Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Gaśnie prawie zawsze na wolnych obrotach, awaria krokowego?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:06, 25.06.2010

Witam.
Prosiłbym o pomoc. Otóż mój problem jest następujący szukałem i nic nie znalazłem więc piszę. Mam Hondę Accord VI 2002 i kupując ją niedawno wszystko było o.k. a niedawno zaczęły spadać obroty ogólnie od początku na wolnych obrotach falował, a teraz gaśnie, podjeżdżając do skrzyżowania jest to trochę niebezpieczne. A niedawno założyłem gaz i jeszcze gorzej się dzieje. Byłem wczoraj na komputerze i mechanik mówił tak jak przypuszczałem, żę to krokowy i trochę mi podregulował, zwiększył dawkę chwilę było dobrze ale dzisiaj znowu zaczęło się chrzanić. Mechanik mówił, że powinno być dobrze ale nie na sto procent bo po wykresie widział że coś ktoś grzebal w krokowym, ponoć tam jest styłu sinika krokowego jakaś sonda czy sterownik nie wiem dokładnie i ją trzeba lekko wykręcić albo wkręcić tylko nie wiedział ile powinno być milimetrów, niby opel ma 28 od trzpienia do tego grzybka. No wiem jak to się dokładnie nazywa. A może jest inna przyczyna. Może coś pomożecie. Autko jest ogólnie świeżo po wymianie olejów, filtrów, pasków no i gaz nowy stak4. Ogólnie też pali mi się taka żółta kontrolka od jakby wtrysków czy zapłonu, ale to z kolei jest niby od gazu, że na gazie nie załanczją się wtryski od benzyny i komputer wykrywa to jako błąd w silniku. Proszę pomóżcie, albo podpowiedzcie co mam zrobić. Z góry wszystkim dziękuję i pozdrawiam wszystkich forumowiczów!!!
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:22, 25.06.2010

Na oko to chłop w szpitalu umarł.

Po pierwsze - ty masz Acco VI a nie V, a co za tym idzie - tu nie regulujesz niczego śrubką przy wolnych obrotach (no chyba ze się mylę co jest też prawdopodobne).

Po drugie - check engine przez gaz. Wiesz - nie mam gazu ale wiem że ma prawo wywalać błąd wtryskiwaczy (miałem tak w poprzednim zagazowanym aucie), choć z dobrym gazem nie powininen.

Po trzecie - jedź na regulację gazu do innego mechanika.

Po czwarte - sprawdź w dziale "zrób to sam" jak się czyści przepustnice/egr/krokowy - jak nie chcesz tego robić sam, niech ci to zrobi mechanik - to jest remedium na wiele problemów z obrotami

Po piąte a w zasadzie PO PIERWSZE - pod schowkiem pasażera jest taki pęk kabli na wysokości kolan. Zajrzyj tam - jest tam niebieskie gniazdko (ślepe!) a w tym gniazdku niebieska wtyczka dwupinowa. Wyjmij ją i wsadź do niej spinacz biurowy. Czyli zewrzyj. A potem przekręć kluczyk na zapłon ale nie odpalaj - komputer wymiga ci kody błędów. Sprawdz jakie to błędy.
  • 0

#3 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:23, 25.06.2010

Primo: zmień mechanika na takiego co sie chociaż ciut ciut zna na Hondach, bo ten Twój jakieś teorie spiskowe tworzy. Secundo - skoro świeci sie kontrolka błędu należy jak najszybciej zrobić samodiagnostykę i odczytac co boli Twoje autko. O samodiagnostyce było na forum chyba już z tysiąc razy. Użyj wyszukiwarki. Jak bedziesz wiedział jaki bład (lub chociaż jego numer) - zapodaj na Forum i na pewno coś doradzimy.
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:31, 25.06.2010

tajga_pl, Tajga z tą regulacją to wiesz co nie wiem ale wydaję mi się że może być coś no to jest taki element z tyłu krokowego, jakby sterownik czy coś podobnego wyglądem przypomina bo widzialem w ksiązce tak jakby termostat i jest podpiety z zewnatrz kostka. Może faktycznie ściemnia ten mój mechanik. Ale napewno wyczyszcze przepustnice. Pozdrawiam
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:44, 25.06.2010

Tu masz krokowy ze zdjęciami z każdej strony: http://moto.allegro...._1_8i_2_0i.html

Nie ma regulacji na żadną śrubkę. A w V genie to i owszem - było coś takiego - nie wiem czy przy krokowym ale tam się regulowało wolne obroty właśnie na taką wosko-śrubkę.

[ Dodano: 2010-06-25, 22:50 ]
AHA - ZCZYTAJ BŁĘDY ECU - ZRÓB AUTODIAGNOSTYKĘ. Bez tego to będziesz szukał przyczyn po omacku!!!!!!!!!!!!! A potem dopiero bież się za rozbieranie czegokolwiek. Robisz to w pięć minut a kody błędów sporo ci powiedzą

Jak ci wywali wtryskiwacze na ECU - jedź do gazownika niech zrobi porządek
Jak ci wywali awarie krokowego - czyść krokowy
Jak ci wywali błąd EGR - czyść EGR

i tak dalej. W tej kolejności!

[ Dodano: 2010-06-25, 22:51 ]
(i kliknij pomógł jak pomoże :) )
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:39, 26.06.2010

tajga_pl, O.k. dzięki bardzo kolego. Dzisiał byłem na regulacji gazu i zwiększył mi trochę mieszankę narazie nic się nie pali.Niby też tak czasem gazownik mówi jest że ma za małą mieszankę gaz i wtedy wykrywa to jako błąd komputer. Moim błędem było że nie zapytałem jaki to błąd jak byłem na kompie u mechanika, no i mechanik nic nie powiedział a 70 zeta skasował...i tylko błąd wykasował...ale dzisiaj się zabiorę do czyszczenia przepustnicy. Może akurat to będzie przyczyna. No widzisz a z ta regulacja krokowego, jaki bajer potrafia wciskać jak się nie znasz...Dzięki kolego za wszelką pomoc, pozdrawiam serdecznie!!!!
  • 0

#7 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:58, 26.06.2010

70 zeta to mogłeś sobie sam odłączyć aku, bo to też kasuje błąd

widzisz jak to jest jak nie czytasz forum, tylko słuchasz pożal się bo.e mechaników :k
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:09, 26.06.2010

Kardas - przynajmniej mam "pomógł" ?, nie? :D
  • 0

#9 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:18, 26.06.2010

nie Ciebie miałem na myśli z tymi mechanikami, jeśli o to Ci chodzi.

Dziwne że żaden mod nie zwrócił Ci uwagi na te wykrzykniki i duże litery. Poza tym nie autodiagnostykę, tylko samodiagnostykę.

Tak, widzę, masz już drugie "pomógł", gratuluję :mrgreen:

Pozdrawiam.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#10 Asia

Asia
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:V
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:05, 26.02.2016

Witam. Mam nadzieję, że któryś z Panów pomoże.
Kilka tygodni temu kupiłam accorda. Niestety ślęczę w internecie i nigdzie nie mam jednoznacznej odpowiedzi, a nie chciałabym zostać naciągnięta na duże koszty u mechanika, czy gazownika.
Mam 2 generację LPG. Na benzynie samochód zachowuje się ok. Niestety na LPG utrzymuje niższe obroty niż na benzynie. Traci obroty podczas hamowania lub na jałowym biegu, czyli tak jak pisał poprzednik skrzyżowania moje :D
Dodatkowo obroty podczas odpalania mocno falują. Dochodzą do 2 tys i od razu przełącza się na gaz, co często kończy się wyłączeniem silnika :(
Podczas dłuższej jazdy z większą prędkością zapala się check engine, ale silnik pracuje normalnie.

Byłam u gazownika. Okazało się, że instalacja LPG jest stara. Parownik szacunkowo ok. 15 lat, śruba regulacyjna wkręcona na maxa, mógł mieć za bogatą mieszankę (stąd check), więc go wymieniłam. Tak samo jak przewody i klatkę (podobno samoróbki).
Myślałam, że będzie ok, ale niestety żaden z problemów nie zniknął.

W sobotę jestem umówiona, żeby podpiąć samochód pod komputer, więc nie znam błędów, a sama nie jestem w stanie tego sprawdzić.

Czytając forum wywnioskowałam, że może to być EGR, albo czujnik temp, ale wtedy chyba na benzynie też byłyby problemy?

Czy ktoś byłby w stanie wspomóc mnie jakimiś informacjami? Co robić?


  • 0

#11 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 00:51, 26.02.2016

Instalacja II to fatalny wynalazek jak na te czasy.
Ale pewnie nie kupilas auta z mysla o inwestowaniu w IV generacje=sekwencje.

Pierwsze od czego bym zaczal to szukanie nieszczelnosci w instalacji i w dolocie, ew. Wymienil filtr powietrza, moze świece. I filtry gazowe jesli nie ruszane
Masz tzw, antywybuchy?(takie klapki na kolektorze dolotowym, otwieraja sie jak gaz strzeli w rure powietrzna)? Moze sa nieszczelne.
Na benzynie zero problemow?

Z jakiego na jaki wymienilas parownik?

Ps, niewiem na jakim etapie znajompsci podzespolow jestes, i do konca nie wiem jak napisac zebys jak najwiecej z teg wyciagnela pożytku. ..

Użytkownik 93karol edytował ten post 00:51, 26.02.2016

  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#12 Asia

Asia
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:V
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:02, 26.02.2016

Na instalacjach za bardzo się nie znam, ale II mi nie przeszkadza. Jeśli będzie mus, to wymienię na sekwencję, ale to jest już jednak spory koszt.

Poprzedni właściciel mówił, że wymieniał filtry i świece i jakiś mechanik mu powiedział, że to jest po prostu taki urok Accordów :/ Tylko, że podobno to się zdarzało raz na jakiś czas, a nie przy prawie każdym hamowaniu.

antywybuch to chyba ta klatka antywybuchowa :) więc jest wymienione

Na benzynie jest wszystko ok. Problemy pojawiają się na LPG.

Jeśli chodzi o parownik nie wiem jaki był. Nie przyłożyłam wagi do tego, żeby zapamiętać, a jaki jest teraz to chyba mogę sprawdzić?

Mechanikiem nie będę, ale podstawy znam, a jak czegoś nie zrozumiem, to poszukam o co chodzi :) Z tego posta wszystko zrozumiałam :)


  • 0

#13 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 01:09, 26.02.2016

No mozesz mozesz, sprawdz coto za parownik.

Z racji tego ze na benzynie chodzi ok nie ma problemow,
Usterka jest w instalacji. I tu trzeba szukac.
II gen lpg charakteryzuje sie tym ze nieszczelnosci dolotu potrafia zepsuc wszystko. Wiec szukaj po calej rurze dolotu czy gdzies nie ma jakis ujsc powietrza,
Moze puszka filtra powietrza nieszczelna?

Komputerek jaki masz? Warto sprawdzic.
Swiece warto zobaczyc chyba ze wiesz kiedy byly wymieniane.
Luzy zaworowe mozna ustawic bo pewnie nie dotykane, jesli mechanicy twierdza ze jak jest usterka to "ten typ tak ma" to raczej nie wie co robi. Bo kazde auto moze pracowac dobrze na 2 gen lpg.
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#14 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 01:12, 26.02.2016

Abstrac hu jac od tematu.

Mamy nowa uzytkowniczke-kobiete.
Ma problem ze swoim samochodem.
Chce go rozwiazac, i postanowila zasiegnac opini na forum.
Nie zalozyla nowego tematu,tylko znalazla pokrewny i do niego przypasowala swoj problem.
Sama deklaruje,ze jak czegos nie zrozumie to poszuka.

Brawo Ty Asiu! Jestem od dzis Twoim wielbicielem!

Zycze pomyslnego rozwiazania problemow!
  • 0

#15 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 01:15, 26.02.2016

Abstrac hu jac od tematu.
Mamy nowa uzytkowniczke-kobiete.

Brawo Ty Asiu! Jestem od dzis Twoim wielbicielem!
Zycze pomyslnego rozwiazania problemow!


Tak tak. Dobrze ze to podkresliles.
Rowniez dolaczam do funclubu.
Pisze dziewczyna na SB no i nikt nie zajrzy... troche wstyd experci... gdzie jest Bojar II generacja lpg to jego ukubiona dziedzina, i jeszcze w silniku 1.8 115koni, jakby u siebie mial grzebac:P
Blow bylem przekonany ze na koniec jeszcze rozwiazesz problem....

Użytkownik 93karol edytował ten post 01:18, 26.02.2016

  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq