Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Pomoc z wymianą wałka rozrządu (k20a6)

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pablo Escort

Pablo Escort
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Grybów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:32, 05.05.2020

Cześć :)
 
Kilka dni temu podczas regulacji zaworów zdałem sobie sprawę że mój wałek rozrządu (wydechowy) wymaga wymiany. Wczoraj zamówiłem jeden egzemplarz z modelu z roku 2006 (gdzie problem łuszczących się krzywek podobno ustąpił) i chcę się zabrać samodzielnie za jego wymianę. Szukając po forum podobnych tematów znalazłem odnośnik do zagranicznego filmiku z YT, na którym pokazane jest krok po kroku co trzeba robić. No i prawie wszystko rozumiem - po obejrzeniu 3 razy nadal nie wiem o co chodzi z napinaczem łańcucha... Mam go poluźnić czy zdemontować? W jaki sposób? Wykonywał ktoś może podobną wymianę u siebie w Hondzie i mógłby mi udzielić kilku rad? Będę mega wdzięczny :)

 

Link do filmiku ---> https://www.youtube....PA&index=2&t=0s


  • 0

#2 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:42, 05.05.2020

W manualu na pewno znajdziesz informację.


  • 0

#3 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:52, 05.05.2020

Napinacz jest hydrauliczny z zapadkami. Wystarczy go wsunąć i zablokować tak jak przychodzi nowy, czyli na pinezkę do tablicy korkowej, coś takiego: jest otworek do tego w napinaczu.

 

 

i-pinezki-kolorowe-opak-100szt.jpg

 

Tak to wygląda:

 

Napinacz%C5%82a%C5%84cucharozrz%C4%85duH


  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#4 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:58, 05.05.2020

Jakie będą objawy, kiedy napinacz ze zbyt małą siłą napina łańcuch, ale jeszcze nie na tyle by przeskoczył?


  • 0

#5 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:51, 05.05.2020

Rozmaite dźwięki, najsłabszym ogniwem jest jednak rozciągnięty łańcuch, wycierające się ślizgi, czy sam napinacz który potrafi się też przyblokować.. 

Napinacz o ile się nie zablokuję, będzie napinać łańcuch, tylko każdy mm zdjęty ze ślizgów czy rozciągniętego łańcucha i może przeskoczyć bo skończy się w końcu zakres na napinaczu( nie wysunie się już więcej)  :diabelgrin:

Jest sporo o rozrządzie na forum zarówno do BP czy Diesla. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#6 Pablo Escort

Pablo Escort
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Grybów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:05, 05.05.2020

I po zablokowaniu go pinezką, po prostu go wyciągam?


  • 0

#7 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:11, 05.05.2020

Najpierw "zblokować" napinacz, potem płozę odkręcić, następnie odkręcamy napinacz i tu radzę uważać żeby nic nie zerwać śruby. 

 

Tu masz jak cały rozrząd wygląda:

 

https://japancars.ru...&nplblk=E__1100

 

 

 

 

 

Do tego radzę się dokładnie przyjrzeć ile wysunięty jest napinacz, bo łańcuch bardzo często się wyciąga w tych silnikach, oraz ocenić stan płóz. Żeby za chwilę nie rozbierać rozrządu po raz drugi.

I to co enty raz powtarzam, rozrząd OEM, nie żaden FAI  czy inny wynalazek... znajdziesz wiele przypadków na forum, jedni robili kolejny raz rozrząd bo hałasował po 5 tyś, a inni szukali drugiego silnika. 

 

Tu masz informacje o wysunięciu:

http://www.accordklu...rzadu/?p=799064

 

i kolejna lektura:

http://www.accordklu...ńcuch-rozrządu/

 

 

A tu link z nr części OEM rozrządu:

https://www.ebay.de/...1IAAOSwFqNZP~Nc


  • 2

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#8 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 15:17, 05.05.2020

Przed demontazem zrob pomiar odcinka na ile jest wysuniety napinacz !
Bedziesz wiedzial czy masz mocno rozciagniety lancuch.
Nie pamietam max. wysuniecia napinacza, ale poszukaj na forum lub ktos tu poda.

Użytkownik iwan edytował ten post 15:36, 05.05.2020

  • 1

#9 Manix

Manix
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Chełmno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:06, 06.01.2021

Witam. Podepnę się pod temat. Ostatnio chcąc ustawić luz zaworowy w mojej niedawno nabytej hondzie Accord Tourer 2.0 b/LPG odkryłem na wałku wydechowym, 3 cylindrze, na krzywce mocne wżery. Niedawno po wymianie oleju zaraz po odpaleniu silnik pracował nierówno, wypadał zapłon. Wymieniłem świece, jedną cefkę zapłonową i na chwilę było lepiej. Jednak problem powrócił a po zdjęciu pokrywy zaw. okazało się, że wałek wydechowy do wymiany. Kupiłem nowy wałek produkcji Świątek i po obejrzeniu filmików na YT wydaje mi się to do zrobienia samemu. Potrzebuję jednak manuala, żeby zrobić krok po kroku zgodnie z zaleceniami. Niestety jestem tu nowy, więc proszę znawców tematu o udostępnienie takiego manuala i ewentualne sugestie w temacie naprawy.
Pozdrawiam wszystkich
Manix
  • 0

#10 jafa

jafa
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Opole/Kluczbork
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:312KM / 311Nm N/A
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:19, 06.01.2021

esm  honda accord VII 


  • 1

#11 JohanJelenia

JohanJelenia
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Jelenią Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:30, 19.04.2023

Witam. Wymieniłem wałek wydechowy w k20a6 bo miał ukruszone krzywki,podczas wymiany łańcuszek przytrzymany gumą, oczywiście zrobione znaki na dolnym kole i na górnych wraz ze znakami na łańcuchu. Wymiana poszła sprawnie, napinacz na swoje miejsce, poskladane,regulacja luzow zrobiona. Auto odpaliło ładnie,pracuje równo... ale po 3 s na desce błąd (0341) czyli błąd wałka. Zaznaczam, że przed wymianą wszystko było ok, żadnych błędów więc obstawiam, że łańcuch jeszcze żywy. Gdzie popełniłem błąd? Do którego miejsca mam się cofnąć? Przebieg około 240 tys, wałek wydechowy z polifta.
  • 0

#12 JohanJelenia

JohanJelenia
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Jelenią Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:33, 19.04.2023

Sprawdzę niebawem napinacz, ale nie wiem jaki jest jego maksymalny dopuszczalny wysuw. Ktoś wie ile ma być?
  • 0

#13 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:37, 19.04.2023

Proszę używaj edycji postów, a nie piszesz jeden pod drugim.

Wysunięcie napinacze znajdziesz kilka postów wyżej... Trzeba tylko przeczytać co zostało już napisane.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#14 trekker200

trekker200
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:cl 7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:27, 18.02.2024

Witam. Wymieniłem wałek wydechowy w k20a6 bo miał ukruszone krzywki,podczas wymiany łańcuszek przytrzymany gumą, oczywiście zrobione znaki na dolnym kole i na górnych wraz ze znakami na łańcuchu. Wymiana poszła sprawnie, napinacz na swoje miejsce, poskladane,regulacja luzow zrobiona. Auto odpaliło ładnie,pracuje równo... ale po 3 s na desce błąd (0341) czyli błąd wałka. Zaznaczam, że przed wymianą wszystko było ok, żadnych błędów więc obstawiam, że łańcuch jeszcze żywy. Gdzie popełniłem błąd? Do którego miejsca mam się cofnąć? Przebieg około 240 tys, wałek wydechowy z polifta.


  • 0

#15 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 14:42, 18.02.2024

Źle ustawiony rozrząd
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq