Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

R20A3 Lekko szarpnie, czy przerywa, czasami spadek mocy

VIII Accord Viii R20A3 czasami szarpnie R20A3 czasami spadek mocy na wolnych obrotach sałby

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#16 Olass

Olass
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SED
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:02, 30.04.2020

W 7 gen jest jeszcze silniczek krokowy A w 8 gen?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
A i jeszcze . Czu te objawy masz na klimatyzacji czy nie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

mówisz o przepustnicy??


  • 0

#17 Wisła

Wisła
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:18, 30.04.2020

Ja tak mialem , bez wlaczonej klimy bylo ok, a jak wlaczylem to obroty spadalu nawet do 500. Spróbuj podłączyć pod kompa i androida bo dwa programy pokazuja inne błędy

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#18 Olass

Olass
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SED
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:49, 01.05.2020

Silnik posiada klapy wirowe właśnie w kolektorze chyba wtyczka na 5 kabelków do nich idzie. Jak masz z czego podmieniać to można jeszcze spróbować z pedałem gazu bo może tam potencjometr siadł..

Pedał gazu poleciał jako pierwszy, a mam ich jeszcze 3 szt. bo myślałem , że kupiłem uszkodzony. Ale 3 uszkodzone to byłoby duże oszustwo sprzedających. Nie tędy droga!!!

Zawsze mówiłem , że jak będę miał silnik wolnossący to nie będę z nim miał problemów. Jednak duża to był pomyłka,. ale szukam dalej:)

Tyle elementów już wymieniłem , że nie bardzo wiem co jeszcze przekręcić.

Teraz tak się zastanawiam mocno nad tym dolotem !!!

 

I wczoraj się przyjrzałem właśnie tej okolicy. i Co tam mamy... plastikowy dolot, a z podzespołów jest element nazwany w "internetach" czujnikiem obrotów ??!! Dla mnie jest to zwyczajny siłowniczek napędzający klapy wirowe.

b203510a0c5c7009med.jpg

Co prawda posiada 5 przewodów, więc albo to jakaś krokówka, albo zwykły silniczek z kontrolą położenia

Tak czy inaczej chcę się do tego dobrać bo jest na 2 śrubki

tylko zastanawiam się , czy jak to wykręcę to czy nie będę musiał tego jakoś ponownie stroić/ adoptować, bo w końcu jest tam jakaś kontrola położenia.

 

W kolektorze zaraz obok przepustnicy również jest element nazwany czujnikiem podciśnienia ( sensor MAP).

b8544dc24c20dad0med.jpg

6ece9b75a95073f9med.jpg

 

to akurat element w podmianie bardzo prosty - 1 śrubka

 

I tu znowu pojawia się pytanie jakim parametrem do sprawdzenia opisują się te podzespoły w HDS, bo może od razu wiadomo, że są strzelone.

 

Ja po majówce zwyczajnie to podmienię i sprawdzę czy to to

 

Co jeszcze steruje dawką paliwa? ??

 

 

 

Ja tak mialem , bez wlaczonej klimy bylo ok, a jak wlaczylem to obroty spadalu nawet do 500. Spróbuj podłączyć pod kompa i androida bo dwa programy pokazuja inne błędy

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Mam kabel , HDS nie pokazuje nic błędnego. A o klimie to nawet nie mówię, bo daje takiego obciążenia , że auto będzie tylko słabsze.


  • 0

#19 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 369 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:13, 01.05.2020

Niczego nie trzeba programować zarówno map jak i ten silnik powinien działać tylklo po podłączeniu. Map sensor powinien pokazywać na zapłonie ciśnienie atmosferyczne czyli około 1010hPa.
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#20 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:33, 01.05.2020

Nie tak do końca 😉

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 18:36, 01.05.2020

  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#21 Olass

Olass
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SED
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:24, 03.05.2020

Nie tak do końca

Co masz na myśli?? mogę ten silniczek klap zamienić czy lepiej nie ruszać??


  • 0

#22 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:16, 13.06.2020

Udało się namierzyć przyczynę ? Mam podobnie w VII. Jakie masz korekty LTFT ? Ja mam na -6-7%

Użytkownik JerzykTor edytował ten post 19:18, 13.06.2020

  • 0

#23 Kris504

Kris504
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:53, 26.06.2020

Witam.

W moim aucie jest silnik serii R20, 2.0 155 km.

Od niedawna zamontowana jest instalacje lpg.

Wymienione świece i kpl. cewek.

Problem z szarpaniem występuje zarówno na benzynie jak i na lpg, tylko przy rozgrzanym silniku.

Jest to jedno pojedyncze szarpnięcie podczas przyspieszania. Występuje najczęście na III i IV biegu w okoilicy 3,5 tyś RPM.

O dziwo gdy przyspiesza się z pedałem gazu na max w podłogę wszystko jest ok.

Szarpnięcie występuje przy lekkim równomiernym przyspieszaniu. Szarpnięcie nie występuje za każdym razem.

Na lpg jest trochę bardziej odczuwalne niż na benzynie.

Dodatkowo na postoju po włączeniu klimatyzacji silnik wpada w duże wibracje i trzęsie całym nadwoziem - jest to dosyć mocno odczuwalne. Tak samo jest na benzynie i na lpg.

Wcześniej korekty STFT i LTFT byłu w okolicy +15%.

Auto miało niesczelny dolot. Okazało się, że EGR przepuszczał. Został zaślepiony. Korekty spadły do poziomu + 7 + 9 %.

Po zaślepieniu wężyka od zaworu evap korekty znowu trochę spadły.

Na postoju podczas pracy na benzynie Korekty STFT skaczą między +5 a + 9%, LTFT między +4% a +7%.

Sprawdzany był cały dolot  pod względem szczelności:  wężyki, kolektor ssący, wszystko wydaje się szczelne.

Dodam, że gdy był nieszczelny egr to szarpnięcia występowały częściej i były bardziej odczuwalne.  

Czy spotkał się ktoś z takim problemem? Gdzie szukać przyczyny ?

 


  • 0

#24 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:03, 26.06.2020

Proszę korzystać z wyszukiwarki oraz pisać w istniejących tematach.

 

 

 

 

 

Zdublowany temat po raz ostatni przenoszę/łącze.

Istnieją także inne tematy.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#25 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 17:00, 26.06.2020

Czekaj - piszesz o zaślepieniu egr, a podobno (przynajmniej tak tu gdzieś czytałem) wtedy wywala check.


  • 0

#26 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 17:13, 26.06.2020

Film obowiązkowy dla posiadaczy silników R-serii

 

 

Problem leży w oprogramowaniu, kwestia strategii pracy przepustnicy.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#27 Kris504

Kris504
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:34, 26.06.2020

Czekaj - piszesz o zaślepieniu egr, a podobno (przynajmniej tak tu gdzieś czytałem) wtedy wywala check.

Tak dokładnie. Chceck się pali. Egr łapał lewe powietrze z zewnątrz - dlatego korekty były na +15.


  • 0

#28 Kris504

Kris504
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:39, 26.06.2020

Film obowiązkowy dla posiadaczy silników R-serii

 

 

Problem leży w oprogramowaniu, kwestia strategii pracy przepustnicy.

Bardzo ciekawa analiza.

U mnie przepustnica nie jest sterowana linką.


  • 0

#29 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:08, 26.06.2020

No to można tak bezkarnie jeździć z check ? Dla jasności - ja tego nie wiem, tylko wydaje mi się, że nie jest  to  obojętne  dla  parametrów  pracy  silnika.


  • 0

#30 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 23:27, 26.06.2020

Awaria ECU w R20 to nic nowego...
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Accord Viii, R20A3 czasami szarpnie, R20A3 czasami spadek mocy, na wolnych obrotach sałby

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq