym mam założoną Landi. W dwóch poprzednich nie miałem z nią żadnych problemów.


  • 0

#4 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 565 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 00:56, 18.05.2020

Przewód podciśnienia od reduktora BRC Genius 1500
H.Accord 2,0 K20A6 CL7
Silnik dobrze pracuje w całym zakresie obrotów.
ec661e2b379fe4b190ee93547e5c1cea.jpg

Użytkownik iwan edytował ten post 01:05, 18.05.2020

  • 1

#5 kratom

kratom
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:podlaskie-Szepietowo
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S/LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:49, 19.05.2020

Najlepsze miejsce to część wspólna kolektora dla wszystkich cylindrów więc w okolicy przpustnicy powinno być ok.


  • 0

Pozdrawiam.
Tomek






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq